Novi tednik
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Država gradi najceneje, plačali bomo na lokalni ravni


10. 6. 2008, 00.00
Posodobljeno
11. 06. 2008 · 06:37
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

Arhiv Lokalno.si
Anton Maver

Župani in gospodarstveniki so se danes sestali na občini Mokronog-Trebelno.

Župani in gospodarstveniki občin Mokronog-Trebelno, Šentrupert, Trebnje, Mirna Peč in Sevnica so se danes sestali, da bi skupaj oblikovali strokovne argumente, s katerimi želijo pri Vladi RS nasprotovati predlagani različici južnega kraka srednjega dela tretje razvojne osi (3RO). Kot je znano, so pripravljalci bodoče trase te prometnice konec maja na sevniškem gradu kot najustreznejšo povezavo med avtocesto A1 (Maribor-Ljubljana) in A2 (Ljubljana-Obrežje) predlagali traso Lopata pri Celju, Zidani most, Radeče, Boštanj, Sevnica in Raka. Predlagana trasa bi povsem odrezala mirnsko dolino od načrtovane razvojne osi, brez boljših cestnih povezav bi ostalo območje od Sevnice do Trebnjega, kar po mnenju županov navedenih občin pomeni stagnacijo razvoja, katastrofalne posledice za tamkajšnje gospodarstvo, izgubo vrednosti nepremičnin ipd. Zato bodo skupaj nastopili proti predstavljeni najustreznejši varianti tega odseka 3RO, saj so prepričani, da je še čas, da pred sprejetjem državnega lokacijskega načrta za 3RO kot najbolj ravzvojno usmerjeno različico predstavijo traso Sevnica, dolina reke Mirne, Mokronog, Trebnje.

Župani štirih dolenjskih občin, Anton Maver iz Mokronog-Trebelnega, Rupert Gole iz Šentruperta, Alojzij Kastelic iz Trebnjega in Zvone Lah iz Mirne Peči so danes dejali, da so pripravljalci študije preveč upoštevali prometne vidike študije oz. zgolj tehnično-gradbene parametre, zato predlagana trasa predstavlja izključno najkrajšo in najcenejšo povezavo med A1 in A2.

''Kar bo država privarčevala, bomo plačali na lokalni ravni,'' je rekel Rubert Gole in omenil, da s predlagano traso 3RO ne bo razvoja tega območja, da bodo za vsaj 30 odstotkov padle cene nepremičnin, da ne bo zanimanja s strani investitorjev za načrtovane gospodarske cone itd. Z njim se je strinjal tudi Zvone Lah, ki je večkrat poudaril, da so pri predlagani trasi upoštevali izključno prometni vidik, ne pa razvojnega, gospodarskega, demografskega. Zato bodo morali stopiti skupaj in ob podpori gospodarstvenikov, ki so od 3RO pričakovali predvsem boljšo povezavo Sevnica-Trebnje in hitrejšo pot do Ljubljane, načrtovalcem 3RO dokazati, da mora ta cesta potekati po mirnski dolini.

''Ko so načrtovali avtocesto, je bilo iz študij razvidno, da rešujejo prometne tokove tega dela Evrope in je bil normalno najpomembnejši prometni vidik. Tokrat pa ne gre za cesto, ki bo turiste najhitreje pripeljala do Hrvaške, ampak gre za slovensko razvojno cesto. Tudi predsednik vlade je večkrat poudaril besedo razvojna cesta. A pri pripravi študij so ravnali povsem enako kot pri načrtovanju avtocest,'' je opozoril Lah in z Alojzijem Kastelicem sta se strinjala, da se morajo proti državi boriti 'z enakim orožjem.' Predlagani študiji bodo tako nasprotovali z lastno študijo, ki bo namesto tehnično-gradbenih elementov upoštevala ostale parametre, kot so razvoj, potrebe gospodarstva itd.

Današnjega sestanka na občini Mokronog-Trebelno so se udeležili tudi nekateri predstavniki gospodarstva z omenjenega območja. Direktor družbe Inkos iz Krmelja Rudi Bec je povedal, da predlagana varianta na južnem odseku srednjega dela 3RO ne služi nikomur in da gospodarstvo z območja sevniške občine potrebuje boljšo in hitrejšo povezavo do Trebnjega in naprej do Ljubljane. Argument je podprl sevniški podžupan Srečko Ocvirk in dejal, da Sevničani najbolj potrebujejo dobro povezavo do Ljubljane, šele potem do Celja in na tretjem mestu je Krško.

Ocvirk je v imenu občinske komisije, ki spremlja načrtovanje 3RO, še povedal, da se njihova komisija ravno tako strinja s traso, ki bi potekala po mirnski dolini. Če pa to ne bo mogoče, predlagajo neke vrste Y različico, da bi torej ob povezavi Sevnica-Raka načrtovali in zgradili še cesto proti Trebnjem. S tem so se ostali strinjali, a večkrat poudarili, da bi tovrstna gradnja še bolj oddaljila gradnjo 3RO. Če pa bi že načrtovali Y krak na tem območju, bo morala imeti povezava Sevnice in Trebnjega prednost. ''Krak proti Trebnjem je bolj nujen,'' je rekel direktor sevniškega Stillesa Štefan Teraž.

Do konca tedna bodo oblikovali komisijo, v kateri bodo predstavniki vseh navedenih občin, in ta bo začrtala delo naprej. ''Prav je, da smo enotni in da stopimo skupaj in povežemo Trebnje s Sevnico,'' je dodal Bruno Gričar, predsednik uprave mokronoškega Toma.

''Predvsem si ta hip želimo pridobiti čas, da preverimo vsa strokovna mnenja in pristojne prepričamo, da mora 3RO potekati po mirnski dolini, sicer bo konec razvoja tega območja,'' je povedal Anton Maver. Njegov trebanjski kolega Alojzij Kastelic pa je dodal, da bi nekaj časa pridobili že s tem, če bi lahko vlado prepričali, da odločitve ne sprejme pred volitvami, ko je politično ozračje prevroče. Zbrani so se namreč strinjali, da je sedanjemu predlogu najustreznejše variante južnega kraka srednjega dela 3RO botrovalo hudo lobiranje in ne strokovni oz. razvojni agrumenti.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.