Po združitvi močnejša in dostopnejša banka
Prve dni v letu zaznamovale vrste pred bančnimi poslovalnicami Prenos strank nekdanje Abanke na informacijske platforme Nove KBM je bil še zadnji korak v procesu združevanja obeh bank, ki se je začel februarja lani, potem ko je Nova KMB postala 100-odstotna lastnica Abanke. Slednja se je leta 2015 že združila z Banko Celje. Postopek prehoda strank in njihovih računov so v Novi KBM skrbno načrtovali, kot pravijo, so ga izpeljali po načrtih in v predvidenem časovnem okviru. A nekaj težav in nevšečnosti ob prenosu približno 400 tisoč strank je vendarle bilo. Nekateri komitenti so tarnali nad nedelovanjem plačilnih kartic, pred poslovalnicami na Celjskem so se v prvih dneh novega leta vile dolge kolone.

Na oddelku korporativnega komuniciranja pri Novi KBM pravijo, da nekatere stranke svojih novih debetnih kartic še niso prevzele, čeprav so jih vsem pravočasno poslali po pošti in jih o tem tudi večkrat obvestili. Zdaj lahko stranke kartice prevzamejo v delovnem času poslovalnic. »Zaradi trenutnih epidemioloških razmer in spoštovanja zaščitnih ukrepov se lahko v poslovalnici naenkrat zadržuje le ena stranka, zato občasno prihaja do daljših čakalnih vrst pred poslovalnicami,« pojasnjujejo in dodajajo, da je za največ gneče »poskrbelo« izplačilo izrednega solidarnostnega dodatka, ki je bil izplačan v začetku meseca. »Upokojenci ob izplačilih, tudi pokojnin, že tradicionalno raje obiščejo poslovalnico, kot uporabijo druge poti opravljanja bančnih storitev, ki jih omogočamo strankam.«
Vzrok za to, da so bile vrste pred bančnimi poslovalnicami najdaljše predvsem na širšem Celjskem, je najverjetneje treba iskati tudi v tem, da je pred časom Abanka prevzela Banko Celje in je tako posledično na tem območju več komitentov. Kar nekaj negodovanja v prvih januarskih delovnih dneh je bilo med čakajočimi tudi zato, ker so poslovalnice poslovale s skrajšanim delovnim časom oziroma po koronaurniku. Iz banke so sporočili, da so, ko so zaznali daljše čakale vrste pred določenimi poslovalnicami, v nekaterih, predvsem v širši celjski regiji, delovni čas prilagodili in bodo do nadaljnjega odprte po rednem delovnem času. »Strankam svetujemo, naj pred obiskom poslovalnice preverijo delovni čas poslovalnice, ki jo želijo obiskati.« Vsi aktualni delovni časi so objavljeni na njihovi spletni strani.
(Ne)prevzem in (ne)aktivacija
Posamezniki so v prvih dneh novega leta zaznali tudi nekaj težav z novimi debetnimi karticami. »Nekaterim strankam nekdanje Abanke, ki so med julijem in 31. decembrom 2020 zamenjale Abančno debetno Maestro ali Visa kartico, smo ohranili PIN-številko, ki je za kartico veljala pred julijem 2020, na predhodni kartici. Stranke smo o tem tudi obvestili s SMS-sporočilom,« so pojasnili pri Novi KBM in svetujejo, naj stranka, če se ne spomni PIN-številke, pokliče v kontaktni center na brezplačno telefonsko številko 080 17 70 ali obišče katerokoli poslovalnico.
Ob tem velja opozoriti, da je novo plačilno kartico treba pred prvo uporabo aktivirati, in sicer z vnosom PIN-številke. To velja pri vsakokratni menjavi kartice in ne samo v tem primeru, ko je prišlo do združitve dveh bank in prenosa na novo bančno okolje.
Ob tem iz banke sporočajo še, da spletno in mobilno bančništvo delujeta nemoteno že od 4. januarja. »Morebitno počasnejše delovanje je lahko tudi posledica slabše spletne povezave ali drugih rednih razlogov, nepovezanih s prenosom. Zavedati se moramo tudi, da so stranke, ki uporabljajo digitalne kanale, različno vešče njihovega upravljanja, kar je bilo pogosto vzrok težav, s katerimi so se stranke soočale pri poskusih namestitve spletne in/ali mobilne banke,« odgovarjajo na namige, da naj bi se zapletalo pri delovanju spletnega bančništva. Kot so ugotovili, je šlo v primerih, ko posameznik ni mogel vstopiti v spletno banko, za individualne težave in ne za nedelovanje spletne banke.
Bančne knjige odšle v zgodovino
Tokratna združitev bank je v zgodovino pospremila klasične bančne knjižice, s katerimi so v zadnjem času poslovali večinoma starejši upokojenci, ki niso vešči uporabe digitalnih poti opravljanja bančnih storitev. Čeprav je bil prehod na drugačno bančno poslovanje za nekatere nekoliko stresen, pri tem zapletov ali pritožb v banki niso zaznali. »Stranke smo o tem, da bomo knjižice nadomestili s plačilno kartico, pravočasno obvestili in jih seznanili s prednostmi njihove uporabe, ki so še posebej koristne v času omejitev zaradi koronakrize,« pravijo in priznavajo, da veliko upokojencev še vedno raje izbere klasične bančne storitve. »Čeprav jim obisk poslovalnice, če ni res nujen, v teh časih odsvetujemo in predlagamo dostopne in enostavne alternativne možnosti.«
Foto: SHERPA
Preberite več v Novem tedniku