Novomeške visoke šole članice Konference samostojnih visokošolskih zavodov

##IMAGE-2211750##
V Ljubljani so 5. marca ustanovili Konferenco samostojnih visokošolskih zavodov (KSVZ), katerega članice so tudi Visoka šola za upravljanje in poslovanje Novo mesto, Visoka šola za tehnologije in sisteme ter Visoka šola za zdravstvo Novo mesto in katerega namen je razvoj kakovosti visokega šolstva v Sloveniji ter udejanjanje enakopravnega statusa visokošolskih zavodov v slovenskem visokošolskem prostoru. Podpredsednik Konference je postal prof. dr. Marjan Blažič z novomeškega VŠUP-a.
Sprejeta programska izhodišča za delo, ki jih načrtujejo v svojem delovanju v prihodnjem letu, so predstavili na današnji novinarski konferenci. Sporočilo za javnost objavljamo v celoti:
KSVZ se je konstituirala po dobri praksi slovenskih univerz iz prejšnjih desetletij, kot jo sicer določa tudi 29. člen Zakona o visokem šolstvu »za obravnavanje in usklajevanje vprašanj skupnega pomena«.
KSVZ je v Ustanovni listini definirala svoje poslanstvo in organizacijo dela, dne 5.3.2009 pa je sprejela tudi programska izhodišča ter izvolila predsedstvo.
Listo članic KSVZ v tem trenutku sestavljajo: GEA College - Visoka šola za podjetništvo, Evropsko središče Maribor, Visoka šola za upravljanje in poslovanje Novo mesto, Visoka šola za računovodstvo Ljubljana, Doba Maribor - Visoka poslovna šola, Visoka šola za zdravstvo Novo mesto, Visoka šola za tehnologije in sisteme, Visoka šola za varstvo okolja Velenje, Visoka šola za storitve Ljubljana, Fakulteta za medije Ljubljana, Visoka šola za tehnologijo polimerov Slovenj Gradec, Fakulteta za uporabne družbene študije v Novi Gorici in Fakulteta za komercialne in poslovne vede Celje.
Osnovni namen KSVZ je, da sooblikuje enotnost nacionalnega visokošolskega prostora in s tem implementira evropski visokošolski prostor v Sloveniji. Na ta način želimo spodbuditi implementacijo principov, kot jih je oblikovala evropska akademska skupnost:
Na omenjenih področjih se odpirajo številna vprašanja domače in mednarodne prakse, zlasti vprašanje, do kakšne mere je delo visokošolskega učitelja, ki je plačan iz proračuna, torej od davkoplačevalcev, tržna kategorija, katere plodovi se smejo omejevati na določene državne inštitucije in v čigavem imenu oz. v čigavem interesu. Priča smo namreč korporativističnemu povezovanju, monopolističnemu dogovarjanju ter korporativističnemu dogovarjanju z državo, kar ima lahko slabe posledice za visokošolski prostor v Sloveniji.
Enotnost visokošolskega prostora v Sloveniji predpostavlja tudi enakopravnost institucij, ki izvajajo visokošolske programe, kot tudi enakopravnost uporabnikov pred zakonom in v akademski ter družbeni praksi.
Posebne naloge KSVZ so: