Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Koliko nas stanejo vožnje županov?


Manca Mirnik
5. 12. 2024, 06.30
Posodobljeno
10:38
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Potem ko je pred časom v javnosti odmevala novica, da je občina braslovškemu županu Tomažu Žoharju v pol leta kupila kar dva službena avtomobila visokega cenovnega razreda, saj je prvega uničil v prometni nesreči, smo se v redakciji odločili, da vzamemo pod drobnogled vozne parke občin na našem območju. Zanimalo nas je, kakšne avtomobile vozijo župani in drugi občinski uslužbenci. Koliko so stali in kolikšno breme so za občinsko blagajno potni stroški in stroški vzdrževanja službenih vozil? Ali kazni zaradi kršenja cestno-prometnih predpisov plačajo župani sami? Kako je urejena uporaba službenih vozil in kdo, če sploh, jo nadzira? V naših krajih imamo denimo župana, ki za svoje službene poti ne želi prejeti niti centa. Eden od njih pa raje kot v avtomobil sede na kolo ali pa se po službenih opravkih v mestu odpravi kar peš. (BARBARA FURMAN, foto: NIK JARH)

1733394666_vozni_park_lasko_1.jpg
Arhiv NTRC

Po poročanju Večera je braslovški župan Tomaž Žohar nekaj mesecev vozil občinsko vozilo VW Tiguan, ki ga je Občina Braslovče za 40 tisoč evrov kupila decembra 2023. V začetku letošnjega junija je župan v prometni nesreči avtomobil popolnoma uničil. Zato so že na junijski redni seji braslovški svetniki potrdili dodatna finančna sredstva za nakup županovega novega avtomobila. Kot je za Večer povedal svetnik Janko Pirnat, niso vedeli, da bo novo vozilo stalo skoraj enkrat več. Novi županov avto Touareg je namreč stal približno 72 tisoč evrov.

Žohar ni poslal odgovorov

»Župan nas je na seji pozval, naj glasujemo za prerazporeditev 40 tisoč evrov za nakup osebnega avtomobila. Takrat se mi je sicer že to zdelo veliko denarja, ampak sem glasoval za, da ne bi župan bil brez avta. Šele kasneje sem odkril javno naročilo in pogodbo za skoraj 72 tisoč evrov. Počutil sem se ogoljufanega,« je svetnik Janko Pirnat še povedal za Večer in dodal, da je občina nekaj denarja za nakup novega županovega avtomobila vzela tudi iz postavke za prenovo braslovške občinske stavbe. Pirnat meni, da se županu ne bi bilo treba naokrog voziti z avtom visokega cenovnega razreda, saj se nemalokrat celo diplomati vozijo z avtomobili srednjega cenovnega razreda.

Župan Tomaž Žohar je za časnik Večer pojasnil, da avtomobil uporablja le on in zanj plačuje boniteto v skladu z zakonodajo. Iz našega uredništva smo mu prejšnji teden poslali dodatna vprašanja – med drugim nas je zanimalo, koliko znaša mesečna boniteta in zakaj se je odločil za nakup skoraj enkrat dražjega vozila. A županovih odgovorov do zaključka redakcije nismo prejeli.

Ni v pristojnosti države

Ali država ureja in nadzira upravičenost oziroma smotrnost uporabe službenih vozil v posameznih občinah? Ne. Kot so pojasnili na Ministrstvu za javno upravo, uporaba službenih ni urejena z državnimi predpisi, temveč je v pristojnosti občin. »Ureja se s pravilnikom, ki ga sprejme bodisi občinski svet bodisi župan. Kadar se s pravilnikom ureja uporabo službenih vozil zgolj za občinske funkcionarje in javne uslužbence, je bolj primerno, če ga sprejme župan, saj gre za pravila operativne narave na ravni občinske uprave. Ko gre za avtomobile, ki jih javni zavodi uporabljajo bodisi za razvoz in dostavo kosil bodisi za prevoze šolskih otrok, izvajanje pomoči na domu ali vzdrževanje javnih površin in podobno, pa se vsebina uredi s pravilnikom, ki ga sprejme občinski svet,« so navedli predstavniki ministrstva in dodali, da mora v obeh primerih pravilnik jasno opredeliti uporabo službenih ali zasebnih vozil v službene namene in uporabo službenih vozil v zasebne namene.

Več v tiskani izdaji Novega tednika


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.