Obujali bodo dediščino trapistov, tudi s čokolado




Duh trapistov, ki so v Posavju, predvsem pa v Brestanici pustili neizbrisen pečat - med drugim so imeli svojo elektrarno in že leta 1896 telefon ter tiskarno, istega leta pa so začeli tudi s pravo industrijsko proizvodnjo čokolade in likerjev - bodo Posavci obujali v novem projektu, ki so ga simbolično poimenovali Trapistin. Z njim želijo oblikovati paleto kakovostnih novih produktov in rekonstruirati enega izmed najbolj prepoznavnih produktov iz preteklosti in eno prvih regionalnih blagovnih znamk, čokolado Imperial oziroma trapistovsko čokolado ter drugih izdelkov, povezanih z vplivom, ki so ga na posavskem podeželju pustili trapisti.
Celotna vrednost projekta je malo več kot 92 tisoč evrov, pri čemer naj bi preko tako imenovanih sredstev LAS pridobili 70 tisočakov, preostanek pa bodo partnerji zagotovili sami.
Trapisti, katerih red je bil leta 1664 ustanovljen v Franciji in so na Grad Rajhenburg prišli konec 19. stoletja, so imeli velik vpliv na vzgojo žit, sadjarstvo, čebelarstvo, govedorejo, sirarstvo, vinogradništvo ter izdelovanja čokolade in likerjev v tej regiji. Njihovo bogato znanje in izkušnje pa želijo unovčiti v projektu, v katerem so moči združili Kulturni dom Krško, Regionalna razvojna agencija Posavje, Hiša trt, vina in čokolade iz Brestanice ter Gostilna Šempeter iz Bistrice ob Sotli.
"Z inovativnimi pristopi in dvigom dodane vrednosti lokalnih proizvodov in storitev želimo povezati gospodarsko dediščino trapistov s sodobnimi smernicami trajnostnega razvoja in tako zagotoviti zgodbo regije, ki bo v pomoč lokalnim rokodelcem in pridelovalcem pri promociji in trženju izdelkov in pridelkov. Nabor izdelovalcev bomo skušali povezati v skupno ponudbo, ki bo tematsko oblikovana glede na identiteto regije in njene posebnosti ter ob tem razvijati nove produkte in storitve," je pojasnila vodja projekta Alenka Černelič Krošelj.
S pomočjo projekta bodo tako kupili opremo za dopolnitev čokoladnice na gradu Rajhenburg in pripomočke za izdelovanje čokolade, pa tudi opremo za vinoteko vin iz trapistovskih leg ter vitrine za predstavitveni prostor in prodajno mesto lokalnih produktov.
V organizirano skupno trženje nameravajo tako po besedah Darje Planinc iz RRA Posavje vključiti 10 ponudnikov iz vrst lokalnih kmetij.
"Iščemo predvsem mlade prevzemnike oziroma tiste, ki še kmetujejo in so mlajši od 40 oziroma 30 let. Delo bo potekalo na terenu, v sodelovanju z njimi, da bi res razvili produkte, ki so blizu zgodbi, ki so jo razvijali tudi trapisti. Iščemo te, ki predelujejo mleko, kar nekaj priložnosti se kaže na področju zelenjadarstva, pa v proizvodnji mesnih in mlevskih izdelkov," je pojasnila Planinčeva.
Projekt, ki je razdeljen v dve fazi, se bo zaključil marca leta 2014.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se