Peti predmet pri poklicni maturi postaja bližnjica dijakov do fakultete
Konec septembra se je iztekel rok za prijavo za opravljanje petega predmeta ob poklicni maturi. Prijavljenih je iz leta v leto več dijakov. Na ptujski gimnaziji so jih zabeležili kar 58, kar je po mnenju ravnatelja Gimnazije Ptuj Boštjana Šeruge alarmantna številka, ki kaže na to, da so nujno potrebne sistemske spremembe. Iščejo dijaki bližnjice in se na ta način izogibajo težje poti do fakultete?

V šolskem letu 2009/2010 je bilo v gimnazijske programe v Sloveniji vpisanih 45 % vseh dijakov. V zadnjih desetih letih se je ta delež na nacionalnem nivoju precej spremenil in padel za 11 odstotkov. Letos je v gimnazije vpisanih dobra tretjina vseh dijakov.
Na Gimnaziji Ptuj je ta delež še bistveno nižji, saj je v gimnazijske programe vpisanih le 21 odstotkov dijakov.
Fakultete v žeji po čimveč študentih sprejemajo tudi maturante poklicnih šol
Zraven dejstva, da so težave šolam zadnja leta povzročale manjše generacije novincev, naj bi na vpis v gimnazijske programe pomembno vplivalo še eno dejstvo. Ključni razlogi za zmanjšan vpis naj ne bi tičali v večletnem aktivnem usmerjanju države, ki je želela povečati delež dijakov v poklicnih programih, pač pa v kršitvah Zakona o visokem šolstvu in avtonomija fakultet, ki odpirata vpis na univerzitetne programe tudi poklicnim maturantom z opravljenim petim predmetom splošne mature. „To povzroča, da iz leta v leto raste število dijakov, ki z opravljeno poklicno maturo prihajajo na gimnazijo opravljat peti predmet. Včasih so se dijaki vpisovali na strokovno šolo, ker je bila to pot do poklica. Danes se vpisujejo, ker je to pot, da se lažje pride na večino fakultet. Standardi znanja in prehodnost na študiju pa so druga zgodba, o kateri 15-letniki še ne razmišljajo. Zato tudi manjši vpis na gimnazijo,“ je mnenje ravnatelja ptujske Gimnazije.
V Sloveniji imamo od leta 2007 dve maturi: poklicno in splošno, Šeruga to imenuje dvotirni sistem, ki predvideva različne standarde znanja: „Ti so jasno zapisani in so seveda popolnoma drugačni med poklicno in splošno maturo. Nas je ujel padec generacij in skozi to prizmo se je začelo reševati vpise na eni strani na srednjih šolah, na drugi pa na fakultetah. Val manjših generacij je zajel tudi fakultete in zato so ohlapneje določili pogoje za vpis. Zakon jasno govori, da se napreduje s petim predmetom in maturo v isto smer. Posledica tega je, da 85 % fakultet sprejema tiste dijake, ki jih po zakonu ne bi smeli.“ Šeruga pravi, da je 38. člen Zakona o visokem šolstvu zelo jasen, a da si ga fakultete interpretirajo po svoje.
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se