Razstava v Simulakru: Lea Culetto, Nataša Skušek – Pomladno čiščenje

##IMAGE-4064229##
Galerija
Simulaker, Vrhovčeva ulica 1, Novo mesto
četrtek, 21. april ob
20. uri
Lea
Culetto, Nataša Skušek: Pomladno čiščenje
Prostorska
postavitev
21. april 2022–14. maj 2022
odprtje
razstave: četrtek,
21. april 2022, ob 20. uri
V Galeriji Simulaker se v okviru sodelovanja med LokalPatriot-om in Kulturno umetniškim društvom Mreža, ki deluje v okviru AKC Metelkova mesto, predstavljata Nataša Skušek in Lea Culetto z razstavo Pomladno čiščenje. Umetnici sta se prvič povezali leta 2019 z razstavo babje leto v sklopu projekta Mentorstvo+, ki ga izvaja Galerija Alkatraz. Ta omogoča medgeneracijsko partnersko povezovanje oseb, ki zasedata različne položaje znotraj umetniškega sistema. Platforma omogoča enakopravno sodelovanje na nehierarhični osnovi, nekakšno vzajemno mentorstvo, v katerem se pristopi obeh sodelujočih dialoško zbližajo skozi preplet njunih vizij, perspektiv, izkušenj in umetniških prijemov.
Že v Galeriji Alkatraz je njuna skupna razstava prečkala mejo med samostojno razstavo umetniškega dvojca in skupinsko razstavo, saj so imela nekatera umetniška dela eno avtorico, nekatera pa so nastala v soavtorstvu. Tudi v Galeriji Simulaker so opazne podobnosti prejšnjemu pristopu, kar kaže na podrobno izdelani lastni avtorski poetiki obeh, obenem pa temu navkljub tudi veliko skupnih zanimanj za sorodne vsebine, kar jima omogoča izredno skladno povezovanje. To je tudi eden izmed razlogov za novo, tokrat koprodukcijsko, povabilo k sodelovanju, ki prepoznava in spodbuja njuno nadaljnje uspešno povezovanje.
Teme, ki so prisotne v samostojnih delih umetnic, so popredmetenje žensk ter družbeno vsiljevanje posplošenih prepričanj, želja in ambicij v patriarhalnem kontekstu. V prejšnji skupni razstavi sta si zato prisvojili naslovno besedno zvezo babje leto, ki se nanaša na stereotipno ženske vloge in subvertirali njen pomen, enako pa velja tudi za Pomladno čiščenje. Tokrat je sicer bolj kot humoren in afirmativen način, preko katerega stopata v smer opolnomočenja, prisoten strašljiv moment, ki ga dosežeta vsaka s svojo negacijo avtoportreta. Lea Culetto naredi svoj negativ iz dlačic, ki niso več del njenega telesa, Nataša Skušek pa z naborom nakupovalnih seznamov in zabeležk lastnega vsakdana ter fotografijo, ki ne razkriva njenega obraza, ampak zgolj lase in roke. Lasje so tokrat bistvena sestavina Herbarija Lee Culetto, ki jih je z viktorijansko tehniko pletenja transformirala v dekorativne cvetlice. Med njimi izstopa vrtnica, narejena iz las Nataše Skušek, ki vzbuja občutja zmede in neotipljivosti in kot taka ponazarja bistvo zapletenosti njune skupne razstave in prepletenosti njunih del.
Čiščenje prostora, telesa in osebnih odpadkov se izvede s preobratom v pomlad, z brstenjem in novo rastjo. Gledalko_ca presenetijo v živo kaljena semena paradižnika v obliki serije grafik Nataša Skušek in poganjanje reishi gob iz oblazinjenega stolčka, na katerem smo se na patriarhalno zimo predolgo zasedele_i. Njuno skupno delo, združeni angažirani prispevek, pa pokriva vonjalni aspekt. Eterično olje belega žajblja se iz meglilnika sprošča v prostor in ga simbolično čisti seksistične in sovražne družbene, pa tudi ponotranjene, osebne, navlake.
_______________________
Nataša
Skušek
(1967) je študirala kiparstvo na ALUO v Ljubljani. V času študija
se je izpopolnjevala na KIT Trondheim na Norveškem. Prejela je
študentsko Prešernovo nagrado (2001). Svoje delo je predstavila na
številnih mednarodnih in samostojnih razstavah: International
Festival 8th of March v Erevanu (2005), Mamica, dojilja, žena,
negovalka, Center in Galerija P74, Ljubljana (2006), 2. feministički
festival FemFest v Zagrebu (2007), 13. mednarodni festival sodobnih
umetnosti Mesto žensk v Ljubljani (2007), Incheon Women Artists'
Biennale v Južni Koreji (2009), Feministična umetnost v Sloveniji v
Ljubljani (2010), Insideout, Hiša kulture v Pivki (2013), Pravi
moški, Galerija Alkatraz v Ljubljani (2014), Postelja, Galerija
Krško (2019), Mentorstvo+ v Ljubljani (2019/20); Ukvarja se s
skulpturo, risbo, grafiko, videom, fotografijo, performansom, novimi
mediji in oblikovanjem. Osredotoča se na raziskovanje kulturne
paradigme zahodnega človeka, zlasti na teme, kot so razmerje med
spoloma, erotika, spolnost, telo, materinstvo, družina,
prehranjevanje. Živi in dela v Ljubljani.
https://natasaskusek.wordpress.com/
Lea Culetto (1995, Trbovlje) je leta 2019 zaključila podiplomski študij slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. Od takrat deluje kot samozaposlena v kulturi.
Deluje
na področju vizualnih umetnosti, s poudarkom na feminizmu. Culetto s
pomočjo tekstila ter mešanih medijev ustvarja objekte in
instalacije, skozi katere prevprašuje ideale, tabuje ter predstave o
ženskem telesu. Najpogosteje izhaja iz osebne izkušnje.
Samostojno
se je v galeriji Miklova hiša (Ribnica), Galeriji Aksioma
(Ljubljana), Ravnikar Gallery Space (Ljubljana), ter v galeriji
Božidar Jakac (Kostanjevica na Krki). Med drugim je sodelovala na
skupinskih razstavah 40 let art ljubavi Vlaste Delimar (Galerija
Škuc), na potujoči razstavi Gallery.Delivery (galerija Aksioma) ter
na razstavi Vračanje pogleda v Cukrarni (Ljubljana). Sodeluje in
razstavlja z različnimi mednarodnimi festivali, kot so Mesto žensk,
Rdeče zore, Lezbična četrt ter Festival Račka.
Živi in
deluje v kulturnem centru Švicarija v Ljubljani.
_______________________
Umetnici:
Lea
Culetto, Nataša Skušek
Obrazstavno
besedilo: Ana
Grobler
Kuratorska
skupina: Ana
Grobler, Sebastian Krawczyk, Adrijan Praznik
Posebne
zahvale: Mladen
Stropnik, Katja Skušek, Jaka Babnik, Gobnjak ter vsem, ki ste
darovale_i lase
Produkcija
razstave: Galerija
Simulaker/LokalPatriot in Galerija Alkatraz/KUD Mreža
Projekt so podprli: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana in Mestna občina Novo mesto