© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

INO prepričal tudi angleškega princa


lokalno
31. 3. 2009, 00.00
Posodobljeno
09:32
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

ino_kos.jpg
Arhiv Lokalno.si
Direktor Branko Kos
ino.jpg
V novi proizvodni hali

Podjetje INO Brežice, ki proizvaja in razvija kmetijsko mehanizacijo, praznuje 20 let blagovne znamke. Jubilej označujejo z odprtjem nove, 800 kvadratnih metrov velike skladiščno proizvodne hale, v kateri stoji nov vertikalni turbinski peskalnik. Velika pridobitev z vidika  humanosti delovnega procesa pa je montaža krivilnega stroja z robotom podajalcem, kar delavce razbremenjuje fizičnega podajanja težke pločevine. Robotiziranje procesa je plod sodelovanja inženirjev podjetja z izdelovalcema stroja ter robota. S to modernizacijo so sposobni narediti 4000 mulčarjev letno. INO ima proizvodnjo v Krški vasi, kjer je 42 zaposlenih, ter v Srbiji in na Hrvaškem.

Lansko leto je bilo prodajno uspešno.  Dosegli so pet milijonov evrov prihodka  in če bi zmogli narediti več strojev, bi bila prodaja še 20% večja, je povedal direktor Branko Kos. Izvoz predstavlja 58% prihodkov. V skupni  prodaji predstavljajo lastni proizvodi 67%. Najbolj prodajan izdelek so mulčarji.

Podjetje ves dobiček vlaga v razvoj in nadgrajuje svoje izdelke, da so energetsko varčni in ekološko sprejemljivi. Dobro sodelujejo s Tehnološkim centrom Posavja. Lani so tako razvili nov tip mulčarja.  Njihov nadtlačni sejalnik pa preprečuje, da bi čebelam škodljive kemikalije za zaščito semen uhajale v zrak in so poleg enega nemškega podjetja v Evropi edini proizvajalec takšnega tipa sejalnika.

Njihovi izdelki so visoke kakovosti in med kupci je tudi britanski princ Charles, znan po ekološki usmerjenosti pridelave na velikih posestih britanske krone.

INO-vi proizvodi so doslej našli kupce v 42. državah, najzvestejši trgi pa so Anglija, Hrvaška in Nemčija. Izvoz je v lanskem letu glede na leto poprej narasel za 27%, pri naročilih pa se kriza ne odraža niti v prvem letošnjem tromesečju. A problem  je nelikvidnost kupcev, predvsem v novinkah Evropske unije. Denarja manjka tudi na sicer obetavnem ruskem trgu. INO je tako poiskal banko, ki jim bo pripravljena  kreditirati prodajo, saj se v zvezi s Slovensko izvozno banko ne dogaja nič dovolj hitro in tudi nad ukrepi vlade za pomoč gospodarstvu je Kos razočaran: ''Davčne razbremenitve za vlaganja malih podjetij so premajhne.  Mi bi prihranek na davkih porabili za organiziranje novih sejmov. Realnost je, ko se postaviš na sejmu v Hannovru ob desetih konkurentih.''

Mehanizacije ni moč prodajati brez vlaganja v izobraževanje kupcev oziroma distributerjev, kar pa podjetje veliko stane. Izobraževanja so pomembna že zato, ker Inovi inženirji ves čas ponujajo novosti. V kmetijstvu in komunali povpraševanje še ne bo zamrlo, a problem so končni kupci, ki ne morejo priti do posojil.  Primer so Romunija, Bolgarija, Češka, Hrvaška, kjer so velika povpraševanja, posel pa se bo lahko izvajal le, če bodo tamkajšnje vlade zmogle pripraviti bančni sektor k ponovni sprostitvi kreditov. Nasploh je do politike v odnosu na gospodarsko krizo Kos kritičen: ''Lanski dobiček smo vložili v razvoj. Toda na dobro lansko poslovno osnovo moramo letos plačevati avans davka. Kako se bo leto izteklo, ne vemo. Vidim pa, da država ne razume, kaj je kriza.''

Ob jubileju pripravlja INO hišni sejem od 3. do 5.  aprila. Vse svoje produkte bodo ponujali po akcijskih cenah in omogočili tudi ugodna posojila (evribor + 0%) s petletno dobo odplačila.

kos_branko.mp3

Pogovor z direktorjem Brankom Kosom


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.