DARS sinoči enostransko prekinil pogajanja s Kovačičem

##IMAGE-2211600##
''DARS že ima cenitve, pozna tehnične pogoje z naše strani. Ampak DARS stalno spreminja svoje lastne pogoje in tako je nemogoče skleniti dogovor,'' je povedal Gorazd Marinček, predstavnik podjetnika Mirka Kovačiča, ki z DARS-om še ni sklenil dogovora za svoja zemljišča in se gradnja na tem delu avtoceste ne more nadaljevati. Da DARS ne bo soglašal z zadnjim predlogom, ki bi omogočal nadaljevanje gradnje avtoceste, nerešene spore okoli odškodnine pa bi v bodoče reševalo sodišče, so izvedeli včeraj zvečer.
Kot smo poročali, je po sestanku DARS-ove uprave v Trebnjem Marinček s predstavniki DARS-a, DDC-ja in Ministrstva za okolje in prostor le našel rešitev za izgradnjo nadvoza, ki bi povezal obe Kovačičevi parceli ob avtocesti. Finančni okvir oz. odškodnina, o kateri Marinček sicer ne govori, je bila do takrat že dogovorjena in z odločitvijo, da bo regionalna kolesarska steza upravičila javni interes in omogočila gradnjo nadvoza na Kovačičeve stroške, je kazalo, da bo dogovor kmalu sklenjen.
''Prejšnji četrtek smo se z njimi ponovno dobili in DARS je spremenil pogoje. Pomeni, da je tisto, kar smo menili, da je že dogovorjeno, torej obseg odškodnin in tehnične rešitve za to, spremenil. Ponudili so rešitev okoli nadvoza, ampak finančni okvir so znižali za eno tretjino,'' pogajanja opisuje Marinček. Po njegovih besedah, je to za Kovačiča nesprejemljivo, a ker ne želijo zavlačevati gradnje avtoceste, so bili pripravljeni ponudbo pogojno sprejeti. Za razliko (tretjino prej odmerjene odškodnine) pa bi se v nadaljevanju pravdali na sodišču.
''DARS nam je ponudil vzemi ali pusti. Dali so nam vedeti, naj se skušamo dogovarjati še kje drugje, verjetno so mislili na ministrstva ali koga drugega, kar bomo naredili. Skratka, naše mnenje je, da se lahko dogovorimo in izvršimo tisti del, ki je nesporen, tako pa bi se gradnja lahko nadaljevala. Sporni del pa odnesemo na sodišče in se zadeva lahko zavleče,'' dodaja Marinček in poudarja: ''Naša stran seveda ne želi zavirati gradnje. Nihče pa nas ne more prisiliti, da bomo delali v lastno škodo. Ocenjujemo, da je DARS na sestanku v Trebnjem iskal samo izgovore, ker ni sposoben zgraditi avtoceste v letošnjem letu.''
''Če ne dosežemo vsaj minimuma, to pomeni smrt za Kovačičevo podjetje. Tega on seveda ne bo dovolil. Minimum pa pomeni dve tretjini finančnega okvirja in da se zgradi povezava nad parkirišči. Le to bi omogočilo delovanje podjetja naprej in nadaljevanje gradnje avtoceste, ampak tudi na to DARS noče več pristati,'' je danes še povedal Marinček. Po njegovi oceni, bi namreč z večjim delom odškodnine lahko uredili nadomestno zemljišče in zgradili povezavo, kar je edina možnost za nadaljevanje njihove dejavnosti.
Marinček je napovedal, da bodo sedaj o zadevi obvestili vse, ki so bili na omenjenem sestanku v Trebnjem, predvsem poslance, saj so vsi zagotovili pomoč.
Ob koncu pogovora smo ga prosili še za komentar nastajajoče civilne iniciative v Trebnjem, o kateri smo poročali včeraj: ''Civilna iniciativa je neposredna posledica tega sestanka v Trebnjem. Na sestanku se je namreč ugotovila ključna pomanjkljivost te gradnje. Namreč povezava Mirnske doline na H1 mimo Mercatorja v Trebnjem. Ta povezava je gradbeno neodvisna od trase avtoceste in bi bila lahko narejena, še preden so sploh začeli graditi avtocesto po hribu. Le v tem primeru bi vsi 40- in 50-tonski tovornjaki, ki vozijo skozi center Trebnjega, šli mimo, ravno tako tovornjaki Trima, Akripola itn. Tako se ne bi uničevala cesta. Kdor gre sedaj po centru Trebnjega, na primer pred občino, lahko pogleda 20-centimetrski zdrobljen asfalt, 20-centimetrsko kolesnico. In to bo trajalo kar še nekaj časa. Civilna iniciativa želi, da bi se avtocesta letos čim prej končala, da bo konec s temi težkimi tovornjaki skozi center mesta in tega hrupa, ki ga poslušamo tudi ponoči, kljub temu, da uredba o gradnji avtoceste določa končanje del ob 19. uri.''
Predsednik KS Trebnje Peter Agnič pa je danes sporočil, da je kot član iniciativne skupine za ustanovitev Civilne iniciative za varovanje interesov občanov ob izgraditvi avtoceste in kot predsednik najbolj prizadete KS Trebnje ob gradnji avtoceste, k podpori njihovim idejam pozval tudi ostale predsednike KS, katerih ceste so tudi prizadete ob gradnji.
''Z veseljem sporočam, da idejo podpirajo tudi predsednik KS Dobrnič Silvester Prpar, predsednik KS Štefan Anton Strah in predsednik KS Dol. Nemška vas Marjan Matoh. Skupaj bomo storili vse, da se avtocesta mimo Trebnjega konča še letos, da se takoj prične izgradnja viadukta pri Mercatorju, ki bo razbremenil naše ceste, in da se ceste, ki so omenjene v včerajšnjem obvestilu, preplastijo in uredijo po končanju vseh del,'' sporoča Agnič.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Pogovor z Gorazdom Marinčkom