Črno na belem

Proizvodnja bo stekla leta 2026, v Revozu sprva po 150.000 vozil letno

S.R./STA
24. 7. 2024, 11.26
Posodobljeno: 24. 7. 2024, 14.05
Deli članek:

V Novem mestu, natančneje v novomeški tovarni Revoz danes vlada prešerno vzdušje. Zdaj je končno tudi črno na belem, da bodo v Revozu v prihodnosti izdelovali novega električnega twinga.

Jure Klobčar
V Revozu bo leta 2026 stekla proizvodnja električnega twinga.

Proizvodnja bo stekla leta 2026, sprva bodo izdelali po 150.000 vozil letno. Višine investicije niso razkrili.

Predstavniki slovenske vlade in francoskega proizvajalca vozil Renault so namreč danes v Novem mestu podpisali memorandum o soglasju, na podlagi katerega bodo v tovarni Revoz izdelovali prenovljeno različico električnega twinga. Memorandum o soglasju so na slovesnosti v proizvodnih prostorih novomeške tovarne, kjer Renaultove osebne avtomobile izdelujejo že od leta 1973, podpisali premier Robert Golob, podpredsednik za industrijsko področje znamke Renault Herbert Steiner in predsednik uprave Revoza Jože Bele.

V Revozu so do nedavnega sestavljali Renaultove modele Clio, Twingo in električni Twingo, a so z izdelovanjem starega twinga in električnega twinga letos zaključili, tako da trenutno v eni sami izmeni sestavljajo le model Clio 5. Z danes podpisanim memorandumom se bo omogočilo ohranitev proizvodnje avtomobilov v Novem mestu, kjer je trenutno zaposlenih 1400 ljudi.

Jure Klobčar
Memorandum so podpisali premier Robert Golob, podpredsednik za industrijsko področje znamke Renault Herbert Steiner in predsednik uprave Revoza Jože Bele.

Stabilno poslovanje in napredek

Prvi cilj po besedah predsednika uprave Revoza Jožeta Beleta je, da se ohrani trenutno število delavcev, a kot je dodal, z vzpostavitvijo novih procesov predvidevajo tudi odprtje novih delovnih mest, predvsem tistih z višjo dodano vrednostjo. Podpis memoranduma pa jim zagotavlja tudi stabilno poslovanje in napredek, tako na področju digitalizacije kot umetne inteligence, razogljičenja in trajnostne mobilnosti, je dejal.

V skladu z memorandumom lahko Renault pri investiciji v zagon proizvodnje novega modela računa na podporo države. Vlada je namreč naložbo prepoznala kot strateško ter izrazila močno voljo, da podpre proizvodnjo električnih avtomobilov v Revozu.

Pogajanja so stekla pred letom in pol, ko je bila prihodnost Revoza zelo negotova, je povedal Golob in spomnil, da se je novomeška tovarna takrat soočala z zmanjšanjem števila izmen ter zmanjšanjem števila zaposlenih. Prihodnost Revoza je bila zelo negotova, je dejal in dodal: "Danes podpisujemo zavezo Renaulta in vlade, da na tej lokaciji skupaj razvijemo proizvodno linijo za nov električni avtomobil."

Jure Klobčar
Predstavniki slovenske vlade in francoskega proizvajalca vozil Renault so danes podpisali memorandum o soglasju.

Zavezanost trajnostnemu razvoju

"Električni avtomobili so prihodnost," je dejal gospodarski minister Matjaž Han ter dodal, da podpis memoranduma ne zagotavlja le tehnološkega napredka, pač pa tudi našo zavezanost trajnostnemu razvoju. Z novo linijo električnih avtomobilov ne krepimo le naše gospodarske moči, pač pa tudi vlogo na evropskem in svetovnem trgu, je dejal.

V Renaultu so koncept novega modela električnega twinga predstavili konec lanskega leta. Gre za model Twingo E-tech electric, ki je po Steinerjevih besedah odziv na razogljičenje, vprašanje kakovosti zraka, cenovno dostopno električno mobilnost in nenazadnje ponovno industrializacijo Evrope.

Novi model električnega twinga po Beletovih besedah neposredno odgovarja na potrebe evropskega avtomobilskega trga. Mali urbani mestni avtomobil naj bi bil kupcem na voljo za 20.000 evrov.

Navezava na avtocesto

Sestavni del memoranduma so tudi infrastrukturni projekti, ki so pomembni z vidika transporta. Med njimi je tretja razvojna os z navezavo na avtocesto. "Ta cesta ni pomembna le za Revoz, pomembna je tudi za Krko, za Dolenjsko, Belo krajino," je dejal Han.

Glede slovenskega prispevka k investiciji, ki naj bi bila po poročanju nekaterih medijev vredna pol milijarde evrov, Han ni želel govoriti. "Država je v skladu z zakonom o investicijah pripravljena dati sredstva, lahko 20 milijonov evrov, lahko 30 milijonov evrov," je dejal in ponovil, da na drugi strani niso imeli enostavnih pogajalcev.

V memorandumu je prav tako zapisana zaveza o ohranjanju števila zaposlenih. Bele je povedal, da bodo v prihodnjem letu nekoliko zmanjšali proizvodne količine, vendar ne bodo zmanjševali števila zaposlenih. Kot je dodal, se clio, ki ga bodo proizvajali do zagona proizvodnje novega električnega twinga, trenutno zelo dobro prodaja.

Renaultova investicija sicer obsega vlaganja v opremo, v razvoj proizvodnega procesa, v razogljičenje tovarne ter pripravo tovarne na trajnostno mobilnost. Zelo veliko bodo vložili tudi v izobraževanje zaposlenih, je še povedal Bele.