Na Vršiču nova prometna ureditev: kako bodo delovale zapornice?
Začenja se preizkus sistema urejanja prometa na Vršiču, pri Klužah pa dolgotrajna zapora ceste zaradi nevarnih brežin.

Pod prelazom Vršič se danes začenja dvotedensko testno obdobje novega sistema zapornic, ki bo urejal dostop in parkiranje na eni najbolj obiskanih gorskih cest v Sloveniji. Sistem bo omogočal tranzit čez prelaz, parkiranje pa bo omejeno in nadzorovano. Ta teden (predvidoma v sredo) pa bo stekla tudi popolna zapora regionalne ceste Predel–Bovec pri Klužah, ki bo trajala vse do 20. junija 2026.
Sanacija nevarnih skalnih brežin pri Klužah
Popolna zapora odseka med Predelom in Bovcem je potrebna zaradisanacije skalnih brežin, kjer obstaja nevarnost padanja kamenja. Po podatkih Direkcije RS za infrastrukturo bo zapora veljala od 15. oktobra letos do 20. junija prihodnje leto, vsak dan po prehodu šolskega avtobusa– torej od 7.30 do 13.30 in med 14.30 in 16.00. Ob koncih tedna bo cesta odprta.
Kljub končanim glavnim delom, delne zapore ostajajo
Cesta čez prelaz Predel je doslej služila kot obvoz, saj je bila do konca minulega tedna cesta čez Vršič med tednom med 7.30 in 17.00 popolnoma zaprta. Čeprav so glavna dela na Vršiču končana, bodo tam še naprej potekale delne zapore, promet pa bo potekal izmenično enosmerno s semaforji. Kot običajno bo prevoznost odvisna tudi od zimskih razmer.
Zapornice na Vršiču – nadzor prometa in urejeno parkiranje
Z današnjim dnem se na Vršiču uvaja testno delovanje novega prometnega režima, katerega cilj je boljše upravljanje prometa in parkiranja na prometno in turistično zelo obremenjenem območju.
Sistem zapornic bodo preizkušali do 27. oktobra, nato pa bodo zapornice dvignjene – izjema bo poletna sezona med 15. junijem in 15. septembrom, ko bodo spet aktivne, je pojasnil predstavnik Ministrstva za infrastrukturo Jernej Pavlič. Zapornice so postavljene na obeh vstopnih točkah vršiške ceste. Na kranjskogorski strani za jezerom Jasna in na trentarski strani pa pred odcepom za izvir Soče.
Na teh mestih je cesta razširjena v dva vozna pasova. Levi je namenjen tranzitu in potnikom, ki parkirajo drugje, desni pas pa vodi do parkirišč na vrhu prelaza, na približno 700 metrov dolgem odseku, kjer so urejena parkirna mesta.
Kako bo deloval sistem?
Vozniki, ki želijo parkirati na vrhu prelaza, bodo na zapornici prevzeli parkirni listek in ga po prihodu namestili na vidno mesto v vozilu. Ob izhodu z območja se bo zapornica samodejno odprla – bodisi s prepoznavo registrske tablice bodisi z vstavitvijo parkirnega listka v izhodni terminal.

Tisti, ki so v tranzitu, bodo pot nadaljevali po levem pasu, sistem pa bo prav tako prepoznal registrsko tablico ali izdal listek za tranzitnega potnika. Če bodo parkirišča na vrhu zasedena, bodo vozniki lahko uporabili obračališče na levem pasu in se vrnili – ustavljanje na tranzitnem pasu ne bo dovoljeno, saj bi to oviralo promet.
Reditelji in začasna parkirišča
Za varen potek testnega obdobja bodo na območju zapornic in na vrhu prelaza prisotni reditelji, ki bodo pomagali voznikom in spremljali delovanje sistema. Ker gradnja na vrhu prelaza še ni dokončana, bo v testnem obdobju na voljo 39 od načrtovanih 92 parkirnih mest, parkiranje pa bodo konca testnega obdobja brezplačno.

Direkcija za infrastrukturo poziva vse uporabnike, naj bodo strpni in upoštevajo navodila rediteljev ter prometno signalizacijo. "Le tako bomo lahko učinkovito preizkusili sistem, ki bo dolgoročno prispeval k večji varnosti in urejenosti prometa na vršiškem prelazu," so poudarili.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se