Gre za dvosedežna letala, opremljena s plovci, da lahko zajemajo vodo tudi iz rek, jezer in morja. Pristajajo lahko tudi na letališčih in vodo polnijo po cevi. Prenašajo lahko 3000 litrov vode in 50 litrov penila za gašenje, kar je trikrat več kot helikopterji, ki jih trenutno uporabljajo za gašenje. Med karakteristikami air tractorja velja izpostaviti, da lahko celotno količino vode odvrže naenkrat ali v več manjših odmerkih. Ne morejo pa poleteti v primeru megle, ob nevihti ali drugih neugodnih vremenskih razmerah, kot je na primer izjemno močna burja. V takšnih pogojih pa tudi gašenje praktično ni možno.
Lastno floto za gašenje iz zraka je Slovenija dobila po požaru, ki je že leta 2022 opustošil Kras. Pogodbo o nakupu štirih air tractorjev sta obrambni minister Marjan Šarec in takratni v. d. generalnega direktorja uprave za zaščito in reševanje Leon Behin podpisala aprila lani. Prva air tractorja sta v Slovenijo prispela lani in je z njima že mogoče izvajati gašenje, druga dva pa maja oziroma junija letos in bosta operativna do jeseni. Do 15. septembra so zagotovljeni tudi trije tuji piloti, ki izvajajo operativno letenje, slovenski pa bodo lahko samostojno gasili prihodnje leto.