Robotika na ŠC Novo mesto


Gregor Mede
17. 2. 2021, 11.10
12:12
Deli članek

robotika__1_.jpg
robotika__2_.jpg
robotika__3_.jpg
robotika__4_.jpg
robotika__5_.jpg
robotika__6_.jpg
robotika__7_.jpg

Tehnologija je ključnega pomena za inovacije. Poučevanje robotike in programiranje, ki je tesno povezano z robotiko, je zato zelo pomembno. Robotika se ujema z novim učnim načrtom za digitalne tehnologije, ki ga močno podpirajo šole za poklicno izobraževanje in usposabljanje ter druge šolske ustanove po vsej Evropi.

Na tem področju na Šolskem centru Novo mesto že nekaj let uspešno vpeljujemo različne vsebine. Robotika pri pouku, krožki in različni projekti. Aktualni projekt MER se izvaja v sklopu Erasmus+ programa in izpolnjuje potrebo, da v redni in odprti kurikulum čim bolj vključimo programiranje in robotiko. Cilji projekta, ki ga izvajamo skupaj s partnerji iz Italije, Turčije, Španije in univerzama iz Bosne in Hercegovine ter Slovenije, so: razvoj izobraževalnega modularnega robota in spletni tečaj za e-učenje "Izdelaj svojega robota".

Projekt je zaživel z uvodnim sestankom, ki je potekal 23. in 24. oktobra 2019. Na sestanku je potekala predstavitev posameznih partnerjev in dogovor o nadaljnjem delu v projektu.

Konec leta 2019 so dijaki in študenti iz partnerskih šol in univerz sodelovali v tekmovanju za izdelavo najboljšega logotipa za projekt. Zmagovalni logotip je prišel iz Mednarodne univerze v Sarajevu, ki je postal uradni logotip projekta.

Pomlad 2020 je potekala v duhu načrtovanja oblike robota, sestankov na daljavo med partnerji in dogovarjanju o funkcionalnostih, ki jih bomo realizirali v posamezni fazi. Osnova za robota predstavlja mikrokrmilnik na platformi Arduino, ohišje pa je možno bodisi naročiti ali ga natisniti s 3D tiskalnikom. Učnega robota smo si zamislili izdelati v štirih fazah, podobno kot se dijaki in študenti srečajo s strokovnim področjem v praksi, saj je namen projekta da sam razvoj in programiranje robota izvedejo dijaki s pomočjo mentorjev skozi aktivnosti pri teoretičnem in praktičnem delu pouka.

Ko smo pridobili naročene komponente, smo konec prejšnjega šolskega leta v projektu namenili izdelavi osnovnega robota.

Osnovni robot je imel ustrezne funkcije in bil izbran kot najboljši na primerjavi med roboti ostalih partnerjev. Zaradi enostavnejše nadgradnje in možnosti priklopa več senzorjev smo se odločili narediti novo, večjo platformo. Tako je jeseni 2020 v začetku novega šolskega leta nastala nova oblika.

Tekom izvedbe se je med delom porodilo nekaj idej, tako da se je tudi oblika robota spreminjala. Tako smo dobili končno obliko srednjega modela robota, ki je malo večja v primerjavi z osnovnim. Obenem pa smo že pričeli z dodajanjem novih senzorjev, ki jih potrebuje napredni nivo robota. Za lažje povezovanje smo razvili tudi dodaten vhodno-izhodni modul (ang. PCB shield) - tiskanino. Tiskanina se prilega tako osnovnemu modelu kot tudi srednjemu in je univerzalna. Uporabljena je za lažji priklop in nadzor nad samim robotom.

Robot srednjega nivoja vsebuje statusni OLED zaslon, senzorje za zaznavanje barvne svetlobe, ultrazvočne senzorje, zmožnost I2C komunikacije, zmožnost kontrole preko BT modula, WiFi ESP8266 modul, nRF24L01+ modul, žiroskop in senzorje razdalje.

V sklopu projekta nastaja tudi učno okolje v katerem bodo na voljo pripravljene vsebine o izdelavi robota in primeri učnih situacij za uporabo v praksi.

V nadaljevanju projekta bomo razvijali nadgradnjo robota z robotsko roko na naprednem modelu in sodelovali pri pripravi učnih vsebin.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.