Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Dirka evropskega prvenstva v Murecku na robu regularnega


Tekst: Mitja Pungarčič, foto: Maja Šestak
24. 6. 2013, 13.45
Posodobljeno
03. 07. 2013 · 09:56
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

img_5216_000.jpg
Arhiv Dolenjskega lista
IMG_5216
img_5515.jpg

Včeraj je bila v avstrijskem Murecku tretja polfinalna dirka članskega evropskega prvenstva za posameznike. V zelo močni konkurenci so nastopili trije slovenski vozniki, Krčan Aleksander Čonda, ki sicer vozi za ST Lendava ter Ljubljančana, Matic Voldrih in Maks Gregorič.

Vsi trije naši vozniki stezo zelo dobro poznajo, zato so pred dirko kljub močni konkurenci optimistično pričakovali boljši rezultat od doseženega. In vendar se je tokrat na njihovo žalost in žalost slovenskih navijačev odvilo drugače. Steza je tekmovalce pričakala v zelo slabem stanju. Sama konfiguracija steze je sicer nekoliko specifična in ravno v poznavanju le te so pričakovali, da bodo uspeli unovčiti to prednost, kar se tokrat v danih pogojih na žalost ni izšlo.

img_5382.jpg

Največja zvezda dirke je bil gotovo stalni voznik serije Grand Prix, temnopolti Šved Antonio Linback, ki pa se prav tako v danih razmerah ni znašel najbolje in je ostal brez napredovanja v EP Challenge.

Od naših voznikov je dirko najbolje začel Matic Voldrih in tudi zaključil dirko kot najboljši Slovenec, vendar je osvojil le skromno deseto mesto. Še slabše pa sta končala Maks Gregorič na dvanajstem in Aleksander Čonda na trinajstem mestu.

img_5764.jpg

Že po dvanajsti vožnji je steza bila tako v slabem stanju, da so vsi vozniki zahtevali sodnika v tekmovalni park, ker so zahtevali, da se ali steza nekako uredi in popravi, ali pa dirka celo prekine. Organizator je kljub trudu in dolgim prekinitvam ter neuspelim poskusom, da bi stezo pripravili v kolikor toliko normalo stanje uspel dirko pripeljati do konca. Vendar je potrebno poudariti, da so vozniki sklenili dogovor, da se na tako nevarni stezi kljub morebitnemu slabšemu rezultatu ne bodo izpostavljali nepotrebnim morebitnim padce in poškodbam. Tako je ves boj potekal le od štarta do prvega ovinka in potem so se v vsaki od voženj peljali do cilja brez boja in prehitevanj, kar je bilo za gledalce precej nezanimivo. Sicer je kljub temu prihajalo do nekaterih prehitevanj, vendar so bila le ta izključno posledica napak zaradi zelo razrite steze. Zaradi dogovora med tekmovalci posledično ni prihajalo do padcev. Skupil jo je v šestnajsti vožnji le Finec Suojanen, ko mu je na vhodu v prvi zavoj na skoraj neprevoznem delu steze vzelo krmilo in padec je bil neizbežen.

img_5318.jpg

Slabo pripravljena steza

Po dirki je Aleksander Čonda dejal naslednje: »Pred to dirko sem imel daljši premorn saj sem vse svoje agregate dal na servis in delali smo na tem, da jih še poskusimo nekoliko izboljšati. Zaradi tega dejansko od dirke v Lendavi nisem sedel na motorju. Sicer sem delal na kondiciji dovolj dobro in v prepričanju, da bom ob poznavanju te steze lahko na tej dirki na treningu pravilno nastavil motor, je tokrat bila velika napaka. Na tako slabo pripravljeni stezi nisem mogel najti pravih nastavitev, saj sem se zraven motorjev moral dejansko ukvarjati še s stezo. Oba motorja sta se mi tako na štartih kot na izhodil zvrtela v prazno. Iskali smo nastavitve ne le na treningu temveč tudi do polovice dirke, vendar je bila steza v vse slabšem stanju in ni mi preostalo drugega, kot da se sprijaznim s tem, da iz dobrega rezultata tokrat ne bo nič. Ni imelo smisla iti v riziko in tvegati poškodbo. Upam, da bom motorje lahko pravilno nastavil že danes na VN Hrvaške v Goričanu. Sicer lahko rečem tudi to, da bi dirko sodnik lahko že po dvanajsti vožnji prekinil, saj če so na tako slabo pripravljeni stezi rekli tudi takšni vozniki kot so Linback, Puodżuks, Laguta, Larsen, da ne naštevam vseh, potem je vsakemu lahko jasno da tole ni bil boj med nami temveč boj s stezo, kako sploh preživeti vsako vožnjo. Laguta je celo izjavil, ali naj iz kombija potegne motor za motokros, saj je s z motorjem za speedway na takšni stezi voziti prenevarno,« je zaključil trenutno najboljši posavski dirkač.

Tudi sami upamo, da bo steza v Goričanu precej boljša, ob tem pa tudi rezultati naših voznikov. Na današnji dirki v Goričanu bosta nastopila Čonda in Vodrih, kot druga rezerva pa bo na svojo priložnost čakal še en posavski dirkač Ivačič.

Novica iz Morahaloma

V soboto se je odvila tudi ekipna pokalna dirka v Madžarskem Morahalomu, kjer sta zraven Lendavčanov Bota in Vide v slovenski ekipi nastopila tudi Žiga Radkovič in Žiga Kovačič. Oba sta se odrezala precej dobro, saj je Radkovič zbral 12, mladi Kovačič pa presenetljivo dobro 10 točk. Lendavčana sta se tokrat odrezala precej slabše. Vida je dosegel 5, Bot pa vsega točko. Skupaj so tako zbrali 28 točk, kar je zadoščalo za tretje mesto.

Rezultati EP Mureck

1.Kjastas Puodżuks Latvija (3,3,3,2,3) 14+3

2. Kenni Larsen Danska (2,3,3,3,3) 14+2

3. Grigorij Laguta Rusija (3,3,2,3,1) 12

4. Zdenek Simota Češka (3,3,1,1,3) 11

5. Grzegorz Zengota Poljska (2,2,3,3,0) 10

6. Nicolas Covatti Italija (1,0,3,2,3) 9

7. Antonio Lindbaeck Švedska (3,T,1,3,2) 9

8. Mathias Schultz Nemčija (1,2,2,2,2) 9

9. Mathieu Tressarieu Francija (2,1,2,2,0) 7

10. Matic Voldrih Slovenija (2,2,1,1,1) 7

11. Stanislaw Mielniczuk Ukrajina (T,1,2,1,2) 6

12. Maks Gregorič Slovenija (0,2,1,0,1) 4

13. Aleksander Čonda Slovenija (1,1,0,1,1) 4

14. Daniel Gappmaier Avstrija (T,0,0,0,2) 2

15. Fritz Wallner Slovaška (1,1,D,U,0) 2

16. Christian Pelikan Avstrija (0,0) 0

17. Marko Suojanen Finska (0,D,D,U,NS) 0

18. Michal Dudek Češka (0,D) 0


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.