Slovenski distributerji elektrike so 1. januarja 2008 usklajeno in s tem nedovoljeno podražili elektriko. Zaradi spornega dviga cene so slovenska gospodinjstva upravičena do vračila preplačila elektrike, kar v zadnjih dneh dviguje veliko prahu. Kajti kako naj ljudje zahtevajo denar nazaj od svojega elektrodistributerja? Še posebno ker tisti, ki so to za svoja gospodinjstva že storili, sploh še niso dobili odgovora? Magister ekonomije Rado Pezdir je prav zato ustanovil Društvo za vračilo preplačila električne energije, ki bo namesto posameznikov vložilo zahtevke elektrodistribucijskim podjetjem. Z vseslovensko akcijo se z nekaj opozorili strinja tudi Zveza potrošnikov Slovenije. Kako torej do vračila?
Slovenski distributerji elektrike so 1. januarja 2008 usklajeno in s tem nedovoljeno podražili elektriko. Zaradi spornega dviga cene so slovenska gospodinjstva upravičena do vračila preplačila elektrike, kar v zadnjih dneh dviguje veliko prahu. Kajti kako naj ljudje zahtevajo denar nazaj od svojega elektrodistributerja? Še posebno ker tisti, ki so to za svoja gospodinjstva že storili, sploh še niso dobili odgovora? Magister ekonomije Rado Pezdir je prav zato ustanovil Društvo za vračilo preplačila električne energije, ki bo namesto posameznikov vložilo zahtevke elektrodistribucijskim podjetjem. Z vseslovensko akcijo se z nekaj opozorili strinja tudi Zveza potrošnikov Slovenije. Kako torej do vračila?
Najprej smo poklicali operaterja enega slovenskih distributerjev elektrike. Po dolgem čakanju – očitno jim telefoni že neprestano zvonijo – smo povprašali, kako lahko pri njih uveljavimo preplačilo preveč plačane elektrike. Dobili smo pojasnilo, da naj vsakdo individualno vloži zahtevek in počaka na njihov odgovor, ki so ga po pojasnilu operaterja dolžni dati v osmih dneh, dodal pa je še, da doslej še nikomur niso vračali denarja. Kaj zdaj?
Slovenske elektrodistributerje so sicer že lani večkrat javno pozvali tudi z Zveze potrošnikov Slovenije, naj gospodinjstvom vrnejo razliko, ki je nastala pri nedovoljenem dvigu cen. Tudi nadzorne organe teh podjetij so opozorili, naj podprejo vračanje denarja, vendar odziva ni bilo, so sporočili z ZPS. Ker je višina zneska, za katerega je bil oškodovan posamezni odjemalec, v primerjavi s stroški tožbe nizka, se v ZPS za tožbe niso odločili. Pojasnili so še, da v Sloveniji drugih možnosti za povračilo preplačanega denarja, kot so kolektivne tožbe ali zunajsodni mehanizmi za odpravljanje sporov, tako še nimamo.
Več v Jani, 13.7.2010
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.