© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 2 min.

Vlak prihodnosti


Jana
24. 4. 2012, 00.00
Posodobljeno
09. 08. 2017 · 09:58
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Pred nekaj dnevi je skozi režo v vhodnih vratih padlo pismo z žigom ministrstva za promet, naslovljeno na prebivalca stanovanja 31. Domnevam, da je pismo s tako vsebino ministrstvo poslalo vsakemu gospodinjstvu v državi. Le zakaj me hoče vlada obvestiti, da bo gradila hitri vlak?

Vlak prihodnosti
Pred nekaj dnevi je skozi režo v vhodnih vratih padlo pismo z žigom ministrstva za promet, naslovljeno na prebivalca stanovanja 31. Domnevam, da je pismo s tako vsebino ministrstvo poslalo vsakemu gospodinjstvu v državi. Le zakaj me hoče vlada obvestiti, da bo gradila hitri vlak?

Množično razpošiljanje obvestil je drago in omejeno na ključne teme, kot sta bili v zadnjih letih ptičja gripa in referendum o volilnem sistemu. V tem pismu je bila brošurica Hitri vlak: investicija v britansko prihodnost in spodaj, da ne bi bilo dvoma, odločitev vlade.
  Projekt je tako sporen, da se je vlada odločila uporabiti neposredne topove reklame in doseči vse ljudi, tudi tiste, ki se izogibajo javnim medijem. Načrtovana gradnja, ki jo podpirajo vse tri glavne stranke, tudi opozicijski laburisti, je razklala nacijo. Najbolj se novim tirom upirajo konservativni volivci na jugu Anglije, politična baza sedanje vlade, gospodarsko zapostavljeni sever bo z novo infrastrukturo dobil možnost hitrejšega razvoja in težko pričakovanih služb.


 Vlada bo »gradila novo nacionalno mrežo za hitre vlake, kar bo najpomembnejša gradnja infrastrukturnega projekta v Britaniji po gradnji avtocest. Infrastruktura in povezave 21. stoletja bodo podlaga za daljnosežno, trajno rast.«
 Načrtovana proga bo zgrajena v obliki črke Y. Potekala bo od Londona, kjer se bo navezala na progo HS1, že zgrajeno hitro povezavo med Londonom in predorom pod Rokavskim prelivom, do Birminghama. Tam se bo razcepila na dva kraka. Vzhodni bo potekal skozi Leeds in Newcastle do Edinburga, zahodni pa Liverpool, Manchester in Glasgow in v prihodnosti naprej po Škotski. »Hitrejši vlak bo alternativa številnim potovanjem z letalom in vlakom v domačem prometu.«


 Za podatek o hitrosti novih vlakov se moram zateči na Wikipedijo. Proga HS2 bo omogočila hitrost vlakov do 400 km/uro, precej več od sedanjih iz časa kraljice Viktorije. Britanija se bo tako pridružila drugim evropskim državam, predvsem Franciji, Španiji in Nemčiji, ki zadnjih trideset let gradijo hitre železniške proge. V Evropi je zgrajenih že 6000 kilometrov prog za vlake s hitrostjo nad 170 km/uro, 4000 kilometrov je v gradnji, 8000 pa načrtovanih.
 Če bo seveda britanski vladi velikopotezni podvig uspel kljub glasnim nasprotnikom, zagovornikom običajnega britanskega načina, kar je »krpanje obstoječe infrastrukture«. Vlada se je odločila za postopen pristop. Severna polovica načrtovane proge bo potekala po prilagojenih obstoječih tirih, za južno polovico načrtujejo novo traso in zaradi te se je dvignil revolt.


 Vlada se je že posvetovala z 200.000 ljudmi, ki živijo ali delajo v bližini načrtovane proge, kar 55.000 jih je vladi poslalo svoje mnenje. Stališče »srednje Britanije«, predmestnih in podeželskih konservativcev je: »Zaradi trase bodo podirali spomeniško zaščitene stavbe ... degradirali krajine ... uničevali doline ... 17 milijard za pol ure krajšo vožnjo – in to šele čez 14 let ...«
 Minister za promet je objavil nov načrt. Krajino bo zavaroval z množico predorov in ljudem, ki bi zaradi nove proge utrpeli škodo, plačal odškodnino. Del te »ofenzive šarma« je brošurica.


 Po načrtih bo proga HS2 zgrajena do leta 2026 za 32 milijard funtov. Ugibamo pa, ali niso za to še drugi razlogi. Z gradnjo infrastrukture vlade rešujejo gospodarstvo za časa kriz. Lahko je tudi izgovor za krčenje socialne države, za patriote bolj sprejemljiv od mašenja proračunskih lukenj.

Jana Valenčič                  Jana št. 5/ 2012


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.