Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Spoznajte bršljinske tutorje


lokalno
M. Uršič in P. T. Božič
25. 11. 2011, 09.20
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

1.jpg
Arhiv Lokalno.si
1
4.jpg
Arhiv Lokalno.si

Strokovnjaki pedagogi poudarjajo, da vrstniška pomoč predstavlja eno najbolj učinkovitih oblik pomoči učencem z učnimi težavami, saj jim omogoča doživljanje večje učne uspešnosti in sprejetosti vrstnikov. Takšna pomoč sodi v širši sklop sodelovalnega učenja, ki je učinkovita oblika učenja za spodbujanje učne uspešnosti vseh učencev, predvsem pa učencev z učnimi težavami.

Tega se zavedamo tudi na OŠ Bršljin. Dejstvo je, da imamo na eni strani učno zelo uspešne učence, na drugi strani pa učence, ki za svoj učni uspeh dobesedno garajo, se pri tem spopadajo z najrazličnejšimi težavami in tegobami, ki jim sami žal niso kos. Imajo pa željo po uspehu. Na šoli smo razmišljali, kako bi lahko čim bolj učinkovito stopili korak bližje prav slednjim učencem in jim pomagali pri njihovem učnem uspehu.

Rešitev smo našli v medvrstniški učni pomoči, ki smo jo organizirali v obliki tutorstva.

Pri tutorstvu se ne osredotočamo strogo na učni razvoj (učenje in ocenjevanje znanja) ali na težave pri pouku, temveč tudi na njihov osebnosti razvoj.

Tutorstvo smo organizirali na dva načina, in sicer: učenčevo tutorstvo, kjer učencem pri reševanju njihovih preprek pomagajo, nudijo podporo učenci/sošolci, skratka tutorji iz višjega ali istega razreda. Drugo obliko pa predstavlja učiteljsko tutorstvo, ki obsega svetovanje učiteljev in sodelavcev glede učenčevega dela v šoli in doma, sodelovanje z drugimi učitelji in starši, svetovanje pri izbiri srednješolske poti in drugih vprašanj, povezanih s šolanjem (interesne dejavnosti, vključevanje v izvenšolske aktivnosti, DN, BZ ...).

Tutorji učenci organizirajo skupinska srečanja s svojimi tutorandi dvakrat tedensko v čitalnici šole. V tem šolskem letu pa je v aktivnosti »tutorstva« vključenih 56 učencev, kar je kar zavidljivo število.

Za individualno srečanje pa so na voljo v času »tutorskih ur« na podlagi predhodnega individualnega dogovora in v naprej določeni učilnici oz. prostoru.

Tutorji učenci pomagajo učencem pri osvajanju snovi in pri ostalih težavah, ki se lahko učencu pojavijo med šolanjem in s tem ogrozijo njegovo učno uspešnost.

Prepričani smo, da lahko kvalitetna izvedba tutorstva olajša učencem osnovnošolsko učenje in s tem pripomore k višanju kvalitete osnovnošolskega izobraževanja, prejemnikom tutorske pomoči pa znatno poveča kvaliteto bivanja, dvig samospoštovanja in samozavesti ter znanja.

In prav to dokazujejo učenci, ki nesebično in prostovoljno tedensko delijo svoje znanje in učne izkušnje s tistimi, ki njihovo pomoč potrebujejo.

Vedno znova nam s svojim dejanjem dokazujejo, da je tutorstvo, kot smo ga zastavili na naši šoli, pomembna aktivnost, ki obogati tako tutorje kot tudi njihovo skupino učencev/tutoriandov. Tutorja opremi z novimi izkušnjami in znanji, med učencem tutorjem in učencem tutoriandom pa se običajno stkejo vezi zaupanja, ki pripomorejo k bolj pozitivnem pristopu k učenju, večji medsebojni povezanosti učencev in boljšim učnim rezultatom.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.