Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Povprečne šolske ocene v nebo – kaj pa znanje?


Štajerski Tednik
9. 8. 2021, 21.51
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Čez en mesec bo nova generacija srednješolcev prestopila vrata gimnazij in strokovnih šol. Ta generacija je posebna v tem, da imajo za seboj dve leti pouka od doma, hkrati pa so tudi generacija z najvišjimi ocenami. Enako je veljalo za generacijo pred njimi, kot tudi za generacijo prej in tako dalje.

1628513552_ak-ocene2.jpeg
Arhiv Štajerskega Tednika

Da v osnovnih šolah beležimo inflacijo ocen, je znano že dolgo. Ne samo v osnovnih šolah, povsod, kjer poteka interno ocenjevanje, učitelji vse pogosteje učence nagrajujejo s petkami, zato že več desetletij ne moremo govoriti o gaussovi krivulji pri razporeditvi ocen.

»Cvekov« ni več

To je potrdila že raziskava iz leta 2010, ki jo je direktor Državnega izpitnega centra Darko Zupanc opravil z Matevžem Brenom z mariborske fakultete za organizacijske vede.

»Ne bi bil problem, če bi krivulja odražala znanje,« enajst let pozneje pravi Zupanc, ki je potrdil, da se trend inflacije ocen odtlej ni ustavil, ravno nasprotno.

Na Državnem izpitnem centru opažajo, da je epidemija koronavirusa, ki je prinesla šolanje od doma, dala še dodaten pospešek temu škodljivemu trendu. Zupanc tako ugotavlja, da je povprečna ocena obveznih predmetov v devetem razredu malo pod 4.0. Če temu prištejemo še neobvezne predmete, pa še višja. »Desnega repa krivulje ni več,« pravi Zupanc, ki ugotavlja, da je pri nekaterih predmetih celo tako, da je več petic kot štiric, »cvekov« pa tako rekoč ni.

NPZ dokazuje, da so ocene podarjene

Eksterno ocenjevanje v obliki Nacionalnih preizkusov znanja (NPZ) nam potrjuje, da zviševanje ocen ne pomeni, da imajo osnovnošolci boljše znanje kot njihovi predhodniki. Posledice te inflacije ocen so večplastne.
Zupanc izraža skrb, da se s tem, ko učitelji podeljujejo odlične ocene, avtomatično razvrednotijo dobre ocene tistih, ki si jih zaslužijo. Če ta način ohranja zadovoljne tako učence kot njihove starše, pa se težava pojavi pri vpisih v srednje šole, kjer kopica odličnjakov tekmuje za možnost nadaljnjega šolanja na ustanovah, kjer so primorani omejiti vpis.

Preberite več v Štajerskem Tedniku


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.