Z ukrepi napovedali konec večmesečnega čakanja na izpitno vožnjo
AVP uvaja izpitne vožnje tudi ob nedeljah in dodatne ocenjevalce, da bi skrajšali dolge čakalne dobe, ki so ponekod presegale tri mesece.
Na Agenciji za varnost prometa (AVP) in Ministrstvu za infrastrukturo (MZI) že od poletja izvajajo obsežne ukrepe za skrajševanje čakalnih dob na vozniških izpitih, predvsem v najbolj obremenjenih izpitnih območjih. Po njihovih podatkih so se čakalne dobe v zadnjih mesecih na nekaterih območjih skrajšale za 20 do 50 odstotkov, a so razmere na območju Ljubljane še vedno zahtevne.
Trenutne čakalne dobe za praktični del vozniškega izpita (merjene 17. novembra) kažejo na velike razlike med posameznimi območji. Najdaljše čakanje, približno 100 dni, je na območju Ljubljane, Domžal, Kranja in Jesenic. V Mariboru je potrebno čakati do 51 dni, na Ptuju do 87 dni, v Murski Soboti do 49 dni, medtem ko so čakalne dobe najkrajše v Trbovljah, kjer se vozniški izpit lahko opravi že v 29 dneh.
Razbremenjevanje sistema ob koncih tedna
Z namenom dodatnega skrajševanja čakalnih dob bodo od 1. decembra 2025 do 28. februarja 2026 na najbolj obremenjenem območju, ki vključuje Ljubljano, Domžale, Kranj in Jesenice, izpitne vožnje potekale tudi ob sobotah in nedeljah. Gre za začasen ukrep, namenjen hitrejšemu razbremenjevanju sistema v obdobju, ko povpraševanje presega razpoložljive zmogljivosti.
Že 24. novembra pa bo na teoretičnem delu vozniškega izpita prišlo do organizacijske spremembe. Na območju Ljubljane in okolice bo enega od dveh predpisanih ocenjevalcev nadomestil varnostnik. Varnostna služba bo ta del nalog opravljala do konca februarja 2026, kar bo AVP omogočilo, da se dodatni ocenjevalci posvetijo izvajanju praktičnega dela izpita, kjer so potrebe največje.
Številni ukrepi že v teku
Na AVP poudarjajo, da že dalj časa izvajajo številne aktivnosti, ki so v zadnjih mesecih že prinesle rezultate. Med ključne ukrepe po njihovih besedah sodijo nadurno delo ocenjevalcev, prerazporejanje kadra na območja z največjo obremenitvijo, vključevanje pogodbenih sodelavcev pri praktičnem delu izpita in redna usposabljanja novih ocenjevalcev.
Od leta 2021 so usposobili 36 ocenjevalcev za kategorijo B, 14 so jih tudi zaposlili, letos pa so po odobritvi povečanega kadrovskega načrta zaposlili še pet novih ocenjevalcev, ki so že pričeli z delom. Kljub temu zanimanje za ta poklic ostaja skromno, predvsem zaradi nekonkurenčnih pogojev zaposlitve. Po zadnjem dogovoru s sindikatom naj bi se plače postopoma zviševale do leta 2028.
Davek pandemije
Razloge za nastanek daljših čakalnih dob v zadnjih letih na AVP pripisujejo več dejavnikom. Po epidemiji covida-19 je število kandidatov močno naraslo, saj so bili izpitni centri sedem mesecev omejeni pri delu. Poleg tega se generacije 18-letnikov vsako leto povečujejo. Večji univerzitetni centri privabijo veliko število kandidatov, hkrati pa so možnosti zaposlovanja ocenjevalcev na določenih območjih omejene.
K daljšim čakalnim dobam v nekaterih primerih prispeva tudi slabša pripravljenost kandidatov, saj več ponovitev izpita dodatno obremenjuje sistem. Uspešnost kandidatov v prvem poskusu je namreč le nekoliko nad 50 odstotkov, zato na AVP poudarjajo pomen ustrezne pripravljenosti in sledenja priporočilom učiteljev vožnje.
Slabi delovni pogoji
Sindikat agencije za varnost prometa je v preteklosti večkrat opozarjal na slabe delovne pogoje in pomanjkanje ocenjevalcev izpitnih voženj, kar je neposredno vplivalo na čakalne dobe. Konec maja so napovedali celo stavko, vendar so jo po dogovoru z delodajalcem preklicali. Po besedah AVP zdaj uvedeni in napovedani ukrepi sledijo cilju: zagotoviti hitrejše in učinkovitejše izvajanje izpitnih postopkov ter dolgoročno stabilizirati sistem vozniških izpitov.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se