Nov udarec za voznike: Evropska unija skrajšuje veljavnost vozniških dovoljenj
Cilj nove direktive o vozniških dovoljenjih je zmanjšati število nesreč na evropskih cestah in poenostaviti upravne postopke.

Evropski parlament je dopolnil direktivo o vozniških dovoljenjih, ki vsebuje številne novosti. Med najpomembnejšimi je uvedba digitalnega vozniškega dovoljenja, ki ga bodo vozniki imeli na svojih pametnih telefonih in bo po novih pravilih postalo standard v EU. Države članice bodo imele pet let in pol časa za uvedbo digitalnega vozniškega dovoljenja, vozniki pa bodo še vedno imeli pravico zaprositi za fizično obliko dovoljenja.
Direktiva med drugim vključuje uvedbo digitalnih vozniških dovoljenj EU, ki bi bila na voljo v elektronskih napravah, uporabljala pa bi se po vsej EU.
Veljavnost tako fizične kot digitalne različice za vožnjo osebnih avtomobilov in motornih koles bo daljša od sedanje, in sicer 15 let od datuma izdaje, razen v primerih, ko se vozniško dovoljenje uporablja kot osebna izkaznica (10 let).
Države EU lahko skrajšajo veljavnost vozniških dovoljenj za starejše od 65 let.
Ena izmed najbolj spornih novosti pa je možnost držav članic, da za voznike, starejše od 65 let, določijo krajšo veljavnost vozniškega dovoljenja. S tem bi se, poleg že obstoječih zdravniških pregledov v nekaterih državah, uvedle dodatne obveznosti, ki zadevajo izključno to starostno skupino.
AGE Platform Europe: To je diskriminatorno
Na to določbo se je odzvala AGE Platform Europe, krovna organizacija, ki združuje združenja za pravice starejših iz vse Evropske unije. V svoji izjavi so opozorili, da bi uvedba avtomatskih starostnih omejitev brez individualne ocene sposobnosti za vožnjo lahko predstavljala obliko diskriminacije na podlagi starosti.
»Takšni ukrepi niso utemeljeni na znanstvenih dokazih, ki bi opravičevali samodejno skrajšanje veljavnosti vozniškega dovoljenja po določeni starosti. Namesto tega je potrebna individualna ocena sposobnosti, ne glede na leta,« so sporočili iz AGE Europe.
Organizacija poudarja, da številni starejši ljudje še vedno aktivno, odgovorno in varno sodelujejo v prometu, ter da bi neutemeljene omejitve lahko negativno vplivale na njihovo mobilnost, samostojnost in kakovost življenja.
Pričakovati je, da bo vsaka država sama odločila, ali bo in na kakšen način uporabila določbo o krajši veljavnosti dovoljenj za starejše voznike.
Medtem ko si EU prizadeva za modernizacijo sistema vozniških dovoljenj in povečanje varnosti na cestah, je pomembno zagotoviti, da novi ukrepi ne vodijo do diskriminacije določenih skupin državljanov, ob tem poudarjajo pri AGE Platform Europe, kjer pozivajo k individualni oceni sposobnosti za vožnjo namesto uvedbe splošnih starostnih omejitev, s čimer bi ohranili mobilnost in samostojnost starejših oseb.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se