Janković in Bratušek navdušeno o »najlepši« v »najlepšem«
Kako potekajo dela na ljubljanski železniški postaji? Projekt so si danes ogledali evropski komisar, ljubljanski župan in ministrica za infrastrukturo.
V Ljubljani se danes mudi evropski komisar za trajnostni transport in turizem Apostolos Cicikostas, ki si je v spremstvu ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek in ljubljanskega župana Zorana Jankovića med drugim ogledal napredek pri gradnji Železniške postaje Ljubljana. Projekt se namreč izdatno sofinancira iz evropskih kohezijskih sredstev.
Kot so pojasnili na Direkciji Republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI), vrednost gradbenih del znaša 200 milijonov evrov brez davka na dodano vrednost, za izvedbo projekta pa so zagotovljena evropska sredstva iz kohezijskega sklada v višini nekaj manj kot 175 milijonov evrov.
Vlaki s hitrostjo 200 kilometrov na uro in več
Nova ljubljanska železniška postaja bo tudi eno od ključnih vozlišč v okviru akcijskega načrta nove hitre železniške povezave, ki ga je nedavno predstavila Evropska komisija. Slednji predvideva nadgradnjo infrastrukture, na podlagi katere bi bila mogoča potovanja po železnici med prestolnicami v EU tudi s hitrostjo 200 kilometrov na uro in več. Potovalni časi naj bi se po tem načrtu do leta 2040 drastično skrajšali.
Del tega načrta je tudi nova proga visokih hitrosti Ljubljana - Celje - Maribor - Šentilj z navezavo na avstrijsko omrežje v smeri Dunaja, ki bi bila zgrajena med 2040 in 2050. Čas potovanja med Dunajem in Ljubljano bi se tako s šestih ur skrajšal na štiri ure in pol.
Ljubljanski župan Janković je danes izrazil veselje nad obiskom evropskega komisarja Cicikostasa, ki da je pokazal »izjemen odnos do Ljubljane in ministrice Bratušek.« Po njegovih besedah je komisar s tem pokazal, da v Bruslju resno mislijo s hitrim vlakom med Dunajem in Ljubljano, »danes smo na postaji, ki je del tega projekta.«
Župan se je ob za izjemno delo zahvalil tako Bratušek kot direktorju Slovenskih železnic Dušanu Mesu. »Že danes se vidi, da bo to najlepša postaja v najlepšem mestu na svetu.« Janković je poudaril še, da čaka in upa, da bo dočakal, to progo »Dunaj, Ljubljana, Zagreb, Beograd, Skopje, Atene in potem še Istanbul,« pri čemer je Jankovića komisar dopolnil še z grškim Solunom.
Komisar Cicikostas: Ena najlepših v Evropi
Da gre v primeru nadgradnje ljubljanske železniške postaje za projekt, ki je »zelo pomemben za celotno EU,« je danes poudaril Cicikostas, ki je posebej pohvalil delovanje železniškega prometa kljub delu, ki se izvaja.
»Ljubljanska železniška postaja ni le v jedru železniškega omrežja Slovenije, temveč celotne Evrope,« je dejal in ljubljansko postajo označil za eno najlepših v Evropi. Napovedal je, da bo Evropska komisija še naprej podpirala tovrstne projekte, in poudaril, da je Slovenija po črpanju evropskih sredstev med petimi najuspešnejšimi članicami EU. »Samo iz Instrumenta za povezovanje Evrope je prejela 780 milijonov evrov in 80 odstotkov teh sredstev namenila projektom na področju železniške infrastrukture,« je dejal po poročanju STA.
Tudi Bratušek: Najlepša v najlepšem
Bratušek pa je danes zbranim položila na dušo, da se lahko danes sami prepričajo, kako napreduje »druga največja investicija na področju železnic v naši državi.« Pojasnila, da je to daleč od zgolj obnove železniške postaje, temveč da gre za »veliko vozlišče.«
Bratušek se je obenem zahvalila vsem, ki se trudijo, da promet, čeprav je to gradbišče, »nekako funkcionira, sicer v okrnjeni obliki, ampak funkcionira.«
Dejstvo, da je projekt deležen kar 175 milijonov evropskih sredstev, je po njenih besedah dokaz, da Evropska komisija verjame v Slovenijo in da imamo na mizi prave projekte, na podlagi katerih bo »prevoznost v naši državi ne jutri, ampak v nekaj letih, vsekakor boljša.« V doglednem času »bomo imeli tukaj, kot pravi župan, najlepšo železniško postajo,« je podčrtala Bratušek.
Kako dolgo bo trajalo
Dela na železniški postaji Ljubljana trenutno potekajo na severnem delu železniške postaje, kjer je v gradnji nov nadhod ter nadgradnja tirne in peronske infrastrukture. Na severnem delu postaje so že v obratovanju nadgrajeni tiri številka 11, 12 in 13 ter del peronov številki 5 in 6, so danes pojasnili v DRSI.
V podhodu, ki bo po prenovi širši in uporabnikom prijaznejši, potekata montaža stenskih oblog in polaganje tlakovcev. Na obstoječem postajnem poslopju se izvajajo raziskave fasade, vzporedno pa poteka tudi rekonstrukcija historičnega nadstreška.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se