Slovenske železnice: Na tire so nastavili tudi silhueto moškega (foto)
Slovenske železnice poročajo o novem primeru vandalizma na slovenskih tirih.
Kot so zjutraj sporočili iz Slovenskih železnic, so primer vandalizma danes navsezgodaj zabeležili na progi med Celjem in Žalcem. Njihove dežurne službe so nemudoma krenile na teren in začele odpravljati posledice dejanja. Ob tem so organizirali nadomestne avtobusne prevoze. V Slovenskih železnicah so dogodek prijavili policiji, tako je v teku kriminalistična preiskava.
Po pojasnilih direktorja potniškega prometa pri Slovenskih železnicah Mihe Butare so ob približno 4.30 zazvonili telefoni, ko je na progi Celje – Žalec v predmete na tirih trčil potniški vlak. Butara je navedel, da je na tire nekdo nastavil kolo, mizo, stol, vrtno garnituro. Promet se je ustavil, pristojni pa so morali organizirati nadomestne prevoze. Iz Slovenskih železnic so pozneje podrobneje pojasnili, da so bili na progo namerno postavljeni stoli s kovinskim ogrodjem, oglasna tabla, in sicer silhueta moškega, kuhinjski nož, posamezni deli mestnega kolesa in debelejše vejevje.
»Meni res ni razumljivo, sem zgrožen zaradi tega, kar se dogaja v zadnjem času,« je poudaril Butara, pri čemer je naštel, da se na tirih pojavljajo skale, prometni znaki, uničene kretnice, v tem primeru »stoli, mize.« Policisti so z ogledom kraja dogodka zaključili ob približno 7. uri, nato so opravili še pregled garniture. Gmotna škoda se še ocenjuje.
»Ne gre za neko navadno objestnost, tukaj gre za načrtno možnost poškodovanja drugih ljudi,« je dejal direktor. Poškodbe so seveda tudi na železniških infrastrukturi, ampak »na koncu vsi ti ljudje, ki to počnejo, ogrožajo življenja vseh potnikov. In tukaj je šlo čez vse meje dobrega okusa.«
Butara je izrazil upanje, da bodo kriminalisti storilce našli. Obenem se je zahvalil svojim sodelavcem. »Če si predstavljate, ob 4.30 je začel zvoniti telefon,« v razmeroma kratkem času je bilo treba garnituro spraviti iz prometa, organizirati nadomestne prevoze. Trajalo je vse do jutra, da »smo lahko potnike prepeljali s točke a na točko b.«
Zadnji v seriji primerov
To je le zadnji v vrsti primerov vandalizma na slovenskih tirih. O izredno nevarnem dejanju na železniški infrastrukturi, ki bi lahko imelo hude posledice za potnike in zaposlene, smo denimo poročali nedavno, ko je potniški vlak na progi od Poljanske ulice proti Rakovniku v Ljubljani trčil v večjo skalo na tirih. Na srečo v dogodku ni bilo poškodovanih, vlak pa se ni iztiril, je pa nastala večja škoda na lokomotivi in železniški progi.
Že sredi avgusta smo poročali, da je vlak v Šmihelu trčil v nastavljeno oviro in so kamni s proge leteli daleč naokoli. Novomeški policisti so pozneje našli krivce, ki so na tire načrtno namestili železniška tramova, ki sta se nahajala v bližini. Ob trčenju vlaka v tramova je enega odbilo, drugi pa se je zagozdil v prednji del vlaka in ga poškodoval. Na vlaku so bile v času trčenja štiri osebe, ki niso bile poškodovane.
Novomeški policisti so v povezavi z dogodkom identificirali pet osumljencev, ki so z nevarnim ravnanjem namenoma ogrozili železniški promet. Zoper dva polnoletna osumljenca in tri mladoletnike bodo so pristojno tožilstvo podali kazensko ovadbo zaradi kaznivega dejanja ogrožanja javnega prometa z nevarnim dejanjem ali sredstvom.
Nadzor so okrepili
Da na javni železniški infrastrukturi zaznavajo občutno povečanje števila primerov vandalizma v primerjavi z lanskim letom, so danes potrdili tudi v Slovenskih železnicah. »Najbolj skrbi trend naraščanja namernih poškodb signalnovarnostnih (SV) in telekomunikacijskih (TK) naprav ter njihovih odtujitev. Po naših podatkih se je število tovrstnih incidentov v primerjavi z letom 2024 povečalo za več kot tretjino, neljube dogodke beležimo na različnih odsekih na večjem delu slovenskega železniškega omrežja.«
Pri tovrstnih incidentih nastaja nezanemarljiva materialna škoda na napravah in infrastrukturi, a je materialna škoda v teh primerih drugotnega pomena. »Največjo skrb predstavljajo varnostne grožnje, ki jih takšna ravnanja prinašajo – možnost železniških nesreč, iztirjenja vlakov ali ogrožanja življenj potnikov, osebja in drugih udeležencev v prometu. Vsako namerno poškodovanje ali poseg v železniško infrastrukturo pomeni neodgovorno in izjemno nevarno dejanje, ki lahko povzroči katastrofalne posledice.«
Pojasnili so še, da so se na porast števila incidentov že odzvali z okrepljenim nadzorom prog. Obenem so »glavne proge in večje postaje, kjer je tudi največ prometa, največ potnikov in najvišje hitrosti, pod stalnim nadzorom, delno tudi pod videonadzorom. Tudi del obnovljene in novozgrajene železniške infrastrukture je že pod videonadzorom.«
So pa poudarili, da se je treba zavedati, da »slovensko železniško omrežje obsega približno 1200 kilometrov tirov, poleg tega pa je še precej stranskih tirov, ki niso pokriti z videonadzorom. Celotnega omrežja je zato težko fizično nadzirati v vsakem trenutku. Tudi zato v Skupini Slovenske železnice v zadnjih tednih še posebej glasno pozivamo javnost, naj v primeru zaznanih sumljivih ravnanj v bližini železniške proge o tem nemudoma obvesti policijo ali pristojne službe Slovenskih železnic.«
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se