Renault bo rešitev za svoje nove električne motorje iskal na Kitajskem
Renault je v razvoju novega električnega motorja prekinil sodelovanje s francoskim Valeom. Za rešitvijo pogledujejo proti Kitajski.
Renault je pretekli četrtek na Elizejskih poljanah sredi Pariza uradno predstavil novega električnega malčka, twingo E-Tech, ki ga bodo izdelovali tudi v novomeškem Revozu. Kot smo že poročali, naj bi v Revozu izdelali približno 150.000 električnih twingov na leto, proizvodnja pa naj bi v Novo mesto na dolgi rok prinesla nekaj sto dodatnih delovnih mest.
V Revozu bodo več informacij o zagonu proizvodnje in vrednosti naložbe predstavili na torkovi novinarski konferenci v Novem mestu.
Medtem je danes iz Renaulta odjeknila nova pomembna vest. Francoski avtomobilski velikan naj bi namreč po poročanju tiskovne agencije Reuters prekinil sodelovanje s francoskim proizvajalcem in dobaviteljem avtomobilskih delov Valeo pri razvoju novega motorja za električna vozila, ki ne bi vključeval uporabe redkih zemelj.
Kot sta za Reuters potrdila vira, seznanjena z zadevo, naj bi pri Renaultu zdaj pogledovali po cenejših kitajskih dobaviteljev delov za tovrstne električne motorje.
Pri Renaultu so sodelovanje z Valeom pri razvoju novega, močnejšega motorja brez uporabe redkih zemelj, ki na svetu veljajo za kritično surovino, njihov trg pa obvladuje Kitajska, naznanili konec leta 2023. Takrat so poudarili, da gre za »inovacijo, izdelano v Franciji.«
Razlog: nižanje stroškov
Renault tovrstne električne motorje sicer izdeluje že od leta 2012, z Valeom pa so sodelovali pri razvoju novega statorja oziroma stacionarnega del električnega motorja, v katerem se nahaja rotor oziroma gibljivi del. Slednjega naj bi izdelovali z novo tehnologijo bakrenih žic. Eden od virov pa je zdaj za Reuters potrdil, da bodo s projektom novega motorja z imenom E7A nadaljevali izključno znotraj Renaulta, medtem ko bi lahko statorje kupovali od kitajskih dobaviteljev. Po besedah obeh virov je odločitev posledica potrebe po znižanju stroškov, kitajski dobavitelji pa naj bi ponujali zelo konkurenčne cene.
Tiskovna predstavnica Renaultove hčerinske družbe Ampere, v rokah katere je proizvodnja njihovih električnih vozil, je za Reuters potrdila, da so »kitajski dobavitelji možni,« a je poudarila, da odločitev še ni dokončna in da je postopek še v teku. Navedla je še, da obenem proučujejo možnost, da bi ustrezen stator tudi v Franciji.
Kritična surovina
Redke zemlje so v zadnjih mesecih postale glavna točka spora v trgovinskih pogajanjih med Kitajsko in ZDA. Kitajska je vodilna dobaviteljica teh zemelj na svetu, ZDA pa so močno odvisne od njihovega uvoza. Podobno velja za EU.
Kitajska je tako na začetku oktobra letos nepričakovano močno okrepila nadzor nad izvozom tehnologij in izdelkov iz redkih zemelj, a so si nato tako ZDA kot Evropska unija uspeli izpogajati enoletni odlog uvedbe teh omejitev.
Industrija, ki se zanaša na redke zemlje, je kljub temu v škripcih, saj je zaradi zaostrenih geopolitičnih razmer njihova dobava vse bolj negotova.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se