© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Delovna mesta
Čas branja 3 min.

Novi električni twingo rešuje Revoz?


Andraž Zupančič
6. 11. 2025, 05.38
Posodobljeno
07:33
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Tovarna Revoz v Novem mestu bo začela s proizvodnjo novega električnega twinga. Slovenija bo v projektu sodelovala s skupnim vložkom 40 milijonov evrov.

Twingo E-Tech Electric Prototype1, električni twingo, Revoz
Renault
Novi twingo je oblikovno podoben prvi generaciji.

Skupna zgodovina Novega mesta in Renaulta traja že nekaj desetletij, natančneje od leta 1972, ko so Francozi začeli sodelovati še s takratnim podjetjem IMV, ki se je s časom preobrazilo v sedanji Revoz.

Bogata zgodovina in nove tehnologije

V prestolnici Dolenjske so med drugim nastajale znane katrce, pa renault 5, prvi twingo, clio treh različnih generacij ter tudi smart forfour (vključno z električno različico), če naštejemo le nekatere. Z novim električnim twingom pa se zgodba nadaljuje.

Da je Revoz pomemben del industrije v Sloveniji, posebej na Dolenjskem, je jasno, zato je tudi država po svoje pristopila k projektu novega električnega twinga. Sicer natančne številke, koliko je (in še bo) Renault vložil v nov model, niso znane, je pa več ali manj jasno, da bo to ena največjih naložb v zgodovini Revoza, istočasno pa bo to pomembna naložba v celotno slovensko gospodarstvo.

revoz,Twingo E-Tech Electric Prototype1, električni twingo, Revoz, politika
Jure Klobčar
V Revozu so lani proizvedli 63.177 vozil, nekaj tisoč več kot leto pred tem.

Do 40 milijonov subvencij

Kot so že pred časom na ministrstvu za gospodarstvo povedali, je svoj del v zagon proizvodnje vložila tudi Slovenija. Po besedah ministra Hana je prvi sklop državne naložbe »težak« 25 milijonov evrov, na daljši rok pa bo Slovenija v različnih oblikah, tudi kot subvencijo, v projekt vložila 40 milijonov evrov.

Ker je običajno, da države subvencionira med 10 in 30 odstotki celotne naložbe, lahko sklepamo, da bi celotna naložba Renaulta v ta projekt lahko znašala do 400 milijonov evrov.

Preberite še

Za vlaganjem države v projekt novega twinga se seveda skriva tudi želja, da bi ohranili delovna mesta v Novem mestu, saj bodo električnega twinga tako izdelovali sprva le pri nas, na dolgi rok pa bi to pomenilo zaposlitev za še 400 dodatnih delavcev.

Usoda Revoza je videla na tanki nitki

Revoz je sicer svoja najboljša leta okoli leta 2010, leto prej so namreč izdelali rekordnih malce več kot 212.600 vozil, dobro so izdelovali tudi v 2018 z več kot 200.000 izdelanimi vozili.

Twingo E-Tech Electric Prototype1, električni twingo, Revoz, politika
Jure Klobčar
Slovenska država s soudeležbo rešuje delovna mesta.

Nekaj časa pa je zaradi splošnih težav v globalni avtomobilski industriji ter nekaj suhih let pri Renaultu v zraku visela tudi usoda Revoza. Odpuščanja in ukinjanje izmen so bile del Novomeške realnosti, trenutno pa je v tovarni zaposlenih 1400 ljudi. Z zagonom proizvodnje novega modela pa bi to število lahko naraslo na 1550.

V letu 2023 pa so izdelali skoraj 61.000 vozil, trenutno je to model clio pete generacija, ki je tako postal del slovenske avtomobilske »identitete« in so ga slovenski kupci dobesedno posvojili kot domač avtomobil.

V Revozu pa pričakujejo, da bodo prihodnje leto več kot podvojili proizvodnjo na 150.000 vozil kar bi bilo največ po letu 2020.

Tudi Nissan in Dacia?

Znamki Nissan in Dacia sta del Renaultovega koncerna in zato si mnogo modelov deli skupno platformo s tehniko in komponentami. Bi torej lahko v Revozu v prihodnje izdelovali tudi Nissanovo in Dacijino različico električnega twinga? Odločitve o tem odgovorni še niso sprejeli.

Prednaročila novega twinga so že možna, zaenkrat lahko avtomobil naročijo v Italiji, kmalu ji bodo sledile še Belgija, Španija, Nizozemska, Nemčija, Združeno kraljestvo in Francija.

Twingo E-Tech Electric Prototype1, električni twingo, Revoz
Renault
Notranjost novega twinga.

Kakšna bo cena?

Kupce pa seveda zanima, kakšna bo cena. Zeleni prehod s predragimi električnimi avtomobili ne bo uspel, to je zdaj že jasno saj so se kupci že uprli prisilni elektrifikaciji, kar vedno bolj občuti evropska avtomobilska industrija, ki jo v kot stiska tudi močna kitajska konkurenca.

Novi twingo naj bi po nekaterih ocena stal manj kot 20.000 evrov, s subvencijami pa bi se cena že lahko bližala dobrim 10.000 evrom, kolikor bi lahko stal osnovni model z manj zmogljivo baterijo. Pravi ceniki pa bodo znani danes, ko je na vrsti uradna predstavitev. Električni twingo bodo uradno predstavili v Parizu, čez slab teden pa tudi pri nas.  

E-novice · Novice

Prijavite se na e-novice in ostanite na tekočem z najpomembnejšimi dogodki doma in po svetu.

Hvala za prijavo!

Na vaš e-naslov smo poslali sporočilo s potrditveno povezavo.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.