© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Letalski promet
Čas branja 3 min.

Skrite pasti nizkocenovnikov: ob nakupu vozovnice vam zaračunajo dodatne stroške


Savo Radjenovič
19. 6. 2025, 05.49
Posodobljeno
06:37
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Ko se seštejejo vse dodatne pristojbine za storitve, ki jih mnoge tradicionalne letalske družbe zagotavljajo ob nakupu osnovne vozovnice, je slika hitro precej drugačna.

wizz air
Profimedia
Med sedmimi družbami, ki so jih pod drobnogled vzeli na finančnem portalu Tradingpedia, se s skupno najvišjimi dodatnimi pristojbinami ponaša madžarski Wizz Air.

O nedavnem pozivu k ukrepanju zoper sporne prakse nizkocenovnih letalskih prevoznikov, ki so ga na Evropsko komisijo naslovile evropske potrošniške organizacije, smo že poročali. 16. organizacij za zaščito potrošnikov, na čelu z Evropsko potrošniško organizacijo BEUC, je namreč pred slabim mesecem dni opozorilo, da se nizkocenovniki, kot so irski Ryanair, britansko-avstrijski easyJet, norveški Norwegian, francoska Transavia, španski Volotea in Vueling ter madžarski Wizz Air, pri doplačilih za prtljago poslužujejo spornih praks. Letalske družbe so obtožili »zavajanja« potnikov ter ustvarjanja »zmede« in »stiske« v procesu prijav na lete, Komisijo pa so pozvali, naj zoper te prakse končno ukrepa.

A so doplačila pri prtljagi le eden od tako imenovanih »skritih« stroškov, s katerimi potrošnike ob nakupu vozovnic obremenijo posamezne letalske družbe. V množico dodatnih pristojbin in provizij, ki jih zaračunavajo evropski nizkocenovniki, so se nedavno zakopali na finančnem portalu Tradingpedia. Pod drobnogled so vzeli sedem večjih evropskih letalskih družb.

Na portalu so v svojem poročilu našteli cvetober dodatnih pristojbin, ki lahko ob nakupu vozovnice čakajo potrošnika. Številne med njimi sicer niso vsiljene, temveč gre za »dodatne« storitve, za katere se lahko odloči kupec in ki so pri kakšnem od tradicionalnih letalskih družb že vključene v osnovno ceno vozovnice. Gre za doplačila za vse od izbire sedeža do spremembe imena, pa tudi za tako imenovano oddano prtljago, ki je torej potnik ne vzame s sabo v kabino letala. Potrošnik, ki ga je v nakup prepričala nizka osnovna cena vozovnice, bo na vse te pristojbine ob spletnem nakupu naletel korak za korakom, stran za stranjo.

Kateri so s tega vidika »najdražji« nizkocenovniki?

Glede na poročilo se je na vrhu seznama znašel madžarski Wizz Air, pri katerem lahko potrošnika ob nakupu vozovnice čaka kar 245 evrov dodatnih stroškov. Gre večinoma za neobvezne dodatne pristojbine, a se nekaterim tudi ni mogoče izogniti. Pri Wizz Airu tako dodaten strošek za oddano prtljago znaša kar 100 evrov. Prijava na let na letališču ali prek spleta stane 21,50 evra, še 10 evrov pa stane spletna rezervacija. Zanimivo pa Wizz Air za razliko od večine preostalih nizkocenovnikov ne zaračunava dodatnih pristojbin za ročno prtljago.

Na drugem mestu je Ryanair, pri katerem lahko za iste storitve dodatni stroški narastejo do 232 evrov. Sledita easyJet z 211 evri in Vueling s 177 evri. Slednji se ob tem ponaša z drugo najvišjo pristojbino za oddano prtljago, ki znaša kar 85 evrov. Še en britanski nizkocenovnik, Jet2, je glede dodatnih pristojbin nekoliko cenejši, in sicer lahko tam dodatni stroški narastejo do 107 evrov. S 84 evri je še cenejši Norwegian.

Ryanair
Profimedia
Ryanair pozna tudi nadomestilo za plačilo s kreditno ali debetno kartico.

Nekaterim se ni mogoče izogniti

Če se je dodatnim stroškom, kot je pristojbina za izbiro sedeža, mogoče izogniti, pa potniki pri nekaterih storitvah nimajo druge možnosti, kot da plačajo. Ena takih je pristojbina za skupinske rezervacije, ki pri Wizz Airu stane 10,50 evra na osebo, pri easyJetu pa celo 25 evrov na osebo. Na portalu ob tem opozarjajo, da Ryanair pozna tudi nadomestilo za plačilo s kreditno ali debetno kartico.

Otrokom, ki so na dan leta mlajši od dveh let, vozovnice sicer ni treba kupiti, a nizkocenovniki tudi zanje pogosto zaračunavajo dodatno pristojbino. Pri Wizz Airu ta znaša 32 evrov, pri easyJetu 31 evrov in pri Jet2 23,50 evra. Norwegian ima glede tega drugačno prakso, in sicer za dojenčke ponujajo vozovnice, ki stanejo 10 odstotkov cene vozovnice za odrasle osebe.

Med manj znanimi »storitvami,« ki jih omogočajo nekatere letalske družbe, je pristojbina v primeru, ko potnik za las zamudi svoj let. Gre za tako imenovan »rescue fee,« ki tem potnikom omogoča, da si zagotovijo sedež na naslednjem razpoložljivem letu. Večina nizkocenovnikov za to možnost zaračunava 100 evrov in več na osebo. Pri Wizz Airu je treba odšteti 80 evrov, najcenejši pa je Jet2, kjer ta pristojbina znaša 32 evrov. Pravila okoli te možnosti se sicer od prevoznika do prevoznika razlikujejo, pri čemer pri nekaterih ni povsem jasno, koliko storitev sploh stane.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.