Nagrajen novomeško-nemški dijaški projekt




Na Gimnaziji Novo mesto je konec šolskega leta zaznamovala tudi zaključna prireditev Comeniusovega projekta Drugačnost in tujost v Evropi – most do Romov, na kateri so predstavili rezultate dveletnih dejavnosti, možnosti sodelovanja za prihoddnje, vsem udeležencem pa so podelili tudi potrdila o sodelovanju.
Kot je poudarila mentorica novomeških gimnazijcev Nuša Rustja, je projekt že pred zaključkom doživel priznanje na nacionalni in mednarodni ravni. Služba za pedagoško izmenjavo, ki deluje v okviru Konference ministrstva za šolstvo, je Most do Romov v Nemčiji razglasila projekt za projekt meseca aprila, mesec dni kasneje pa so nemški in slovenski dijaki ter učitelji na Evropskem dnevu v Stuttgartu za projekt prejeli tudi posebno priznanje.
V okviru projekta so novomeški gimnazijci od septembra 2010 do maja 2012 v sodelovanju s Hartmanni Gymnasium iz Eppingena v Nemčiji izvajali številne dejavnosti z Romi, s čimer so mladi želeli prispevati k večji integraciji ljudi drugačnega socialnega in kulturnega porekla in opozoriti na velik problem izločenosti družbenih skupin.
Dijaki obeh gimnazij so si v dveh letih, vsako leto maja in septembra, izmenjali po dva desetdnevna obiska. V Novem mestu so se v sodelovanju z Društvom za razvijanje prostovoljnega dela, Vrtcem Pikapolonica v Brezju, OŠ Bršljin in RIC-em v različnih ustvarjalnih delavnicah soočali z drugačnostjo in tujostjo in na ta način odpravljali stereotipe in predsodke do Romov.
Rezultati delavnic so Igra ABC (trojezična igra spomin), večjezični slovarček, fotografske razstave, novoletne čestitke, stenski časopis, različne solidarnostne akcije, barvanje bivalnikov v romskem naselju Šmihel idr.
Izhajajoč iz 27-letne tradicije prostovoljnega dela na Gimnaziji Novo mesto so prostovoljci po tem sodelovanju izvajali tudi tedensko učno pomoč za romske otroke v Dnevnem centru Brezje oz. Šmihel (preko DRPD).
Delavnice v Eppingenu so bile namenjene delu v Dokumentacijskem centru v Heidelbergu, kjer so se dijaki soočili z zgodovinskim in političnim ozadjem diskriminacije Romov v času nacizma. V Frankfurtu so spoznali podobne ustanove, ki izvajajo dejavnosti z Romi (vrtec, osnovna šola, svetovanje in izobraževanje mladostnikov).
Skupno delo pri projektu, bivanje pri družinah in odkrivanje naravnih in kulturnih lepot obeh dežel, je še dodatno vplivalo na oblikovanje vrednot, empatije in odgovornosti do drugih, odpravljanje stereotipov in ksenofobije ter predsodkov. Vse to naj bi prispevalo k sooblikovanju celostne podobe mladih, kar je eden od ciljev izobraževalnih sistemov znotraj EU, je o projektu še povedala Nuša Rustja.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se