Starejše najbolj zanima dolgotrajna oskrba na domu
Klicni center 114, na katerega se lahko državljani obrnejo tudi z vprašanji, vezanimi na pokojninsko reformo in dolgotrajno oskrbo, je skupaj s pristojnima ministroma Luko Mescem in Simonom Maljevcem danes obiskal premier Robert Golob.

Klicni center 114, vzpostavljen po poplavah 2023, je dodatno nalogo, odgovarjanje tudi na vprašanja o vsebinah s področja pokojninske reforme in dolgotrajne oskrbe, prevzel v maju. Samo v zadnjih 14 dneh so prejeli več kot 1700 klicev, od tega 1400 za novi področji. Sicer pa so od začetka delovanja vsak mesec v povprečju prejeli 1000 klicev, skupaj približno 22.000, je v izjavi ob obisku povedal vodja klicnega centra Matjaž Florjanc Lukan.
Najpogosteje kličejo starejši in njihovi svojci
Trenutno jih po njegovih besedah najpogosteje pokličejo starejši in njihovi svojci. S področja dolgotrajne oskrbe jih zanima predvsem, kdaj bodo lahko oddali vlogo za dolgotrajno oskrbo na domu, kdaj se bo začelo plačevanje novega prispevka, koliko se bodo znižale položnice za institucionalni del dolgotrajne oskrbe, torej oskrbe v domovih za starejše, pa tudi kdo lahko postane oskrbovalec družinskega člana in ali bodo lahko oskrbovalci družinskega člana za svoje partnerje in svojce lahko tudi upokojenci.
Glede pokojninske reforme pa so vprašanja vezana predvsem na odmerne odstotke, obdobja, ki se upošteva za izračun pokojninske osnove, zniževanje starostne dobe, klicatelje zanima tudi, ali za tiste, ki so že upokojeni, veljajo enaki pogoji, in podobno, je nanizal Florjanc Lukan.
Nepogrešljiv člen v odzivu na stisko ljudi
Po Golobovih besedah se je brezplačna številka 114 po poplavah pokazala kot nepogrešljiv člen v odzivu na stisko ljudi. Izkazalo se je, da so ljudje številko vzeli za svojo, zato so se določili, da bodo na tej številki nudili tudi informacije o najbolj aktualnih reformah, ki se dotikajo predvsem starejše populacije, a so v resnici pomembne za vse.
Da je bila takšna odločitev na mestu, po njegovih besedah potrjuje naval klicev v prvih dveh tednih, ko so na številki odgovarjali tudi na vprašanja s teh področij. To pa kaže tudi, da ljudje zaupajo številki 114, ki se je "razvila dobesedno v obraz države", meni Golob. Prepričan je, da je tudi "zaradi res zelo predanih in srčnih operaterjev na številki 114 življenje marsikoga lažje in boljše, ker ve kako komunicirati z državo".
Minister za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Luka Mesec je vse, ki imajo vprašanja glede dolgotrajne oskrbe ali pokojninskega sistema, povabil, naj pokličejo na številko 114, saj v klicnem centru deluje ekipa ljudi, ki res pozna področje, in bodo lahko dobili informacijo, ki je resnična in zanesljiva.
Minister za solidarno prihodnost Simon Maljevac pa je izrazil zadovoljstvo, da so v klicnem centru prevzeli tudi področje dolgotrajne oskrbe. "Ko govorimo o dolgotrajni oskrbi, dejansko govorimo o največji spremembi na področju socialnega varstva od sedemdesetih let. To je tako, kot če bi iz nič na novo postavljali sistem zdravstvenega varstva," je dejal. Po njegovih besedah je reforma zelo velik izziv te vlade. A so prva vlada, ki tega ni prelagala, ampak na tem dela in reformo spravlja v življenje.

Glede prispevka o dolgotrajni oskrbi ne predvidevajo sprememb
Golob, ki je dolgotrajno oskrbo označil za enega največjih organizacijskih zalogajev v aktualni vladi, je na novinarsko vprašanje glede prispevka za dolgotrajno oskrbo, ki je predviden s 1. julijem, pojasnil, da ne predvidevajo sprememb. V zadnjem času so vse kalkulacije preučili z ministrstvi, predvsem pa z zdravstveno zavarovalnico, vsi izračuni pa kažejo, da je prispevek, kot je zastavljen, ustrezen, je dejal. Delodajalske organizacije napreč pozivajo k zamiku ali postopnem uvajanju prispevka.
"Tisto, kar je sedaj bolj pomembno pri dolgotrajni oskrbi, je, da z vsemi ekipami, ki so bile vzpostavljene, vključno s klicnim centrom, poskrbimo, da bodo ljudje dobili čim prej temeljite informacije o pravicah, ki jih bodo z dolgotrajno oskrbo pridobili, in da te pravice tudi začnemo čim bolj ažurno uveljavljati," je poudaril.
Maljevac pa je pojasnil, da so v rednih stikih s centri za socialno delo in da je na teh večina ekip že popolnjenih ter je čez sto dodatno zaposlenih, ki se že izobražujejo za ocenjevanje na terenu. Če bo treba, pa imajo tudi ekipo zunanjih ocenjevalcev, ki bodo priskočili na pomoč. Se pa Maljevac zaveda, da bodo "prvi meseci zagotovo izziv".
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se