© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Odpoklici vozil
Čas branja 2 min.

V Sloveniji 9000 avtomobilov z nevarno napako


Andraž Zupančič
8. 7. 2025, 05.45
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Po odpoklicu vozil znamke Volkswagen, pri njih je bila težava drugje kot pri Stellantisu, so se odzvali tudi pri podjetju Emil Frey, ki pri nas skrbi za citroëne, peugeote, ople in vozila drugih znamk, ki spadajo pod okrilje Stellantisa. Opozarjajo, da so težave z varnostnim mehom resne in naj stranke poziva tovarne ne zanemarijo.

air bag, varnostni meh, vpoklic
Profimedia
Nepravilno delujoč varnostni meh je lahko zelo nevaren.

Tako koncern Stellantis sporoča, da je lani tudi Citroën začel izvajati odpoklic za okoli 441 tisoč vozil po Evropi, gre predvsem za modele citroën C3, C4, DS3 in DS5. Po podatkih skupine Stellantis je na slovenski odgovornosti skupaj dobrih 9000 vozil, na obisku na servisu pa bodo strankam te varnostne mehove zamenjali.

Težave niso nič novega

Težave z mehovi proizvajalca Takata, ki je prenehal poslovati že leta 2018, niso nič novega, že pred leti se je izkazalo, da so lahko nevarni v primeru trka in sprožitve, saj lahko popusti ohišje, delci, ki bi pri tem poleteli po kabini, pa bi lahko potnike poškodovali. Po nekaterih informacijah je pred leti taka napaka že povzročila smrtne žrtve.

citroen, vpoklic, salon, C4
Profimedia
Pri Citroënu so začeli velik odpoklic vozil.

»Gre pa za različne stopnje nujnosti glede na dosedanje primere nepravilnega delovanja. Trenutno še tudi pridobivamo ustrezne baze podatkov o vozilih na naših cestah. Ob neregistriranih so v sistemu tudi vozila, ki so v trenutku izdelave poročila 'v postopku' in ni mogoče zagotovo določiti prejemnika pošte, ki bi lahko poskrbel za izvedbo, zato se za takšna vozila aktivira stanje prepovedi administrativnih postopkov, kar pomeni, da vozila ne bo mogoče registrirati oziroma zamenjati lastništva, dokler akcija ni opravljena,« so opozorili pri Emil Freyu.

Dejansko te akcije potekajo že od lani, do zdaj so opravili menjave mehov na več kot 2500 vozilih, v podjetju pa dodajajo, da lahko lastniki teh vozil izberejo katerikoli pooblaščeni servis Citroën.

Težave tudi z motorjem

Po njihovi zadnji oceni se ta čas po slovenskih cestah vozi skupno 4000 vozil z neopravljeno katero od akcij vpoklica. »S strani proizvajalca smo dobili tudi potrditev, da je nadomestnih delov za zdaj dovolj.«

Če se torej na prejeto obvestilo ne bi odzvali, bodo vaše vozilo uvrstili na seznam in ga ne boste mogli registrirati ali pa prepisati lastništva.

preskusni trk, ncap
Profimedia
Sodobni avtomobili so vse varnejši, a morajo zato vsi sistemi delovati brezhibno.

Istočasno imajo v koncernu Stellantis še eno akcijo, ki zadeva dizelski motor 1,5 HDi. Ta akcija velja za modele citroën C3 in C4, opel corsa in mokka ter peugeot 208, 2008 in 308. Pri teh avtomobilih, izdelanih med letoma 2017 in 2023, so se namreč pojavile težave z verigo za krmiljenje ventilov v motorju, zaradi te akcije pa so za avtomobile, ki morajo na servis, podaljšali garancijo na deset let oziroma 240.000 kilometrov.

Cela serija odpoklicev

Sicer odpoklici vozil zaradi različnih vzrokov niso nič nenavadnega. V preteklosti jih je bilo kar nekaj, število odpoklicanih vozil v ZDA je v povprečju okoli 30 milijonov, v Evropi pa je leta 2023 sistem Safety Gate zabeležil 283 odpoklicev, ki so obsegali 249 modelov 46 proizvajalcev.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.