Prvi trije slovenski piloti usposobljeni za gašenje z Air tractorji
Trije slovenski piloti so novembra zaključili z usposabljanjem za samostojno gašenje iz zraka z letali AT-802F, bolj znanimi kot Air tractorji.
Piloti so usposobljeni za letenje z amfibijsko različico letala Air Tractor, ki omogoča zajem vode tako z letališč kot tudi z vodnih površin, kar bistveno povečuje učinkovitost gašenja. Kot so zapisali na ministrstvu za obrambo, pomemben preskok predstavlja dejstvo, da se usposabljanje pilotov zdaj izvaja v Sloveniji, v preteklih letih pa se je večinoma izvajalo v tujini s pomočjo tujih pilotov.
Cilj v letu dni usposobiti še pet pilotov
"Gre za zgodovinski mejnik, saj je Slovenija prvič vzpostavila lastno jedro pilotskega znanja na tem specifičnem in zahtevnem področju. Cilj enote je, da bi flota do konca leta 2026 razpolagala z osmimi usposobljenimi piloti, kar bi zagotovilo stabilno in dolgoročno operativno delovanje," so dodali na ministrstvu.
Pilotom je čestital tudi minister Borut Sajovic, ki jim je, skupaj z generalnim direktorjem Uprave Republike Slovenije za zaščito in reševanje Leonom Behinom, izročil potrdila za uspešno opravljeno usposabljanje. Sajovic je poudaril, da ima človeško življenje absolutno prednost pred materialnimi dobrinami in zato pilote pozval k preudarnosti in odgovornemu odločanju, zlasti v neidealnih ali tveganih razmerah, kar je temelj varne letalske operativnosti.
Piloti so se ob tej priložnosti predstavili v novih letalskih kombinezonih, ki so zasnovani za večje udobje pilotov ter se jasno razlikujejo od vojaških in policijskih kombinezonov.
V dveh letih tisto, kar ponavadi traja pet let
Z vzpostavitvijo samostojne enote za gašenje iz zraka in uspešno certifikacijo prvih pilotov je po besedah odgovornih Slovenija naredila pomemben korak k večji operativni neodvisnosti, varnosti in dolgoročni odpornosti na naravne nesreče. Behin je poudaril, da je enota samo v dveh letih prešla pot od začetne faze do samostojnega izvajanja operacij, kar strokovnjaki označujejo kot izjemen uspeh.
"Običajno tovrstni procesi trajajo pet let, kar dodatno potrjuje visoko raven zavzetosti, strokovnosti in organizacijske podpore vseh sodelujočih. Kljub velikemu napredku je pred nami še veliko izzivov. Želimo si še štiri dodatne pilote in nujno potreben hangar na Brniku. Tako bi bila letala ustrezno zaščitena pred vremenskimi vplivi," je povedal Behin.
Pogoj za samostojno letenje 50 ur z inštruktorjem
Air tractor je sicer zelo zahtevno letalo za letenje in dopušča le malo napak, saj ob odmetu vode v nizkem preletu izgubi kar 3 tone teže. Poleg tega zaradi plovcev, ki jih ima, tudi pristajanje na letališki stezi ni enostavno. Lani poleti je plovce med pristajanjem na portoroškem letališču poškodoval izkušen španski pilot.
Pogoj, da lahko pilot samostojno opravlja naloge gašenja je opravljenih 50 ur gašenja z inštruktorjem. Lani so štiri letala sodelovala v 19 intervencijah, pri čemer so med gašenjem skupno letela 120 ur.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se