Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Svetniki zahtevajo izredno sejo o Zarji


dolenjski-list
B. B.
1. 7. 2010, 12.15
Posodobljeno
05. 08. 2010 · 17:16
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

gregor_2.jpg
B. B.
Svetniki Gregor Klemenčič (SDS), Mojca Novak (LDS) in Adolf Zupan (LRG) so hoteli včeraj prisostvovati novinarski konferenci Zarje, na kateri sta direktorja družbe Miloš Dular in Borut Novak pojasnjevala razloge odločitve za dokapitalizacijo. Svetniki so lahko v sejni sobi Zarje ostali le kako minuto, nakar so na zahtevo Dularja morali oditi. (Foto: B. B.)

##IMAGE-3503634##

Skupina trinajstih občinskih svetnikov je včeraj vložila zahtevo za sklic izredne seje občinskega sveta, na kateri bi obravnavali poslovanje Zarje v zadnjih treh letih, vključno z razlogi za sprejetje sklepov o dokapitalizaciji družbe v višini treh milijonov evrov.

Za sklic izredne seje so potrebni podpisi najmanj osmih članov občinskega sveta. Kot nam je povedal eden od predlagateljev, Adolf Zupan, je zahtevo doslej podprlo že 18 svetnikov (Adolf Zupan in Bojan Tudija iz LRG, Mojca Novak in Boris Dular iz LDS, Ivan Grill, Elizabeta Grill, Bojan Kekec in Gregor Klemenčič iz SDS, Igor Perhaj in Zdenko Ivančić iz Slovenske poti, romska svetnica Dušica Balažek, Ana Bilbija iz DeSUS-a, samostojni svetnici Darinka Smrke in Jasna Šinkovec, svetniki Tomaž Levičar, Franci Kek in Sašo Stojanovič iz Zaresa ter Mitja Simič iz Društva Novo mesto), nekaj podpisov pa še pričakujejo.

Pobudniki izredne seje opozarjajo, da predlagana dokapitalizacija lahko pomeni poskus škodljive spremembe večinskega lastniškega deleža občine v manjšinskega.

Podpisani svetniki od župana še zahtevajo, da skliče novo skupščino družbe in da do opredelitve občinskega sveta do dokapitalizacije izglasuje prekinitev vseh aktivnosti.

Celotno pobudo, s katero so svetniki seznanili tudi računsko sodišče in državno tožilstvo, objavljamo v nadaljevanju:

"Spoštovani župan g. Alojzij Muhič

Na podlagi 13. člena in 24. člena Poslovnika Občinskega sveta MO Novo mesto zahtevamo izredni sklic seje občinskega sveta, za katero predlagamo naslednji dnevni red:

Obravnava poslovanja Zarje d.o.o. v zadnjih treh letih, vključno z razlogi za sprejetje sklepov o dokapitalizaciji v višini 3.000.000,00 eur, za katero mora župan oz. občinska uprava pripraviti celovito poročilo o poslovanju Zarje d.o.o. v preteklih treh letih, v katerem mora biti poleg običajnih ekonomskih in drugih kazalcev glede na strateške cilje družbe pojasnjeno še naslednje:

- razlogi za padanje višine dobička v teh letih z navedbo izvedenih ukrepov, da do tega ne bi prihajalo;

- posebej se naj prikažejo vsi najpomembnejši stroški poslovanja, njihovo spreminjanje v posameznih letih in razlogi za tako spreminjanje;

- razlogi za sprejete sklepa za dokapitalizacijo (domnevno zaradi nelikvidnosti družbe), ki v bistvu lahko pomeni netransparentno prodajo večjega ali večinskega deleža Zarje oz. iztisnitev družbenika MO Novo mesto. V tem delu se naj predloži tudi strokovno gradivo, ki je bilo podlaga za glasovanje na NS 29/4-2010 in kasneje na skupščini družbe 29/6-2010, ter gradivo te družbe v zvezi s to dokapitalizacijo (vrednotenja družbe, plan aktivnosti za dosego dokapitalizacije, preverjene primerjalne možnosti najema posojila namesto dokapitalizacije in drugo);

- zakaj župan ne predlaga delitev dobička v korist družbenikov, s čimer bi MO Novo mesto kot največji družbenik s temi sredstvi vsaj deloma sanirala slabo finančno stanje občine oz. kaj je vodilo župana, da je kot predsednik NS te družbe izglasoval, da dobiček v višini 885.646,00 (od tega iz leta 2008 v višini 864.996,00 eur in 20.650,00 eur iz leta 2009) ostane nerazporejen ? Kaj je s 400.000,00 eur, ki jih ima Zarja sedaj v rezervah?

- zakaj je bila potrebna statusna sprememba iz d.d. v d.o.o in katere konkretne koristi so bile do sedaj dosežene glede na zagotovila o večji preglednosti in preprečitvi morebitnih špekulacij v zvezi s prodajo delnic Zarje;

- kateri razlogi so narekovali ustanovitev Zarje Invest d.o.o.? Nadalje se naj prikaže poslovanje te družbe od ustanovitve dalje, vključno z razlogi za nastanek izgube v višini nad 42.000,00 eur ob nikakršnih prihodkih te družbe. Predloži se naj tudi ustanovitveni elaborat za to družbo;

- kateri so razlogi, da se s poslovanjem te družbe v vseh teh letih ni seznanjalo občinskega sveta, kljub temu, da so bile take zahteve posredovane od posameznih članov občinskega sveta in odbora za gospodarstvo?

- poročila o strateških povezavah z drugimi družbami, obsegu poslovanja z njimi in dejanskimi koristmi teh povezav;

- seznam dobaviteljev blaga in storitev in obseg poslovanja z njimi;

- posebej se naj prikažejo delnice in drugi vrednostni papirji, s katerimi razpolaga Zarja, ter prikaže rezultate gospodarjenja s temi papirji;

- kolikšen delež imajo v družbi oba direktorja in člani NS in na kakšen način ter po kakšni ceni so pridobili te delnice? Kolikšni so bili oz. so prejemki teh oseb v posameznem letu oz. v povprečju letos na mesec?

2. Županu se nalaga, da skliče novo skupščino družbe in izglasuje prekinitev aktivnosti do opredelitve občinskega sveta do izglasovane dokapitalizacije.

Utemeljitev:

Delež MO Novo mesto v Zarji d.o.o. predstavlja praktično največje posamično premoženje občine. Za razliko od deležev v ostalih družbah samo poslovanje te družbe v zadnjih treh letih ni bilo predloženo v obravnavo občinskemu svetu. In to kljub temu, da so posamezni njegovi člani in tudi njegov odbor za gospodarstvo zahtevali, da se jih s tem seznani.

Nasprotno se je župan izvolil za predsednika NS te družbe. V NS je očitno kot največji delničar in kasneje družbenik izvolil tudi predsednika NO Mestne občine Novo mesto. Obe te izvolitvi sta sporni iz etičnih in drugih razlogov in tudi v nasprotju z ustreznimi direktivami, ki urejajo to področje v državah članicah EU.

Namesto, da bi še dodatno iz teh razlogov župan tekoče seznanjal člane občinskega sveta s stanjem v tej družbi, ni prisluhnil zahtevam več svetnikov in drugih za drugačno, bolj transparentno delo.

Tako je maja 2008 umaknil iz predlaganega dnevnega reda za 14. sejo občinskega sveta gradivo z naslovom Stanovanjski program občine za obdobje 2009 – 2013, v katerem je bilo opisanih več nepravilnosti po oceni pripravljalcev gradiva oz. istega župana.

Predlagana dokapitalizacija lahko pomeni poskus večinski delež MO Novo mesto spremeniti na škodljiv način v manjšinskega.

Scenarij, na katerega smo nekateri svetniki opozorjeni bi lahko bil, da je bil zamik skupščine in roki dokapitalizacije tako zastavljen, da bi se končne aktivnosti izvedle v času menjave župana oz. občinskega sveta. Tudi del sklepa skupščine, da se morajo sedanji družbeniki izjasniti o uveljavitvi predkupne pravice do 13/7-2010, to je pred sklicem seje občinskega sveta, meče v čudno luč odločitve družbenika – MO Novo mesto, katerega predstavnica naj bi na skupščini želela poseben zapis v zapisnik o poteku skupščine, da tako glasuje na izrecno zahtevo župana.

Zarja naj bi bila po knjigovodskih vrednosti vredna nekaj čez 5.200.000,00 eur. Ima tudi nerazporejenega dobička iz preteklih let, vključno z rezervami skoraj 1.300.000,00 eur.

Ker občina zelo verjetno ne bo mogla zaradi svojega slabega finančnega stanja dokapitalizirati Zarje, bo to lahko storil nekdo drug. Z njegovim vplačilom lahko sicer manjšega deleža od končnega planiranega in z morebitno prodajo deleža, s katerim razpolaga na podlagi sprejetih sklepov vodstvo družbe (v višini 10 %), postal večinski družbenik. Svoj delež bo lahko povečal tudi z odkupom manjših deležev ostalih družbenikov, ki jih bo vzpodbudil k odkupu tudi z višjim plačilom. Ko bo postal tak družbenik, pa se bo lahko odločil o izplačilu dobička in na ta način dobil povrnjen velik del kupnine. Vstop novega družbenika brez skrbnega vrednotenja družbe, katere vrednost je lahko do trikratne vrednosti od sedanje knjižne in izplačilo nerazporejenega dobička iz preteklih let bi lahko pomenilo veliko oškodovanje premoženja MO Novo mesto. Po vsebini bi se zgodila prodaja dela Zarje, ki je bila umaknjena iz dnevnega reda pred leti potem, ko so svetniki v nasprotju s predlogi župana zahtevali transparentno prodajo z javnim razpisom.

Zarja d.o.o. je taka družba, da bi morala poslovati z relativno visokim dobičkom in izvajati stanovanjsko politiko občine. Glede na vrste prihodkov (iz najemnin in plačila ostalih storitev) ne bi smela postati nelikvidna. Če bi do tega prišlo (morebiti zaradi velikega dela neplačil najemnin, zmanjšanja obsega poslovanja iz drugih storitev, prevelikih stroškov poslovanja nasploh..) bi morala takoj prilagoditi poslovanje tem razmeram. Investiranje v nove projekte pa bi morala izvajati z lastnimi viri in viri bank v obliki posojil ali skupnih tveganj z drugimi partnerji na posameznem projektu, in to tako, da ne bi to vplivalo na spremembe lastništev deležev.

Zato skupina svetnikov v cilju zaščite občinskega premoženja predlaga takojšnjo obravnavo stanja v tej družbi. Nadaljnje odklanjanje obravnave lahko le dodatno vzpodbuja sume o morebitnih škodljivih namerah vodstva te družbe in članov NS družbe, katerim predseduje župan.

Prekinitev postopkov dokapitalizacije je nujna pred 13/7-2010, ki je po sklepih skupščine zadnji dan za uveljavitev prednostne pravice za vplačilo novih vložkov (to je pred najavljeno predvideno sejo občinskega sveta 15/7-2010). Prekinitev tudi ne more biti škodljiva, ker se zahteva podatke o poslovanju družbe oz. dokapitalizaciji, ki morajo biti za kakovostno in odgovorno odločanje že pripravljeni in jih je možno predložiti takoj.

Prikaz vseh zahtevanih podatkov je zakonsko dopusten in z vidika obveznosti gospodarnega ravnanja z zaupanim premoženjem nujen.

Razlogi za sklic izredne seje so podani iz razloga, ker je 13/7-2010 zadnji dan, ko lahko MO Novo mesto izjavi, da bo uveljavljala prednostno pravico. Po poteku tega dneva za vodstvo Zarje ne bo več pravne prepreke, da izvede dokapitalizacijo po sprejetih sklepih in s tem nastane nevarnost, da drug vplačnik novega deleža postane večinski lastnik Zarje. To pa bi lahko pomenilo povzročitev škode na premoženju MO Novo mesto.

Skladno z določbami 24. člena poslovnika Občinskega sveta zato zahtevamo sklic najkasneje v roku sedmih dni. V ta namen prilagamo tudi gradivo.

Lep pozdrav !

Novo mesto: 29/6-2010"


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.