Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

»Ceneje je odstopiti kot nadaljevati«


Lea Komerički Kotnik
21. 2. 2022, 05.45
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

Kot smo že poročali, je konec lanskega leta računsko sodišče pritrdilo Združenim civilnim iniciativam Spodnje Savinjske doline, ki se zavzemajo za prometno učinkovito, cenejšo in kmetijstvu neškodljivo prometno povezavo med Velenjem in Celjem, da je izbrana prometna povezava F2-2 neustrezna. Kljub številnim opozorilom posameznikov in strokovnih skupin, ki so več let razlagali o nesmiselnosti in potratnosti predvidene trase, je bila ta potrjena. Čeprav vlagatelj, družba Dars, in tudi predstavniki lokalnih oblasti trdijo, da je za ponovno odločanje in morebitno spremembo odločitve prepozno, so predstavniki civilnih iniciativ prepričani, da so to le izgovori. »Ceneje je odstopiti kot nadaljevati,« trdijo.  

1645123751_trasa_polzela_109.jpg
Arhiv NTRC

»Možnost za boljšo rešitev je bila uradno izkazana z revizijskim poročilom računskega sodišča,« so prepričani člani združenih civilnih iniciativ in poudarjajo, da smo priča povsem enakemu scenariju, kot smo ga spremljali pri gradnji šestega bloka šoštanjske termoelektrarne. »Tudi takrat so zmoto priznali, a je bilo po mnenju zagovornikov projekta za ustavitev prepozno. Vemo, kam nas je to pripeljalo,« opozarjajo na najdražjo napako v zgodovini države, iz katere se očitno nismo ničesar naučili. Zato v primeru gradnje tretje razvojne osi poudarjajo: »Ceneje je odstopiti kot nadaljevati. Nobena hiša še ni porušena, nič še ni izgubljeno. Do tega trenutka ni nastala še nobena škoda v prostoru. Škoda v prostoru oz. okolju bo namreč nastala, ostala in se bo samo še stopnjevala.«

Ob tem opozarjajo, da morata tako lokalno vodstvo kot prebivalstvo nasploh narediti miselni preskok. »Nikoli ni prepozno, da se ustavi slab projekt. In trasa F2-2 je dokazano slab projekt. Je cestni blok 6.«

Kot še poudarjajo, ni res, da ne želijo kakovostne cestne povezave proti Koroški: »Je pa to vzorčen primer, kako ceste ne bi smeli graditi. Zavzemamo se namreč za prometno učinkovito, cenejšo in kmetijstvu, okolju ter ljudem neškodljivo prometno povezavo med Velenjem in Celjem.«

Ne pritiski, brezbrižnost

Združene civilne iniciative so v zadnjih letih skušale svoj prav dokazati tudi s pomočjo ustavnega sodišča, kjer za zdaj večjega uspeha niso dosegle. Trenutno so še odprte tožbe na upravnem sodišču. »Ko bodo končane, bomo na osnovi revizijskega poročila računskega sodišča ponovno sprožili postopke na ustavnem sodišču,« pravijo in ljudi pozivajo, naj se borijo zase in za svoje okolje, saj imajo odločevalci povsem druge interese.

»Ne, nismo deležni pritiskov. Še huje, deležni smo ignorance. Občutek imamo, da na vse naše zahteve in prošnje odgovarja stroj, ne človek, ki bi se posvetil argumentiranim pripombam, vprašanjem in bi razumsko razmislil,« pravijo v Združenih civilnih iniciativah Spodnje Savinjske doline.

Foto: arhiv NT / SHERPA

Preberite več v Novem tedniku


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.