Vaš komentar: Kandijski most terja celovito obnovo, ne le pločnikov


Kandijski most je bil saniran pred dvanajstimi leti, vendar, če se spomnimo, se je pločnik podiral že po nekaj letih obnove, menda zaradi tega, ker naj bi na njega zapeljalo vozilo. Nihče se ni vprašal, zakaj se je to zgodilo, vendar so razpadli tudi betoni, ki so na tem pločniku stari le nekaj let, kar je vidno. Na slikah so lepo vidni rezi obnove po obnovi.
Novomeški župan g. Alojz Muhič je izjavil, da bo sanacijski projekt in nadzor vršilo ugledno podjetje (ZRMK), kar se tudi dogaja, vendar smo sedaj zelo skeptični glede strokovne obnove. Presenečeni smo, da so tako lahkotno pristopili do te sanacije, saj je po našem videnju stanja na jekleni mostni konstrukciji potrebno veliko več, kot samo sanacija pločnikov za pešce.
Najbrž si tisti, ki so delali sanacijski program, niti niso ogledali dejanskega stanja mostu s spodnje strani, tako jeklene konstrukcije, kot tudi ostalih delov; vozliščnih pločevin, nalegne pločevine, nosilne trapezne pločevine pod armiranobetonsko ploščo cestišča, ki je ob odtočnih LTŽ rešetkah v razpadajočem stanju.
To nam daje slutiti, da je tudi armiran beton cestišča v razpadajočem stanju, to dejstvo pa dodatno potrjujejo rešetke, ki so se zaradi slabega razpadajočega betona pogreznile in tako že ogrožajo stabilnost cestišča kot celote. Poškodbe so vidne s spodnje strani.
Ta trapezna pločevina je imela nalogo prevzemati težo AB v času strjevanja betona, ne pa večno. Če bi pozorno pogledali asfaltno cestišče, bi ugotovili zaskrbljujoče spremembe ob rešetkah in vzdolž v obliki razpok, ki nakazujejo na deformacije AB nosilne cestne konstrukcije.
Opominjamo tudi, da je pločevina, ki ločuje cestišče od pločnika, preveč nagnjena v cestišče, kar povzroči dvig vozila, v kolikor se s kolesi dotakne tega ostrega profila.
Pločniki so preozki, preozko je tudi cestišče in je kot tako nevarno za srečevanje vozil in nevarno za pešce.
Zaradi zgoraj naštetih pomanjkljivosti smatramo, da je obnova pločnikov nezadostna, saj je zaradi zgoraj naštetih pomanjkljivosti potrebno takoj obnoviti celotno mostno konstrukcijo, pločnike, cestišče, posamezne dele jeklene konstrukcije, odvodnjavanje, da ne omenjamo rednega vzdrževanja.
Strokovne ugotovitve strokovnih - nepooblaščenih ljudi oz. davkoplačevalcev te občine, ki smatrajo, da imajo pravico opozarjati na nepravilnosti:
1. po naših ocenah je razpadajoča tudi AB nosilna plošča pod asfaltom;
2. pogreznjene litoželezne rešetke (zaradi propadajočega armirano betona cestišča);
3. poškodovana, porjavela in razpadajoča trapezna pločevina ob odtočnih ceveh v cestišču;
4. napihnjenost trapezne pločevine daje slutiti razpadanje betona v cestišču;
5. napihnjene vozliščne plošče jeklene konstrukcije (grozi prerjavanje);
6. poškodovani odtoki;
7. nalegna pločevina v ležišču jeklene konstrukcije mostu;
8. splošno močno rjavenje in razpadanje mostne konstrukcije na najbolj kritičnih mestih;
9. preozko cestišče;
10. preozki pločniki;
11. robna pločevina med cestiščem in pločnikom je nagnjena v cestišče in je preveč ostroroba;
12. vprašljivi so vsi vgrajeni betoni zato, ker so na pločnikih že razpadli.
Upamo, da smo našteli dovolj razlogov, ki bi zahtevali ponovno presojo, na kakšen način in v kolikšnem obsegu obnoviti most, da se ne bo ponovila stara praksa.
To pišemo zato, da bi odgovorni na občini, izvajalci in NADZORNIKI še enkrat premislili, če so res pripravljeni nase prevzeti vso krivdo, v kolikor bo šlo čez nekaj časa kaj NAROBE, tako kazensko kakor tudi materialno.
Naše mnenje je, da je celostna sanacija mostu veliko varnejša in boljša, kot je ta, ki je samo začasna (za nekaj let, če sploh).
Za strokovno javnost,
Milan Samide; IZS 26/27
Smolenja vas
Novo mesto
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se