Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Slovenija: Vlaki tako počasni, da bi jih prehiteli še z mopedom


Mojca Zemljarič
3. 10. 2022, 21.59
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Čeprav je država v minulih 15 letih v posodobitev železniške infrastrukture vložila 2,2 milijardi evrov, vlaganja na izboljšanje kakovosti potniškega prometa, predvsem skrajšanja časa voženj, niso imela vpliva. V Sloveniji, ki se jo v nekaj urah vožnje z avtomobilom lahko prekriža podolgem in počez, je učinkovitost železniških prevozov potnikov ostala nekje daleč, daleč v preteklosti.

1664801237_cg_zeleznica_2.jpg
Arhiv Štajerskega Tednika

Največja rak rana so potovalni časi, ki se kljub investicijam (bistveno) ne skrajšujejo. Po podatkih Slovenskih železnic je bila povprečna hitrost vlakov v preteklosti 55 km/h, sedaj je 51 km/h. Pojasnili so, da je nižja povrečna hitrost posledica del na železniški progi, ki ovirajo železniški promet.

Trenutno za 1,3 milijarde evrov investicij

Država na železniškem omrežju trenutno izvaja za okoli 1,3 milijarde evrov investicij. Te so po pojasnilu infrastrukturnega ministrstva namenjene zlasti zmanjšanju zaostanka za standardi tujih železnic in odpravo ozkih grl za tovorni železniški promet. A potovalni časi voženj s potniškimi vlaki se glede na navedbe MZI še lep čas (leta in leta) ne bodo skrajšali. Država za primestni potniški promet sicer načrtuje gradnjo dodatnih tirov (dvotirni sistem), dolgoročno pa gradnjo drugega hitrega tira med Mariborom in Ljubljano. Do obeh ciljev bo dolga pot, saj je vse skupaj pri idejah in načrtih. Potniki bodo tako še leta in leta obsojeni na dolgotrajne vožnje, če druge možnosti prevoza, razen z vlakom, ne bodo imeli.

Zakaj zastareli način elektrifikacije

Za 52 potniških garnitur 392 milijonov evrov

Nakazila DRSI Slovenskim železnicam

Preberite več v Štajerskem Tedniku


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.