Rekordna prodaja in vohunska afera v francoskem Renaultu

##IMAGE-3482764##
Francoski proizvajalec avtomobilov Renault je leto 2010 sklenil z rekordno prodajo. Prodal je 2,6 milijona vozil, kar je 14 odst. več kot predlani, so danes sporočili iz družbe, ki se sicer zadnje čase ukvarja tudi s t.i. vohunsko afero.
Na tretjem mestu med evropskimi proizvajalci avtomobilov
Z 2,6 milijona prodanimi vozili se je Renault uvrstil na tretje mesto med največjimi evropskimi proizvajalci avtomobilov, večja sta le Volkswagen in Peugeot/Citroen. "Veseli smo, da je koncern presegel dosedanji rekord iz leta 2005," so sporočili s sedeža družbe. Ob tem so povedali, da bodo nadaljevali z rastjo na hitro rastočih trgih izven Evrope, na evropskem trgu, kjer pričakujejo upad prodaje za do dva odstotka, pa si bodo prizadevali ohraniti tržni delež.
Hkrati so za drugo polovico tega leta napovedali začetek prodaje svojega prvega električnega vozila. Renault in njegov japonski partner Nissan Motor sta v njegov razvoj vložila štiri milijarde dolarjev. Renault v skladu s tem načrtuje, da bo sredi letošnjega leta na trg poslal 25.000 evrov vreden električni avtomobil fluence in 20.000 evrov vreden kangoo express. Ob koncu leta 2011 in v prihodnjem letu pa bosta sledila še twizy in zoe. Podjetje načrtuje, da bodo električni avtomobili do leta 2020 predstavljali že 10 odst. njegovega trga.
Vohunili za Kitajce?
Renault je sicer že nekaj dni v središču pozornosti francoskih medijev zaradi t.i. vohunske afere, podjetje pa je zaradi tega že suspendiralo tri višje vodstvene uslužbence. Kot kaže, so osumljeni izdajanja zaupnih informacij o električnih avtomobilih. Po neuradnih podatkih naj bi jih dajali Kitajcem.
Eden od predstavnikov francoske obveščevalne službe DCRI je v petek pojasnil, da do zdaj niso dobili nobenega navodila, da naj raziščejo zadevo, drugi viri blizu omenjene službe pa so nasprotno zatrdili, da oddelek za gospodarski kriminal primer že preiskuje.
Vohunjenja sta sicer poleg omenjenih treh uslužbencev osumljena tudi proizvajalec pnevmatik Michelin in proizvajalec avtomobilskih delov Valeo.
V Renaultu sprva podrobnejših informacij o dogodku niso želeli podati in tako niso potrdili, da je vohunjenje povezano z njihovim projektom električnih vozil. Dejali so le, da je suspendiranje treh njihovih zaposlenih povezano z ogrožanjem njihovih strateških, intelektualnih in tehnoloških dosežkov oz. z organiziranim posredovanjem le teh tujini.
"Renault je žrtev organizirane mednarodne mreže, ki jo vodijo profesionalci," je nato v soboto poudaril drugi mož Renaulta Patrick Pelata. Dodal je, da niso odtekle nobene informacije, povezane z 200 njihovimi patenti in da nova generacija akumulatorjev ni ogrožena, tako da bo razvoj programa električnih vozil naprej tekel nemoteno. Obenem je priznal, da je bila storjena velika škoda na področju zaupnih podatkov o dizajnu in stroških, povezanih s proizvodnjo električnih vozil.
Afere pa za zdaj še ne komentirajo predstavniki francoske vlade, ki ne želijo potrditi nobene informacije v zvezi z industrijskim vohunskim škandalom.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se