© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Predlog novega pravilnika
Čas branja 3 min.

Bomo namesto v poslovalnicah pošto prevzemali na paketomatih?


Luka Tetičkovič
18. 11. 2025, 05.32
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Predlagane spremembe pravilnika o poštnih storitvah so po navedbah Akosa nujne za prilagoditev tržnim razmeram. Skupnost občin jih kritizira kot izrazito problematične.

pošta.JPG
Žiga Živulović jr./BOBO
Predlog pravilnika bo pošti omogočil, da zapre manjše poslovalnice in na njihovem mestu uvede paketomate.

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve (Akos) je Svet24 pojasnila, da se je postopek javnega posvetovanja pravkar zaključil. To pomeni, da določila niso dokončna, agencija bo prejete pripombe k predlogu dosledno preučila in smiselno upoštevala pri pripravi končnega besedila.

Kombinirana storitev: Paketomat in mobilna pošta

Predlog pravilnika predvideva uvedbo avtomatiziranih kontaktnih točk, torej paketomatov po vzoru, ki so ga po državi že uvedle zasebne dostavne službe. Uporabnikom bodo omogočali oddajanje in sprejemanje pošiljk 24 ur v dnevu.

Kombinirani bodo s premičnimi točkami, torej vozilom z okencem, kjer se bodo izvajale poštne storitve, ki so se doslej na fizičnih poštah. Postanek mora biti na mestu, ki je vnaprej določen in objavljen, odprte pa morajo biti najmanj pet delovnih dni v tednu, vsak delovni dan nepretrgoma najmanj eno uro, od tega vsaj enkrat na teden v popoldanskem času po 16. uri, so pojasnili na Akosu.

Preberite še

Dodali so, da poštno omrežje v državi dosega 475 kontaktnih točk, od tega jih je 25 že delovalo kot premična kontaktna točka. S predlagano spremembo splošnega akta bi se tako spremenilo le to, da bi tudi premična pošta, tako kot pošta ali pogodbena pošta, lahko bila upoštevana kot kriterij za pokritost prebivalstva s kontaktnimi točkami, s katerimi izvajalec izpolnjuje zakonske zahteve.

S spremembo časovnic o dostavi pošiljk se kvaliteta storitve v manjših krajih ne bi zmanjšala

Po trenutno veljavnih zahtevah mora izvajalec zagotoviti, da bo v enem mesecu vsaj 95 odstotkov pošiljk korespondence prenesenih v enem delovnem dnevu, vsaj 99,5 odstotka pošiljk v dveh in 100 odstotkov pošiljk v treh delovnih dneh. Po predlogu sprememb bi bile zahteve naslednje: zagotoviti bi moral, da bo vsaj 90 odstotkov pošiljk korespondence prenesenih v enem delovnem dnevu, 95 odstotkov pošiljk dveh dneh in 99 odstotkov pošiljk korespondence v treh delovnih dneh.

Pri tem agencija ocenjuje, da 5 odstotno znižanje zahtevane količine prenesenih pošiljk v naslednjem dnevu za uporabnike poštnih storitev ne predstavlja opaznega znižanja kakovosti, saj bi glede na predvideno zahtevo 9 od 10 pošiljk moralo biti v povprečju dostavljenih naslednji delovni dan po oddaji, vse pa v roku 3 dni. Po oceni agencije bi sprememba za izvajalca pomenila nekoliko večjo fleksibilnost organizacije dostave, medtem ko bi Slovenija tudi po tej spremembi ohranila eno najvišjih ravni kakovosti v EU.

Agencija pojasnjuje, da bi tudi v skladu z določbami predloga novega splošnega akta zahteve glede dostave veljale enako za celotno ozemlje Republike Slovenije in se torej ne bi razlikovale glede na regijo ali glede na bolj ali manj poseljena področja. To pomeni, da bi veljale povsem enake zahteve za pošte v Vinici, Cirkulanah ali v Ljubljani.

Skupnost občin: Predlagane spremembe so izrazito problematične

Agencija še dodaja, da s predlaganimi spremembami splošnega akta sledi razmeram na trgu poštnih storitev in da niso posledica pobude izvajalca poštne storitve. Splošni akt ni bil spremenjen vse od leta 2020. Medtem pa je prišlo do znatnega upada količine pisemskih pošiljk; samo od leta 2019 do leta 2024 je promet pisemskih pošiljk upadel za več kot 40 odstotkov. Stroški izvajalcev so v tem obdobju ostali nespremenjeni ali celo narasli.

Občine, zlasti manjše in demografsko ogrožene, predlagane spremembe splošnega akta o kakovosti izvajanja univerzalne poštne storitve ocenjujejo kot izrazito problematične, je Svet24 odgovorila Skupnost občin Slovenije.

Avtomatizirane kontaktne točke v praksi lahko pomenijo zapiranje poslovalnic

V praksi bi uvedba avtomatiziranih kontaktnih točk omogočila zapiranje obstoječih poštnih in pogodbenih poslovalnic v manjših občinah, nadomestitev s premičnimi poštami pa ne bi zagotavljala niti primerljive kakovosti niti širine storitev, ki jih prebivalci danes pričakujejo in potrebujejo, menijo v skupnosti občin.

Premične pošte imajo praviloma izjemno omejen delovni čas – tudi zgolj eno uro dnevno – ter ne nudijo storitev, ki so za manjša okolja ključnega pomena, denimo bančnih storitev, prodaje vstopnic ali dodatnih opravil, ki jih omogočajo pogodbeni partnerji.

Predlagane spremembe glede hitrosti prenosa pošiljk pa bi v praksi pomenile zmanjšanje pogostosti dostave pošte na številnih podeželskih območjih – ponekod celo na en obisk tedensko.

Avtomatizirane kontaktne točke ali premične pošte so lahko dopolnitev, nikakor pa ne smejo predstavljati nadomestne ali edine rešitve, meni občinsko združenje.

E-novice · Novice

Prijavite se na e-novice in ostanite na tekočem z najpomembnejšimi dogodki doma in po svetu.

Hvala za prijavo!

Na vaš e-naslov smo poslali sporočilo s potrditveno povezavo.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.