© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 3 min.

5 ključnih korakov za širitev slovenskih malih in srednjih podjetij na mednarodne trge


Oglasno sporočilo
28. 8. 2025, 13.41
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Globalni trgi so vse bolj odprti, kupci pa pričakujejo lokalno prilagojeno, brezhibno in varno nakupovalno izkušnjo. Mednarodna širitev je za slovenska mikro, mala in srednja podjetja (MSP) ena ključnih priložnosti za rast – vendar zgolj kopiranje domače strategije ni dovolj. Ključno je sodelovanje z zanesljivimi partnerji, ki razumejo navade kupcev na posameznem trgu in omogočajo enostavno uporabo priljubljenih lokalnih načinov plačila z ustrezno podporo.

Mollie_foto1.jpg
Mollie

Eden takšnih ponudnikov je Mollie, eno največjih evropskih fintech podjetij, ki je nedavno vstopilo tudi na slovenski trg. Na podlagi njihovega Evropskega poročila o e-trgovanju, izvedenega poleti 2024 med 10.000 spletnimi kupci v petih glavnih evropskih državah, predstavljamo pet konkretnih korakov, ki jih morajo slovenska podjetja upoštevati pri uspešni širitvi v tujino.

1. Prilagodite ponudbo in spletno stran lokalnemu trgu

Pri vstopu na nov trg ni dovolj zgolj osnovni prevod – potrebno je razumeti, kako kupci dejansko iščejo izdelke in sprejemajo odločitve o nakupu. Na Nizozemskem potrošniki običajno začnejo z iskanjem po Googlu in primerjajo cene na specializiranih platformah; v Belgiji jih vodijo iskalniki in mnenja drugih uporabnikov, zaradi česar pogosto obiščejo kar spletno stran izbranega trgovca; britanski kupci dajejo velik poudarek primerjavi cen in pričakujejo izkušnjo, ki je prilagojena mobilnim napravam in poteka kar znotraj aplikacije; nemški kupci iščejo natančne tehnične opise in zaupajo certifikatom, kot je »Trusted Shops«; francoski kupci pa pogosto uporabljajo model »click & collect« ter cenijo jasna navodila za prevzem in možnost brezplačnega vračila.

2. Omogočite načine plačila, ki jih potrošniki že poznajo

Vsak osrednjeevropski trg ima svoje favorite. V Nemčiji kupci pogosto uporabljajo PayPal in možnosti »kupi zdaj, plačaj pozneje«. Naš zahodni sosed Italija se zanaša na Satispay, Bancomat Pay in PostePay. V Franciji prevladujejo plačila s kartico Carte Bancaire in enoklikna plačila. Na Nizozemskem prevladuje iDEAL, poleg njega pa tudi PayPal, bančne kartice ter vse pogosteje Apple Pay in Google Pay. V Belgiji je standardna metoda plačila Bancontact. Z vključevanjem teh lokalnih možnosti slovenska podjetja ustvarijo brezhibno in zaupanja vredno nakupno izkušnjo za čezmejne stranke.

3. Poenostavite in pohitrite zaključek nakupa

Dolg in zapleten zaključek je ena največjih ovir – kupci želijo hitro opraviti nakup brez nepotrebnih preprek, zato je priporočljivo omogočiti nakup brez registracije, zmanjšati število obrazcev zgolj na nujna polja ter omogočiti plačilo neposredno na spletni strani brez preusmerjanja na zunanje portale.

4. Uporabite večkratni pristop: splet + fizična prisotnost

Današnji kupci pogosto združujejo obisk fizičnih trgovin z brskanjem po spletu – nekateri si izdelek ogledajo na polici in ga nato naročijo prek spleta, spet drugi ravno obratno. Možnost prevzema v trgovini (click-and-collect), hitra dostava in jasna pravila vračanja so postali pričakovani standard. Slovenska podjetja lahko to izkoristijo z vzpostavitvijo lastnih prevzemnih točk ali sodelovanjem z lokalnimi dostavnimi službami.

5. Gradite zaupanje z lokalno podporo

Zaupanje je ključnega pomena – kupci želijo komunicirati v svojem jeziku in biti prepričani, da so njihova plačila varna. Podjetja naj ponudijo podporo v lokalnem jeziku (prek e-pošte, klepeta ali telefona), izpostavijo varnostne certifikate (npr. SSL, TÜV) ter predstavijo zadovoljstvo obstoječih strank. To dodatno krepi zaupanje kupcev v vseh petih državah ter jasno sporoča, da podjetje razume njihove potrebe in varnost jemlje resno.

Mollie_logo.png
Mollie

Mednarodna širitev za slovenska podjetja danes ni več zgolj priložnost, temveč nujnost za dolgoročno rast. Ta proces zahteva premišljeno lokalizacijo, ki presega golo prevajanje. Z razumevanjem nakupnih navad, ponudbo pravih plačilnih metod, optimizacijo nakupne poti, večkanalnim pristopom in grajenjem zaupanja preko lokalne podpore lahko slovenska podjetja uspešno prestopijo meje in si pridobijo konkurenčno prednost na zahtevnih evropskih trgih. Izbira partnerja, ki resnično razume posebnosti posameznega trga in nudi prilagodljive rešitve, to pot bistveno olajša. Mollie, ki je zdaj na voljo tudi v Sloveniji in deluje na številnih evropskih trgih (z novimi prihajajočimi letos), omogoča aktivacijo vseh priljubljenih lokalnih načinov plačila z enim samim klikom. Ste pripravljeni na širitev? Prijavite se zdaj in začnite prodajati po vsej Evropi že danes.

Naročnik oglasa je Mollie

E-novice · Novice

Prijavite se na e-novice in ostanite na tekočem z najpomembnejšimi dogodki doma in po svetu.

Hvala!

Vaša prijava je bila sprejeta.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.