Krško do leta 2050 najlepše slovensko mesto?

"Delamo račune brez krčmarja. Podjetje se ne more prestaviti, lahko se le zapre. Preseli se lahko le mesto," je na včerajšnji okrogli mizi o reurbanizaciji prostora tovarne Vipap v Krškem povedal tehnični direktor tovarne Miloš Habrnal.
Številne zamisli o preureditvi tega prostora, ki so jih predstavili sodelujoči na sinočnji več kot tri ure dolgi okrogli mizi, so tako trenutno praktično neuresničljive. Prostor je namreč še vedno v lasti Vipapa, ki pa o prestavitvi proizvodnje ne razmišlja. V zadnjem času so bila aktualna le pogajanja z občino o sanaciji slabe tri hektare velikega območja nekdanje celuloze, ki pa so jih v krški papirnici po številnih pomislekih krških občinskih svetnikov prekinili.
Med idejami o reurbanizaciji Vipapa je bil izpostavljen nov poslovno-turistični kompleks oziroma različne druge mestotvorne površine. Kot slabost Krškega pa so bile izpostavljene slabe prometne povezave in pomanjkanje mostov, številni pa pogrešajo povezanost z reko Savo. A zdi se, da je ta vlak že odpeljal, saj bo Sava po izgradnji hidroelektrarn in nasipov od prebivalcev še bolj oddaljena kot doslej.
"Vipap je v lasti češke države in če na občinski seji začnejo nekateri svetniki na nas metati slabo luč, s pogajanji ne moremo nadaljevati," meni Habernal, ki v naslednjih mesecih ne vidi možnosti, da se pogajanja nadaljujejo.

Podobno kot v Vipapu pa je tema včerajšnje okrogle mize zmotila tudi predstavnika novomeške Krke, ki naj bi v prihodnosti začela graditi na prostoru poleg Vipapa. Številni razpravljavci bi namreč tovarno prestavili za nekaj sto metrov nižje proti nuklearki, kar pa tako v krški občini kot v Krki zavračajo.
"Naš proces priprave na izgradnjo je v teku, zato nas ti razgovori presenečajo," je povedal vodja investicijskih projektov v Krki Andrej Kulovec, ki pa je o letu začetka gradnje nove tovarne v Krškem še vedno skrivnosten.
Pred pripravljavci novega občinskega prostorskega načrta, ki naj bi ga sprejeli predvidoma sredi naslednjega leta, je tako težko delo. Interesi kapitala, urbanistov in ne nazadnje tudi širše javnosti so namreč kot kaže precej nasprotujoči, zato se zdi danes ideja enega izmed sogovornikov, da bi Krško do leta 2050 postalo najlepše slovensko mesto, skoraj malo utopična.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se