Francozi ukinjajo proizvodnjo clia v Revozu

##IMAGE-3516916##
Francoski Renault namerava prenehati s proizvodnjo modela clio v novomeškem Revozu in v obratu v španskem Valladolidu, je danes po srečanju s francoskim ministrom za industrijo Christianom Estrosijem povedal generalni direktor Renaulta Patrick Pelata.
V Revozu sicer izdelujejo najnovejšo različico clia druge generacije, poleg tega pa novomeška tovarna kot edina proizvaja novo različico modela twingo.
"Predvideli smo zaustavitev proizvodnje clia v Španiji in Sloveniji," je danes po poročanju francoske tiskovne agencije AFP povedal Pelata. Clie sicer izdelujejo tudi v tovarni v Flinsu pri Parizu in v Argentini, Kolumbiji ter Mehiki.
"Kako bo s cliom 2 v prihodnje, je veliko odvisno od povpraševanja, ko se bodo subvencije in podobne mere iztekle," je lani maja povedal minister za gospodarstvo Matej Lahovnik. "A tudi če bi zdaj preselili proizvodnjo clia 2, bi Revoz še vedno delal v dveh polnih izmenah - takšno je zagotovilo, ki ga imam jaz neposredno iz Revoza," je obenem dejal.
Renault je sicer na kratko povzročil razburjenje, ko je marca lani sporočil, da bo ob povečanem povpraševanju model izdeloval tudi v Franciji. Pojavile so se namreč bojazni, da Renault zaradi krize in subvencij s strani države za zamenjavo starega avtomobila z novim, okolju bolj prijaznim, proizvodnjo umika v Francijo. Pojasnila je zahtevala tudi Evropska komisija.
Na koncu se je izkazalo, da je šlo le za začasno selitev dela proizvodnje v Flins, ker v Revozu niso zmogli zadostiti povečanemu povpraševanju zaradi učinka omenjenih subvencij.
Tokratne besede prvega moža Renaulta, ko gre za proizvodnjo, se zdijo bolj neposredne. Pelata je Estrosiju sicer zagotovil, da proizvodnje novega clia četrte generacije ne bodo preselili iz Francije v Turčijo, kot so se razpisali nekateri mediji. Država z dobrim 15-odstotnim lastniškim deležem se je namreč ustrašila za usodo francoskih delovnih mest.
Slovenska vlada je sicer julija lani sprejela sklep, da se Revozu dodeli finančna spodbuda za investicijski projekt proizvodnje novega vozila z delovnim imenom X33 v višini 14,3 milijona evrov. Načrtovana letna proizvodnja je 20.000 teh vozil, vrednost celotnega investicijskega projekta pa je 47,8 milijona evrov, pri čemer so zunanji učinki tega projekta - iz naslova davka od dohodka pravnih oseb, plačila elektrike, telekomunikacijskih storitev, zavarovalnin, goriva, in vzdrževanja za obdobje 2010-2014 ocenjeni na 124,2 milijona evrov, je takrat povedal Lahovnik.
Proizvodnja novega modela, ki še nima končnega imena, naj bi stekla še letos. "Gre za inovativen, nišni model, katerega pomemben industrijski del razvojnega projekta je potekal prav v Novem mestu," pojasnjujejo v Revozu.
Predstavniki Revoza so sicer v ponedeljek priredili ponovoletno srečanje z novinarji in predstavili lanske proizvodne rekorde, ob tem pa napovedali, da bodo imeli letos najverjetneje manj naročil kot lani. Prekinitve proizvodnje clia II v sporočilih za javnost niso omenjali.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se