"Država samo udarja po konju, ki vleče, ampak ta konj bo verjetno crknil!"

Ta trenutek je v Sloveniji ogroženih okoli 2000 prevozniških podjetij in tretjina od 80.000 delovnih mest, stoji okoli 40 odstotkov prevozniških kapacitet, kar je zadosten razlog, da so se slovenski avtoprevozniki zganili. Na današnjem zboru v Grmu pri Trebnjem se jih je zbralo nekaj manj kot 100 in ustanovili so krizni odbor slovenskih avtoprevoznikov (KOSA), ki je sestavljen iz sedemčlanske pogajalske skupine in še devetih prevoznikov.
Ta odbor, v katerem so predstavniki avtoprevozniške, obrtne in gospodarske zbornice, vodil pa ga bo Štefan Kocjančič, ki ni član nobene zbornice, se bo z ministrstvom za promet in vlado pogajal v imenu vseh stanovskih kolegov, ko bo dosegel svoje zahteve, pa bo prenehal z delovanjem, je poudaril Kocjančič, saj ne nameravajo prevzemati dela zbornice.
Dogovorili so se, da bodo nastopili s petimi zahtevami: olajšave pri plačevanju cestnin (cenejša vožnja ponoči, odlog plačila), takojšnje vračilo trošarin (zaenkrat še ni jasnega zagotovila, kakšen delež trošarin se bo vračal in kdaj), država mora uvesti finančno disciplino na področju plačilnih rokov (predlagajo 30-dnevnega), učinkovito omejevanje nelojalne konkurence (še ni ustreznega nadzora) in sprostitev prevoza po lokalnih cestah (ni vedno najbolj racionalno, da tovornjaki vozijo le po avtocestah).
V pogajalsko skupino, ki naj bi se že v sredo sestala s prometnim ministrom, so imenovali: Štefana Kocjančiča, Lojzeta Reharja (predsednik avtoprevozniške zbornice), Emila Milana Pintarja (generalni tajnik avtoprevozniške zbornice), Ivana Lemuta, Roberta Severja (gospodarska zbornica), Andreja Mlečnika in Mirka Gliho. Pet od naštetih pogajalcev je tudi avtoprevoznikov, dva pa sta strokovnjaka za to področje. Poleg njih KOSA sestavlja še devet avtoprevoznikov iz vse države.
Gostitelj Mirko Kovačič, ki so ga tudi imenovali v odbor, je poudaril, da je transport pomemben del gospodarstva, ne le slovenskega, temveč svetovnega.
"Država samo udarja po konju, ki vleče, ampak ta konj bo verjetno crknil! Brez transporta ni gospodarstva," meni Kovačič.
Več o težavah slovenskih avtoprevoznikov v tiskani izdaji Dolenjskega lista.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se