Revoz ukinja banko ur

##IMAGE-2233811##
Kot je znano, je v začetku meseca okoli 60 delavcev novomeškega Revoza za nekaj ur prekinilo z delom in zapustilo proizvodnjo. Protest naj ne bi bil vnaprej organiziran, po poročanju medijev pa so se zanj odločili zaradi t.i. sistema 'banke ur'. V naslednjih dneh so zaokrožile govorice, da so bili določeni delavci zaradi protesta kaznovani tudi tako, da niso prejeli nagrade za uspešnost v minulem letu. Družba Revoz je navedeno zanikala in sporočila, da z letošnjim letom ukinja dosedanji sistem koriščenja nadur. Po elektronski pošti smo Revozu zastavili nekaj vprašanj in odgovore Nevenke Bašek Zildžović iz službe za stike z institucionalnimi javnostmi in mediji objavljamo v celoti.
Kakšni so razlogi za nedavne proteste nekaterih delavcev v proizvodnji po Vaših podatkih?
Naš izdelek, avto, je cikličen izdelek, kar pomeni, da moramo proizvodnjo prilagajati ciklusom. Prilagajanje proizvodnje s številom zaposlenih je zahteven in drag poseg, ki ima številne negativne učinke. Zato je izredno pomembno, da imamo mehanizem, ki nam omogoča obvladovanje stroškov in ohranjanje ustreznega števila usposobljenega osebja.
V dogovoru s socialnimi partnerji smo se v Revozu odločili za mehanizem ''banke ur'', ki je pozitiven tako za zaposlene kot za podjetje, saj omogoča izravnavo med obdobji povečanega in zmanjšanega obsega proizvodnje. Pri vsakem vnosu v banko ur dobi posameznik dodatek, ki je višji od dodatka za nadurno delo, v primeru izplačila ur, ki so v banki celo koledarsko leto, pa tudi nadomestilo, ki je višje od obresti na vezane vloge v bankah. Število ur v banki za posameznika je omejeno na največ 100.
Če je v obdobju manjšega obsega proizvodnje na razpolago dovolj ur v banki, ni potrebe po negativnih ukrepih na področju plač, zmanjševanju števila zaposlenih ali organizacijskih ukrepih, kot so premestitve, prekvalifikacije, čakanje na delo ...
Predvsem pa je potrebno poudariti, da gre za dinamičen sporazum, katerega izvajanje v dogovoru s socialnimi partnerji prilagajamo razvoju okoliščin, kar bomo v letošnjem letu, ko je predvidena najvišja možna proizvodna zasedenost, zagotovo tudi upoštevali.
Število nadur in njihovo opravljanje v Revozu ni sporno, saj je veliko pod spodnjo mejo, ki jo predpisuje zakon. Sporen je le zgoraj predstavljeni mehanizem banke ur, ki so mu delavci manj naklonjeni, ker sami dajejo prednost kratkoročnim interesom pred dolgoročnimi, čeprav so ti ugodnejši zanje.
Kolikšno škodo (v denarju ali količini proizvedenih vozil) je zaradi odhoda nekaterih delavcev z dela v soboto utrpela družba Revoz?
V soboto, 9. februarja, je skupina zaposlenih po 4 urah dela zapustila delovno mesto, zaradi česar smo morali prekiniti proizvodnjo in na ta način izgubili okoli 150 vozil. Natančno škodo, ki jo je ta nenapovedan dogodek povzročil, še izračunavamo.
So se podobni protesti zgodili tudi po tem datumu?
Ne.
Kakšne so bile ugotovitve inšpektorice za delo, ki je po poročanju časnika Dnevnik obiskala Vašo družbo v torek, 12. februarja?
Njena naloga je bila predvsem zbrati informacije in jih posredovati pristojnemu inšpektoratu v Ljubljani.
Kakšni so bili ali bodo še ukrepi proti tistim, ki so zapustili proizvodnjo?
Ti zaposleni so prejeli opomin - opozorilo pred odpovedjo delovnega razmerja, če bi tovrstni prekršek ponovili.
Kako komentirate navedbe, da so bili določeni delavci zaradi protesta kaznovani in da niso prejeli izplačila nagrade za minulo leto? Za kakšen znesek izplačila sploh gre in koliko delavcev ga je prejelo?
Sistem letnih nagrad, ki ga poznamo v Revozu, predvideva nagrajevanje tistih delavcev, ki so se s svojo prizadevnostjo in pripadnostjo podjetju še posebej izkazali pri svojem delu. Nagrada zaposlenemu sama po sebi ne pripada, pač pa se o tem, ali jo bol prejel in če da v kakšni obliki (povišanje plače ali enkratna denarna nagrada ali oboje) odloči njegov vodja. V primeru delavcev, ki letne nagrade niso prejeli, torej v nobenem primeru ne more iti za kazen, saj kazen poseže v nekaj, do česar ima zaposleni pravico, nagrada pa ni pravica.
Kakšni bodo ukrepi uprave Revoza v nadaljevanju? Ste dosegli kakšen nov dogovor s sindikatom glede dela in izplačil? Kako so zadnji dogodki vplivali na vzdušje v Vaši družbi?
Podjetje se je 11. februarja, ker se je izkazalo, da pogajanja s sindikati ne bodo končana v prvotno predvidenem roku ter zlasti ker v letu 2008 ni potrebe po t.i. banki ur, odločilo in zaposlenim sporočilo, da se v letu 2008 ure ne bodo vnašale v banko, ampak bodo obračunavane kot nadure. Ure, ki so bile v letu 2008 že vnesene v banko ur, pa bodo izplačane s plačo za mesec februar, torej 10. marca.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se