Množična raba e-vozil – ena izmed iluzij zelene transformacije
Zelena transformacija je po mnenju številnih strokovnjakov nesprejemljivo draga in premalo učinkovita. Profesor dr. Rafael Mihalič z ljubljanske fakultete za elektrotehniko je prepričan, da v Sloveniji v doglednem času še ne bomo prešli na množičnejšo rabo e-avtomobilov. „So tržna niša in za nekatere načine uporabe super zadeva. Množičen prehod na električne avtomobile, kot si to predstavljajo ljudje, ki so tehnični analfabeti ali sanjači, pa ni niti možen niti smiseln," pojasnjuje profesor Rafael Mihalič.

Zadeva ni poceni in tisti, ki že tako ali tako kupujemo rabljene avtomobile in jih vozimo, dokler ne razpadejo, tudi pod razno ne razmišljamo o nakupu rabljenega električarja. Ali bi kupili pet let rabljen električni avtomobil, pri čemer ne veste in ne morete vedeti, v kakšnem stanju je baterija, zamenjava čez leto ali dve pa vas bo stala več, kot vas je stal cel avto? E-avtomobilov je v Evropi trenutno okoli dva odstotka in že sedaj se pojavljajo težave s surovinami. Če bi želeli proizvodnjo podeseteriti, glede na obstoječo tehnologijo, niti pod razno nimamo kje vzeti surovin. To pomeni, da bi hitro povečanje proizvodnje pomenilo drastično podražitev, že tako dragi avtomobili bi se še dodatno podražili,“ je poudaril dr. Mihalič.
Za omrežje najmanj deset milijard evrov in veriženje davkov
Če bi želeli zagotoviti množično e-mobilnost, sogovornik opozarja na infrastrukturno podhranjenost slovenskega elektroenergetskega sistema. „Za spodobno dostopnost polnjenja pri množičnem prehodu na električna vozila bi morali dobesedno prekopati celo državo, srednje in nizkonapetostni elektroenergetski sistem pa postaviti na novo. Tega ni mogoče narediti za manj kot deset milijard evrov (prej več) in v manj kot 20 ali 30 letih. Kakršnokoli drugačno razmišljanje ni realno. Sicer lahko to verjetno naredimo na silo in ljudi davimo z davki na davke na davke, vendar bomo na koncu imeli Slovenijo polno polnilnic in hkrati brez kreativnih ljudi in proizvodnje. Vsi, ki kaj pametnega naredijo, bodo pobrali šila in kopita ter šli drugam ali pa bankrotirali; razen bagristov in polagalcev kablov, ti bi seveda obogateli, ostali pa postali prerevni, da bi si električna vozila sploh lahko privoščili. Če kdo meni, da bi se ob prehodu vsega avtomobilskega parka na elektriko še poceni vozil, po mojem ne vidi dalje od lastnega nosu. Glede na potrebne investicije bi se za e-avtomobile elektrika podražila na mnogokratnik sedanje vrednosti. Iluzorno je pričakovati, da bi se država odrekla davkom, ki jih sedaj dobi od prodaje pogonskih goriv.
Preberite več v Štajerskem Tedniku
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se