Neizsledljivi navdušili v Radečah

Kulturni dom Radeče je minulo soboto pokal po šivih, ob tem pa na gledalcih premiere mladinske gledališke skupine Junaki pustil drugačen pečat kot po siceršnjih predstavah. Z avtorskim delom drame enodejanke Neizsledljivi, pod katero je podpisan režiser Anže Rus, so namreč mladi nastavili zrcalo marsikomu v dvorani ter spodbudili h globjemu razmisleku o vpetosti v moderen, včasih že srhljiv, svet tehnologije.
Globalne spone svetovnega spleta in vse večja zasvojenost s produkti računalniških gigantov ne le mlajše generacije, pač pa žal večine, je podmladek Gledališkega društva Radeče prikazal skozi zgodbo, kjer so odnosi le navidezni, kjer ljubezen nima (več) svoje prave, zmagovalne moči in kjer se kot edine vrednote prepletajo koristoljubje, pohlep, denar in oblast.
Desetčlanska igralska zasedba je pozitivno presenetila tudi s samo dinamiko predstave, saj so poleg besedila vanjo vpletli tudi elemente plesa, petja, za preskoke pa poskrbeli s sprehodi med občinstvo, s humornimi vložki in prikazom fizičnega nasilja v medsebojnih odnosih, ki je vzporednica nasilju, kakršnega marsikdo občuti bolj verbalno ali na čustveni ravni.
Protagonistka Barbara (Dea Vran Durmišević), ki se nepričakovano znajde v mestu, med ljudmi, katerih preteklost je neznana, neizbrisana - neizsledljiva, edinega zaveznika najde v Aresu, nekoč Erazmu (Tim Cetin), a njegova vpetost v nov svet je premočna, da bi odločno ustavil kolesje sistema. Še najboljši približek želje po spremembah znotraj sistema sicer izkazuje preudarni Fobos (Miha Čebin), a kot v realnem svetu, tudi v Neizsledljivih, večina nadvlada manjšino. Tako se Erida (Ula Knavs), Ker (Anamarija Oblak), Erinja (Anja Klenovšek), Temida (Tjaša Zajec), Fama (Nika Tržan) ter par Eros (Andraž Starina) in Selena (Lea Titovšek) vrtijo v začaranem krogu, iz katerega ne morejo ali ne želijo izstopiti.
Ko se prizadevanja edinih borcev izkažejo za poteptana, neizsledljivi vendarle pridejo do določenih spoznanj, ki pa jim vzbujajo različna čustva - vse od otopelosti pa do strahu, v samem zaključku predstave pa so Junaki poskrbeli za nepričakovan preobrat, v katerem Afrodita kljub vtisu borke za pozitivne spremembe, "pokonča" Aresa, tako puščajo mladi kulturni zanesenjaki iz Radeč nejasno definirano, ali se ob tem, ko morda omejimo vpetost v svet spleta in moderne tehnologije, dokončno "ozdravimo", ali pa nam kot uporabnikom nenehno pretijo nove nevarnosti in nove skušnjave, v katere lahko vsak trenutek zapademo, če nismo dovolj močni in dovolj odločeni.
Predstava je požela val navdušenja, kar je z besedami podkrepila tudi predsednica Gledališkega društva Radeče, Saša Plevel, ki je nastopajočim čestitala za ves njihov trud in angažma, posebej pa režiserju Anžetu Rusu in njegovi asistentki, Ani Povše.
Druženje gledališčnikov in obiskovalcev se je nato nadaljevalo v avli kulturnega doma ob pogostitvi in izmenjavi pozitivnih vtisov s premiere.