Renata Košenina: Mos letos z rekordnim številom novosti
Rdeča nit že 57. sejma Mos je trajnost – z jasnim sporočilom, da trajnost ni več zgolj usmeritev, temveč nujna pot naprej, način razmišljanja, delovanja in povezovanja.

Med petdnevnim sejemskim dogajanjem se bo tudi letos predstavilo približno 650 razstavljavcev, ki bodo predstavili kar 1.100 blagovnih znamk. Med njimi bo okrepljena udeležba domačih podjetij, ki ponujajo rešitve na področju zelene transformacije in digitalizacije. Obiskovalci bodo tudi letos deležni številnih vsebinskih novosti, marsikaj novega bodo ponudile tudi spremljevalne prireditve.

Naporno, a vredno
Priprave na največji poslovno-sejemski dogodek v regiji je ekipa Celjskega sejma začela že kmalu po koncu lanske izvedbe. Organizacija celoletnega projekta namreč zahteva natančno načrtovanje, usklajevanje vsebin in stalno prilagajanje razstavljavcem ter obiskovalcem.
»Če je naporno? Seveda. Zelo. Ampak je vredno. Vsako leto znova. Ko vidiš, kako se prazna dvorana spremeni v živahen vrvež ljudi, idej, izdelkov in pogovorov – takrat veš, zakaj to delaš. Gre za usklajevanje tisoč podrobnosti, ki skupaj ustvarijo nekaj velikega,« je uvodoma povedala direktorica PE sejmi Renata Košenina, ki nas je popeljala v zakulisje letošnje izvedbe.

Sejem je letos razdeljen na štiri vsebinska področja – Mos Dom, Mos Turizem in gastronomija, Mos B2B ter Mos Plus. Zakaj med njimi letos ni več posebej izpostavljenega področja Mos Tehnika in digitalizacija?
To področje bo zdaj zajemal segment Mos B2B. S tem, ko smo tehniko in digitalizacijo umestili pod Mos B2B, smo ustvarili enotno platformo za vse, ki iščejo celostne rešitve: od pametnih tovarn, digitalne transformacije, informacijsko-komunikacijskih tehnologij in avtomatizacije do konkretnih poslovnih priložnosti, povezovanja in vstopa na tuje trge. Ta korak nam omogoča večjo vsebinsko koherenco, močnejšo promocijsko komunikacijo ter jasno strukturirano ponudbo za razstavljavce in obiskovalce.
Koliko razstavljavcev pričakujete letos in koliko obiskovalcev si obetate?
Na letošnjem sejmu pričakujemo podobno število razstavljavcev kot v preteklem letu, torej približno 650. Pri tem nas veseli, da se ponovno vračajo tudi nekateri razstavljavci iz tujine. Obenem opažamo povečano zanimanje domačih podjetij, zlasti tistih, ki ponujajo rešitve na področju zelene transformacije in digitalizacije. Pričakujemo tudi najmanj toliko obiskovalcev kot lani, torej približno 65 tisoč, pri čemer načrtujemo dodatno rast z usmerjenimi ciljnimi kampanjami na domačem in regijskem trgu (Adria regija). Poseben poudarek letos namenjamo tudi mladim, ki jih želimo pritegniti z interaktivnimi vsebinami, vajeništvom in izobraževalnimi delavnicami.
Sejem Mos vselej prinaša sveže vsebine in nove pristope. Katere ključne novosti bodo letos najbolj izstopale?
Na segmentu Mos Dom bodo razstavljavci obiskovalcem predstavili okolju prijazne materiale in rešitve za gradnjo ter prenovo. Med drugim bodo lahko spoznali tudi nove pristope, pri katerih gradbinci vse bolj posegajo po trajnostnih materialih z nizkim ogljičnim odtisom. Poleg tega bo bogat razstavni nabor zajemal ogrevanje, prezračevanje, fotovoltaiko, električne polnilnice, stavbno pohištvo in številne druge vsebine.
Če izpostavimo le nekaj zanimivih dogodkov za obiskovalce: četrtek, 18. septembra, bo zaznamovala konferenca Gradimo prihodnost bivanja s trajnostno gradnjo, ki bo združila vrhunske strokovnjake s področja gradnje, lesa in zdravih bivalnih okolij. Namenjena je arhitektom, gradbincem in vsem, ki jih zanima prihodnost bivanja. V petek, 19. septembra, bo strokovni seminar Ko zagori elektrika odprl aktualne teme požarne varnosti električnih vozil in naprav. Obiskovalci bodo lahko preizkusili simulatorje gašenja in si ogledali prikaze vžiga baterij e-skiroja, pametnega telefona in prenosnika.
Vse dni sejma bodo na voljo tudi preventivni simulatorji Vrtavko (prevrnitev avtomobila) in Zaletavček (simulacija trka pri nizki hitrosti), ki nazorno prikazujejo pomen varne vožnje in zaščitne opreme. Na segmentu MOS Turizem in Gastronomija bo letos prvič sodelovalo Ministrstvo RS za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, ki bo predstavilo ekološko pridelano hrano, osveščalo o njenem pomenu in pripravilo posebno ekološko tržnico.

Pomemben del sejemskega dogajanja je tudi spremljevalni program. Katere dogodke, predavanja ali delavnice bi letos posebej izpostavili?
Letos izstopajo vsebine, povezane s trajnostjo, z digitalizacijo in mednarodnim povezovanjem. Posebej bi izpostavila poslovno mreženje B2B Connect2Slovenia ter delavnice za mlade v Ulici obrti. Izjemno veseli smo, da bo pri nas posebni hekaton Woodyton – gre za prvi lesarski hekaton, ki ga Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije organizira v sklopu dejavnosti projekta LifeLongWood Interreg SI-AT 2021-2027.
Z dvema enodnevnima dogodkoma bodo mladi od 12. do 15. leta, učenci 7., 8. in 9. razreda, s kreativnim razmišljanjem v ekipah iskali rešitve za izzive, povezane z lesom in okoljem. V sodelovanju z vrstniki, mentorji in s podjetniki lesarskih dejavnosti iz Slovenije in Avstrije se bodo učili podjetniškega razmišljanja, spoznali sodobne poklice v lesarstvu in gozdarstvu ter razvijali ustvarjalnost in timsko delo. Obiskovalci bodo lahko sodelovali tudi v številnih predstavitvah, degustacijah in praktičnih delavnicah.
Organizacija tako obsežnega dogodka je logistično izjemno zahtevna. Kakšno je vzdušje tik pred začetkom sejma?
Zadnji dnevi pred odprtjem sejma so vedno polni adrenalina. Glava dela brez premora, preverjamo še zadnje podrobnosti, iščemo rešitve za zadnje spremembe in hkrati nestrpno pričakujemo začetek. In ko pridejo prvi obiskovalci, šele prav zaživiš. Tisti, ki delamo na sejmu, razumemo ta utrip nasmejanih in radovednih obrazov, zadovoljnih razstavljavcev, ki pa so peti dan tudi že precej utrujeni, a izjemno zadovoljni z rezultati dogodka, ki ga obišče toliko ljudi.
Če se razstavljavci res dobro pripravijo na takšno množico, jo znajo izkoristiti in dobijo stike, nove stranke in ustvarijo veliko prodaje. Takrat vemo, da smo uspeli – zadovoljni smo mi, zadovoljni so razstavljavci, ampak največ nam ob koncu dneva pomeni zadovoljstvo obiskovalcev, ki lahko res v enem dnevu na enem mestu najdejo toliko vsega in se domov vračajo polni idej, uporabnih rešitev, novosti in dragocenih stikov. Ko vse to združiš, utrujenost na koncu sejma dobi čisto drugo težo – postane prijetna utrujenost, ker veš, da si prispeval k nečemu resnično pomembnemu.

E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se