Metalika bo opremila luksuzni katamaran


Zagrebški inštitut za ladjarstvo je podpisal pogodbo z britansko družbo City Cruises o projektiranju in izgradnji katamaranov za plovbo po Temzi. Podjetje Metalika iz Sevnice bo zadolženo za ureditev notranjosti sodobne turistične ladje. Prototip katamarana bodo predali Londončanom pred olimpijskimi igrami leta 2012.
Kot so poročali hrvaški mediji, bo njihova ladja najlepša na Temzi, kjer ima turistični operater City Cruises že ducat turističnih ladij. Kot so pojasnili na inštitutu, je hrvaška ladja posebna ne le zaradi svoje oblike, temveč tudi zaradi zanimivih tehničnih rešitev, kot so pogon na biodizelsko gorivo in solarni viri energije. Imela bo tudi avtomatsko upravljanje z balastnimi vodami glede na plimo in oseko.
"Kakovostno notranjo ureditev ladje in restavracije, ki bo prekašala obstoječe turistične ladje za ogled Londona, bo izdelala partnerka inštituta, podjetje Metalika iz Sevnice," je poročal Večernji list. Ladjo bodo zgradili v zasebni puljski ladjedelnici Tehnomont, ki je že uveljavljeno v izdelavi ladij za posebne namene.
Na inštitutu niso hoteli govoriti o vrednosti posla, so pa razkrili, da gre za več milijonov evrov. Iz Londona so zaenkrat naročili prototip, načrtujejo pa še štiri do pet tovrstnih ladij, je razkril direktor inštituta Vladimir Koroman.

Dodaja, da bodo podobno ladjo lahko ponudili vsepovsod, razen v Angliji, saj so se obvezali, da ne bodo izdelovali ladij za konkurenčna podjetja City Cruisesa. Katamaran bo dolg 37 in širok 14,6 metra, v notranjosti in na zunanjih platformah pa bo lahko sprejel 599 potnikov. Največja hitrost bo 12,5 vozla, njegov doseg pa bo 800 milj.
Metalika pred dvema letoma posavska gazela
Zgodba o podjetju Metalika, ki je bilo pred dvema letoma tudi posavska gazela, je prav gotovo zgodba o uspehu. Njen ustanovitelj, Leskovčan Igor Arh, je namreč z izvirno idejo o proizvodnji notranje opreme za ladje našel zanimivo tržno nišo, ki se je v kombinaciji s trdim delom izkazala za zmagovalno formulo. Podjetje, ki je bilo ustanovljeno pred devetimi leti in začelo s proizvodnjo leto kasneje, se je v zelo kratkem času uspelo prebiti med deset najpomembnejših svetovnih dobaviteljev notranje opreme za ladje, križarke in jahte, opremlja pa tudi naftne ploščadi. »Na začetku smo se osredotočili na finsko tržišče, kasneje pa smo se razširili še na druge države, kot so Norveška, Španija, Švedska, Rusija in Francija. Posredno smo tako prisotni povsod v Evropi, kjer se kaj dogaja,« je za Dolenjski list ob razglasitvi za gazelo opisal Arh, ki ima les oz. lesarstvo že v krvi. Njegova družina se namreč s to panogo ukvarja že več kot 100 let, zato ne preseneča, da se je po podobni poti podal tudi sam.
Podjetje ima sedež v Leskovcu pri Krškem, proizvodnjo pa v industrijski coni v Sevnici. Njihova vizija je postati eden izmed petih najpomembnejših dobaviteljev v tej branži. Na slovenskem trgu, ki je v navtični industriji igra zelo majhno vlogo, se zato praktično ne pojavljajo. Izjema je le občasno sodelovanje s podjetjem Seaway in izolsko ladjedelnico, za katero so pred petimi leti opremljali jahto za sudansko vlado.