© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Ljutomerski dijaki predšolske vzgoje v Nemčiji in Angliji


vestnik
V. T.
15. 11. 2018, 13.42
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Dvajset dijakinj in dijakov Gimnazije Ljutomer, smer predšolska vzgoja, je bilo na dvotedenskem praktičnem usposabljanju v nemških ali angleških vrtcih. Nabirali so izkušnje in spoznavali druge kulture.

0d03e9f3a7ee2e48773c37d1348523ee.jpeg
Arhiv Gfml
14-dnevno praktično usposabljanje ljutomerskih dijakov v nemških in angleških vrtcih.

Projektnemu timu ljutomerske gimnazije se je ponovno uspelo uspešno prijaviti na razpis programa Erasmus + in tako so ponovno začeli dvoletno sodelovanje pod naslovom Include You.Ta temelji na opazovanju in spoznavanju načina dela pri vključevanju otrok iz drugačnega kulturnega okolja v vrtce ter premagovanju kulturno-jezikovnih ovir. Ena od teh metod je komunikacija z znakovnim jezikom. Skozi projekt bo 30. dijakom omogočeno spoznati dva evropska koncepta predšolske vzgoje in metode, s katerimi ti vrtci izvajajo integracijo in inkluzijo otrok iz drugih kultur.



Priprave na bivanje in delo v nemških ali angleških mestih so v Ljutomeru stekle junija letos. Z dijaki so bile izvedene delavnice, v katerih so spoznali obe kulturi, nadgradili svoje znanje iz predšolske pedagogike in razvojne psihologije, utrdili svoje znanje strokovnega jezika v nemščini ali angleščini ter izpolnili Europass življenjepis.

bb874ddd61ff94099c59a4f0e2a8ebb0.jpeg
Arhiv Gfml
14-dnevno praktično usposabljanje ljutomerskih dijakov v nemških in angleških vrtcih.

V tujino se je najprej odpravilo 10 dijakov, ki so potovali v nemško mesto Paderborn. Tam so od 6. do 20. oktobra bivali pri družinah, spoznavali nemško kulturo, mesto Paderborn in njegovo okolico. Vsi dijaki so se uspešno vključili v vsakdan tamkajšnjih vrtcev, spoznali so njihov način dela.

ff7ce10a0fdd9f10f443b80904846b84.jpeg
Arhiv Gfml
14-dnevno praktično usposabljanje ljutomerskih dijakov v nemških in angleških vrtcih.

Druga skupina 10. dijakov je od 13. do 27. oktobra spoznavala angleško kulturo in tamkajšnje vrtce v mestu Leeds. Dijakinje so tako spoznavale, kako poteka delo vzgojiteljev v teh vrtcih, kaj so posebnosti angleških vrtcev, kako vzgojitelji spremljajo razvoj otrok ter tudi kakšne metode dela uporabljajo pri delu z otroki iz drugačnih kulturnih okolij, katerih materni jezik ni angleščina.
Iris Benkovič, udeleženka mobilnosti v Nemčiji:»Na praksi v Nemčiji sem spoznala nove kulture, s katerimi se nisem še nikoli srečala. Spoznala sem njihov način dela v vrtcih, pri čemer mi je bila v veliko podporo nemška mentorica. Navdušena sem nad njenim delom z otroki in odnosom do zaposlenih. Tudi v družini, pri kateri sem bivala, so me lepo sprejeli, bili so prijazni in vedno pripravljeni pomagati. Skratka, izkušnja za življenje, ki bi jo z veseljem še kdaj ponovila.«

3ed9e2f3878e825a9a2909f126e5e781.jpeg
Arhiv Gfml
14-dnevno praktično usposabljanje ljutomerskih dijakov v nemških in angleških vrtcih.

Eva Herman, udeleženka mobilnosti v Angliji:»Delovna praksa v tujini je bila zelo pozitivna izkušnja. Prvič sem odpotovala tako daleč od doma in se seznanila z različnimi kulturami. Ker smo živeli pri angleških družinah, se je izboljšalo moje znanje angleščine. V teh dveh tednih sem pridobila več samozavesti, postala sem iznajdljivejša, saj sem se pogosto znašla v novih in nepredvidljivih situacijah.«
Barbara Špilak, koordinatorica projektnega tima za Erasmus +:»Dijaki se ne odpravljajo na prakso v tujino, ker bi bili tamkajšnji vrtci boljši, ampak ker želijo razširiti svoja obzorja, spoznati druge koncepte dela s predšolskimi otroki in si nabrati dragocene izkušnje. Domov se vračajo samostojnejši, samozavestnejši in polni vtisov.«

dde6918ed1c129f222b37c73162c10f3.jpeg
Arhiv Gfml
14-dnevno praktično usposabljanje ljutomerskih dijakov v nemških in angleških vrtcih.

© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.