Zakaj lahko šolska tekmovanja naredijo več škode kot koristi
Nekateri ravnatelji Spodnjega Podravja bi oklestili množičnost šolskih tekmovanj. V šolskem letu se jih zvrsti več kot sto, organizatorji so različni. Med strokovnimi delavci v šolstvu se poleg dileme o prevelikem številu tekmovanj porajajo pomisleki o zahtevnosti nalog in dvigu starostne meje, da bi na tekmovanjih sodelovali le učenci zadnje triade.

Matej Sužnik, ravnatelj OŠ Juršinci, zagovarja izvedbo tekmovanj samo za učence osmega in devetega razreda, saj so komaj takrat osnovnošolci dovolj zreli, da razumejo pomen tekmovalnosti. »Prehitro vključevanje otrok v razna tekmovanja lahko zelo slabo vpliva na njihovo samopodobo. Prav zato menim, da bi bilo treba resno razmisliti o tem, od katerega razreda naprej so tekmovanja sploh smiselna. Pri učencih prve triade prav gotovo ne dosežejo nekega pozitivnega učinka, ampak prej ravno nasprotno. Sodelujejo lahko učenci, ki še ne znajo brati in pisati, učiteljica pa jim lahko prebere navodila na glas. To po mojem mnenju ni ustrezna praksa,« je zatrdil Sužnik, ki sicer zagovarja, da morajo biti naloge na tekmovanjih zahtevnejše od tistih, ki jih učenci obravnavajo pri pouku. Med drugim je opozoril še na eno težavo, in sicer na veliko število komercialnih tekmovanj, kjer je na prvem mestu samo dobiček. Prav zato se zavzema, da bi v prihodnje seznam šolskih tekmovanj oklestili in ohranili samo tista, ki jih lahko uvrstimo med dogodke najvišje kakovosti in na primer štejejo za pridobitev Zoisove štipendije.
Zavod za šolstvo: Tekmovanja kot stimulacija in izziv
Na Zavodu RS za šolstvo menijo, da je smiselno, da se že prvošolci vključujejo v tekmovanja. »Izsledki kažejo, da je v prvem razredu veliko otrok, ki zmorejo bistveno več od sošolcev. Slednji sporočajo, da se dolgočasijo in potrebujejo dodatno stimulacijo in izzive. Vse od uvedbe tekmovanja v 1. razredu število tekmovalcev nenehno narašča, kar kaže na dodano vrednost,« so zapisali. Hajdinski ravnatelj Mitja Vidovič je poudaril, da morajo biti tekmovanja otrokom na primeren način predstavljena, v nasprotnem primeru bi lahko imela nanje slab vpliv (odpor, slabša samozavest): »Pri vseh tekmovanjih je pravilo, da je pomembno sodelovati, otrok pa v prvi vrsti tekmuje sam s sabo, da vidi, kaj vse zmore. Šola mora zato omogočiti sodelovanje vsem, jih pri tem podpirati in dobro opremiti z znanjem. Glavna pobuda in motivacija morata priti od otroka samega, mentorji in starši morajo samo slediti njegovim željam.«
V aktualni petkovi tiskani izdaji Štajerskega tednika tudi:
Tekmovanja so za šole strošek, za učence pa stres
Šolsko ministrstvo nekatera tekmovanja sofinancira
Nevidni svetovi – primerna tema za prvošolce?
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se