Umetna inteligenca v srednjih šolah: Dobrodošla le kot pomoč
V času, ko umetna inteligenca (UI) hitro spreminja načine dela in učenja, se tudi v ptujskih srednjih šolah srečujejo z vprašanji o njeni vlogi v izobraževanju.
Učitelji in ravnatelji Šolskega centra Ptuj ter Gimnazije Ptuj se strinjajo, da je prihodnost brez UI nepredstavljiva, a opozarjajo na pomen kritične, premišljene in odgovorne uporabe.
Ravnatelj Gimnazije Ptuj Boštjan Šeruga poudarja, da je umetna inteligenca neizogiben del sodobnega sveta in jo je treba premišljeno vključiti v šolski vsakdan: »Uporaba umetne inteligence je nekaj, čemur se ne moremo več izogniti. Pomembno pa je, da mlade naučimo pravilnega ravnanja z njo. Ob pravilni uporabi lahko UI resnično obogati učni proces. Dijaki si lahko z UI pomagajo pri reševanju nalog in pripravi na teste, pri iskanju odgovorov na vprašanja kot dodaten izziv, reševanju računskih nalog, za dodatno razlago snovi s simulacijo in animacijo, pri učenju tujega jezika za krepitev besedišča in izražanja na različnih jezikovnih stopnjah. Poznavanje UI pa povečuje tudi digitalno kompetenco.«
Podobno razmišlja Anja Jesenek Grašič, ravnateljica Strojne šole Ptuj: »Naš cilj ni preprečevati uporabo umetne inteligence, temveč dijake naučiti, da znajo presoditi, kdaj je uporaba primerna in kdaj lahko postane past. Dijaki morajo razumeti, da umetni inteligenci ne gre vedno slepo verjeti in da morajo znati preveriti verodostojnost informacij.«
Na Elektro in računalniški šoli si prizadevajo slediti sodobnim trendom, zato novosti, kot je umetna inteligenca, sprejemajo z odprtimi rokami. Ob tem učitelji poudarjajo, da je raba umetne inteligence pri pouku koristna, vendar komaj, ko dijak zna vrednotiti rezultate, ki mu jih UI poda. »Namesto šolskega balasta – polnjenja z nepomembnimi podatki, česar je šolstvo na vseh stopnjah vsekakor prepolno, je treba dijake naučiti samostojno razmišljati, reševati konkretne probleme, kajpak tudi s pomočjo UI. Časi so se spremenili, uporaba UI bo nuja,« meni eden od učiteljev. Pri nekaterih strokovnih predmetih pa je na tej šoli raba telefona kot kamere in kot mikrofona celo zaželena, če ne celo obvezna: »Učimo se, kako s pomočjo dosegljive strojne in programske opreme želene vsebine zajeti in pretvoriti v video obliko.«
Na Šoli za ekonomijo, turizem in kulinariko (ŠETK) pojasnjujejo, da so že več let aktivni v projektih inovativne pedagogike in umetno inteligenco obravnavajo kot eno izmed pomembnih področij sodobnega učenja, ki ga postopno vključujejo v pedagoško prakso. »Ključna je njena smiselna uporaba – kot pomoč, ne kot nadomestilo za lastno razmišljanje,« poudarja ravnateljica Darja Harb.
Presoja uporabe UI prepuščena vsakemu učitelju
E-novice · Podravje
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se