Štajerski tednik
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

»Nobenemu kupcu ni v interesu poslovanje s 60 zadrugami«


Mojca Vtič
19. 10. 2024, 04.13
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

Fokus Mlekarske zadruge Ptuj je že več kot 30 let odkup mleka od zadružnikov ter prodaja surovega mleka po čim boljši ceni zanesljivim kupcem. Prvi mož zadruge Janko Petrovič je zadovoljen s sistemom odkupa in prodaje, ki je vzpostavljen v zadrugi, a obenem opozarja, da bo naš model zadružništva slej ko prej povozil čas. »Nobenemu kupcu ni v interesu, da bi posloval s 60 zadrugami ali 10.000 proizvajalci. Niti ne moremo reči, da se gremo trženja mleka, če ima večina zadrug le enega kupca mleka.«

Arhiv Štajerskega Tednika

Prihodnost naj bi bile organizacije proizvajalcev, ki bi lahko pod enim krovom združile 33 % nacionalnega odkupa. Drzno razmišljanje, ki pa, vsaj zdi se tako, prehiteva zrelost slovenskega zadružništva.

»Organizacije proizvajalcev omogočajo panožno povezovanje, da kmetje postanejo zanimivi tudi za velike igralce. Vsak prodajalec stremi k čim boljši prodaji surovega mleka, na drugi strani kupci pričakujejo čim močnejše strateške dobavitelje, ki bodo sledili rasti in razvoju odkupovalce in lahko zagotavljali dolgoročno oskrbo. Zato je pomembno, da se znamo organizirati in zadostiti željam kupcev, da bomo imeli kot prodajalci čim boljšo pozicijo do kupcev, ki si ne želijo desetine dobaviteljev, želijo pa si določeno količino od januarja do decembra,« razmišlja Petrovič. Na področju odkupa in prodaje mleka sta se pri nas vzpostavili dve organizaciji proizvajalcev: leta 2018 organizacija proizvajalcev Mlekop, ki združuje gorenjske zadruge in podjetja, ter leta 2020 organizacija proizvajalcev Mlekarska zadruga Ptuj, ki za zdaj povezuje le kmete – člane Mlekarske zadruge.

Gorenjski kmetje so se že povezali

Preberite več v Štajerskem Tedniku


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.