FOTO: 120 let kočevske proge




Konec septembra bo minilo 120 let, odkar so odprli železniško progo med Ljubljano in Kočevjem, zato so Slovenske železnice v sodelovanju z občinami ob njej včeraj proslavile ta jubilej z vožnjo posebnega vlaka, ki so ga spremljale slovesnosti na Škofljici, v Ribnici, Velikih Laščah, v Dobrepolju in osrednja v Grosupljem, kjer so imeli ravno ta dan posebno prireditev Grosuplje v jeseni.
Priložnosti vlak je peljal samo od Ljubljane do Ribnice in nazaj v Ljubljano, kajti do Kočevja po tirih še ni mogoče priti. Obnova dotrajane proge, na kateri je bil promet med Grosupljem in Kočevjem v celoti ukinjen leta 1970, se je začela v letu 2008, a zaenkrat so z nadgradnjo, ki omogoča varno vožnjo, prišli le do Ribnice.
Kočevska proga je dolga 70 kilometrov, odsek med Grosupljem in Kočevjem 48,6 kilometra. Izgradnja te proge, ki so jo dokončali v neverjetno hitrem času - v dobrem letu, je lastnikom gozdov ob njej dala možnost odvoza lesa in s tem dostop do svetovnih trgov, je povedal Marko Tancar iz Slovenskih železnic in dodal:
"Železnica je sprožila zanimanje za gradnjo novih industrijskih naprav sredi neizkoriščenih gozdov, za obnovo parnih žag in sploh za povečanje obrtne dejavnosti. Prispevala je tudi pomemben delež k odvozu premoga iz kočevskega rudnika. Obenem je prenehala voziti poštna kočija iz Kočevja v Ljubljano."
Po drugi svetovni vojni je pomen kočevske proge začel upadati. S posodobitvijo ceste med Škofljico in Kočevjem je začelo padati število potnikov, kmalu pa je začel upadati tudi tovorni promet, je pojasnil Tancar.
Kot rečeno, od leta 2008 potekajo obnovitvena dela, v prvi fazi, ki je stala 39 milijonov evrov, so prišli do Ortneka. Trenutno potekajo dela prve etape druge faze, ta zajema obnovo zgornjega in spodnjega ustroja na odseku Ortnek - Ribnica, vključno s postajnimi tiri v Ribnici, opremo postaj in postajališč med Grosupljem in Ribnico s peroni ter podhod v Ribnici. Del te etape je tudi zavarovanje petih nivojskih prehodov med Grosupljem in Velikimi Laščami. Predvidena vrednost tega dela naložbe je 19 milijonov evrov, do končne ureditve celotne proge pa bo treba najti še 23 milijonov evrov za zavarovanje celotne proge s signalnovarnostnimi in telekomunikacijskimi napravami ter elektro in strojnimi inštalacijami.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se