Na enem od letal družbe Cathay Pacific so namreč včeraj po vzletu zabeležili okvaro dela motorja, ki jih za Airbus izdeluje britanski proizvajalec Rolls-Royce. Letalo se je moralo vrniti na letališče, po navedbah letalske družbe pa je šlo za »prvo okvaro te vrste« na sestavnem delu motorja.
Do okvare je prišlo na letu iz Hongkonga v švicarski Zürich, ki bi moral trajati 12 ur, a se je končal po vsega 75 minutah. Letalo je kmalu po vzletu dvakrat zaokrožilo nad Južnim kitajskim morjem, v ocean izpustilo gorivo in se vrnilo na hongkonško letališče. V letalski družbi niso navedli podrobnosti, na katerem delu motorja so ugotovili okvaro, po poročanju tiskovne agencije Reuters, ki se opira na navedbe vira, seznanjenega s primerom, pa naj bi šlo za šobo za vbrizgavanje goriva v motor.
V letalski družbi zdaj pregledujejo svojih 48 letal Airbus A350, pri čemer so v izjavi za javnost navedli, da so »doslej odkrili že večje število enakih delov motorja, ki jih morajo zamenjati. Rezervni deli so že zagotovljeni, delo pa je v teku.«
»Na vsakem letalu poteka temeljit pregled. Ko bo končan, se bo letalo, ki bo dobilo zeleno luč, vrnilo v uporabo, medtem ko bodo na tistih, na katerih bodo ugotovljene tehnične težave, opravili dodatna popravila in vzdrževalna dela,« je pojasnil glavni inženir pri Cathay Pacific Keith Brown. V letalski družbi so pojasnili še, da v preiskavi sodelujejo s hongkonško upravo za civilno letalstvo in Rolls-Royceom. Iz družbe so pozneje sporočili, da so po pregledu vseh 48 letal ugotovili, da jih 15 potrebuje nove dele motorjev. Tri letala so že uspešno popravili, preostala pa bodo prizemljena toliko časa, da bodo popravljena in odobrena za uporabo. To bo predvidoma trajalo do sobote.
Letalo Airbus A350, ki je namenjeno letom na dolge razdalje, je sicer na voljo v dveh različicah in lahko prevaža od 300 do 480 potnikov. Tako v »manjši« različici A350-900 kot večji različici A350-1000 so nameščeni motorji Rolls-Roycea, pri čemer zaenkrat ni znano, na katerem letalu je prišlo do okvare. Letalska družba Cathay Pacific ima v svoji floti 18 letal A350-1000 in 30 letal A350-900, vse pa so prizemljili. Večje število teh letal imata v svojih flotah še letalski družbi Qatar Airways in British Airways. Skupno je na svetu v uporabi le 88 orjakov A350-1000, ki jih je Airbus izdelal v odgovor na Boeingov 787. Druge letalske družbe zaenkrat še ne poročajo, da bi izvajale kakšne koli preglede oziroma da bi zabeležile podobne okvare. V Evropski agenciji za varnost v letalstvu (EASA), ki ima pooblastila za odreditev pregledov in popravil celotnih flot letal, so medtem navedli, da bodo počakali na izsledke preiskave letalske družbe Cathay Pacific.